Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo
Identyfikacja wyzwań i szans realizacji projektów w środowisku międzynarodowym na przykładzie polsko-japońskiej współpracy w sektorze publicznym i prywatnym
naukowo-badawczy
realizowany

Identyfikacja wyzwań i szans realizacji projektów w środowisku międzynarodowym na przykładzie polsko-japońskiej współpracy w sektorze publicznym i prywatnym

Olga Barbasiewicz
kierownik projektu
dr
Olga Barbasiewicz

japonistka, politolożka

wartość projektu: 16 423 PLN
instytucja finansująca: Narodowe Centrum Nauki
dyscyplina: nauki o kulturze i religii, nauki o zarządzaniu i jakości, nauki socjologiczne
jednostka: Centrum Badań nad Ekonomiką Miejsc Pamięci
lokalizacja: Warszawa
okres realizacji: 2023 2024

Projekt, którym kieruje dr Olga Barbasiewicz, ma na celu identyfikację wyzwań, które pojawiają się podczas realizacji polsko-japońskich projektów biznesowych – ze szczególnym uwzględnieniem trudności w zarządzaniu międzynarodowym zespołem.

Numer projektu: 2023/07/X/HS4/00355, konkurs MINIATURA 7

Założenia projektu

Celem głównym badania wstępnego jest uzupełnienie istniejącej literatury przedmiotu o opracowanie tematu identyfikacji wyzwań w realizacji projektów polsko-japońskich w środowisku międzynarodowego biznesu i wyjaśnienie, dlaczego Japonia jest dopiero na 39. miejscu wśród odbiorców polskiego eksportu. Celem szczegółowym jest przeprowadzenie wywiadów pogłębionych z polskimi oraz japońskimi (mieszkającymi w Polsce) przedsiębiorcami oraz samorządowcami dla uzyskania/pogłębienia wiedzy na temat problemów i wyzwań w realizacji projektów bilateralnych i stworzenia kwestionariusza na potrzeby dalszych badań.

Wokół japońskiej kultury biznesowej narosło wiele mitów. Przedsiębiorcy z Polski zgłębiają formę przekazywania wizytówek czy głębokość ukłonu, nie zważając na różnice w podejściu do zarządzania projektami przez Japończyków. Budzi to wiele nieporozumień i przeszkód przy realizacji wspólnych projektów. W dobie międzynarodowych korporacji, w 2020 r. w Polsce znajdowało się 95 przedsiębiorstw z Japonii, plasując ten kraj na 19. miejscu pod względem firm z kapitałem zagranicznym. Pomimo odległego miejsca jest to drugie państwo azjatyckie (po Republice Korei) inwestujące w Polsce. Jednocześnie Japonia jest wysoko rozwiniętą, stabilną demokracją o wysokim poziomie produktywności oraz niskim poziomie korupcji i przestępczości. Jest to częścią biznesu międzynarodowego, polegającego na realizacji aktywności handlowych i inwestycyjnych na całym świecie. W związku z tym kluczową do poddania analizie kwestią w tym projekcie jest zarządzanie zespołami międzynarodowymi na przykładzie Japonii i Polski, gdyż to one mają za zadanie m.in. odpowiadać na wyzwania lokalnych rynków czy dzielić się wiedzą i doświadczeniem na skalę międzynarodową. Na potrzeby tego projektu stawiam hipotezę, że spotkanie różnych kultur i sposobów zarządzania może dostarczać konfliktów w zespole, a przez to uniemożliwiać realizację wyznaczonych celów. Jednym ze składowych modelu CAGE (cultural, administrative, geographic, economic) jest dystans kulturowy, polegający na zróżnicowaniu językowym, etycznym czy pod względem norm i wartości. To właśnie on może stać się przyczyną konfliktu rzutującego na realizację projektów międzynarodowych.

Barbasiewicz, Olga kierowniczka projektu
Specjalizacja
Politolog, lektor języka japońskiego
Etatowy
Tak
Biogram
Nie
Tytuł
dr
Imię i nazwisko
Olga Barbasiewicz
Miasto
warszawa
Stanowisko
adiunkt
Funkcja na Wydziale
{"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Nauk Humanistycznych w Warszawie","Nazwa odmieniona":""}}
Funkcja w Katedrze
{"funkcja-w-katedrze0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Zak\u0142ad Studi\u00f3w Azjatyckich","Nazwa odmieniona":""}}
Funkcja w Instytucie
{"funkcja-w-instytucie0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Instytut Nauk Spo\u0142ecznych","Nazwa odmieniona":""}}
Funkcja w Centrum
{"funkcja-w-centrum0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Centrum Bada\u0144 nad Ekonomik\u0105 Miejsc Pami\u0119ci","Nazwa odmieniona":""}}
Dyscyplina
Array
Wydział
Array
Instytut
Array
dr Olga Barbasiewiczjaponistka, politolożka

Metodologia

Respondenci i respondentki podzieleni zostaną na grupy:

  • polskich przedsiębiorców, którym udało się wdrożyć działania na rynku japońskim;
  • japońskich przedsiębiorców działających na rynku polskim oraz przedstawicieli korporacji japońskich korporacji w Polsce;
  • przedstawicieli samorządu lokalnego.

Pierwszym etapem badań będzie przeprowadzenie badań przesiewowych i konsultacji wstępnych w formie online (pozwolą one na zidentyfikowanie osób do wywiadów bezpośrednich). Kolejnym krokiem będzie realizacja wywiadów pogłębionych wraz z obserwacją uczestniczącą. Wywiady będą częściowo skategoryzowane, bazujące na uprzednio przygotowanym kwestionariuszu (opracowanym w trakcie badań przesiewowych). Badania te przyczynią się do realizacji celu poprzez znalezienie odpowiedzi na następujące pytania:

  • Jakie są największe szanse i przeszkody dla poszczególnych japońskich menedżerów przy zakładaniu/wdrażaniu działalności nowej firmy na polskim rynku?
  • Jakie są największe szanse i przeszkody dla polskich firm (małych i średnich) oraz samorządów we współpracy z Japonią?

Użyteczność wyników

Badanie pozwoli na zidentyfikowanie głównych wyzwań i przeszkód stojących przed japońskimi menedżerami przy zakładaniu/wdrażaniu działalności nowej firmy na polskim rynku oraz na identyfikację szans/wyzwań dla polskich firm (małych i średnich) i samorządów we współpracy z Japonią. Na ich podstawie zostanie stworzony kwestionariusz, który posłuży pogłębionym badaniom w przyszłości.

Skontaktuj się
z nami

Dział Badań Naukowych

Dane teleadresowe

ul. Chodakowska 19/31, pokoje 408, 409, 410
03-815 Warszawa

[email protected]

22 517 99 21


Godziny pracy

poniedziałek – piątek: 9.00–16.00


Zespół

Dyrektor
Piotr Matejek

[email protected]