Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Szukasz studiów? Wybierz tematykę:

Szukasz studiów?

HumanTech Meetings: Wirtualna rzeczywistość naszych czasów

float_intro: images-old/aktualnosci/iStock-1204290480_1316.jpg

Coraz częściej uciekamy od prawdziwego świata, zanurzając się w wirtualną rzeczywistość dostępną w rozwiązaniach VR, AR czy MR. Wraz z rozwojem technologii immersyjnych zmieniają się narracje filmowe, człowiek coraz bardziej staje się częścią opowieści – przenosi się do wyimaginowanego świata, gdzie doświadcza nie tylko silnych emocji, lecz także niemal namacalnej cielesnej obecności. Czy istnieje zatem jeszcze granica między tym, co prawdziwe i tym, co wirtualne?

Wydarzenie jest kolejnym w ramach serii „HumanTech Meetings”. Tym razem z uwagi na czas pandemii przyjmie ono formę webinarium. Będziemy mieli okazję posłuchać dwóch wybitnych badaczy, prof. Krzysztofa Pietroszka z Uniwersytetu Amerykańskiego w Waszyngtonie i prof. Tilo Hartmanna z Vrije Universiteit w Amsterdamie, którzy przedstawią perspektywę rozwoju i rozumienia wirtualnej rzeczywistości, w której to z roku na rok spędzamy coraz więcej czasu. Spotkanie poprowadzi dr Konrad Maj, kierownik Centrum HumanTech Uniwersytetu SWPS.

„HumanTech Meetings” – zadanie finansowane w ramach umowy 792/P-DUN/2019 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

Prelekcje odbędą się w języku angielskim i będą tłumaczone.

Dołącz do nas! Oto link do spotkania » 

25 listopada 2020 r.
17.00–20.00
online
 

Formuła spotkania

Żyjemy w czasach postępu technologicznego i dynamicznego rozwoju cyfryzacji. Współczesny pęd do tworzenia nowoczesnych rozwiązań może powodować trudne do przewidzenia skutki psychologiczne i społeczne. Dlatego tak ważne jest nawiązywanie współpracy między inżynierami, programistami, specjalistami IT oraz przedstawicielami nauk społecznych już na wstępnym etapie opracowywania nowej technologii lub usługi. To nie tylko daje szansę na uniknięcie błędów, lecz także umożliwia rozwinięcie innowacyjnego pomysłu.

Projekt HumanTech Meetings to seria spotkań skupiających naukowców i specjalistów z branży technologicznej z Polski i innych krajów. Każde spotkanie składa się z dwóch wykładów, jednego wygłoszonego przez eksperta z Polski i jednego wygłoszonego przez specjalistę z innego kraju. Po wykładach organizujemy dyskusje panelowe, podczas których zaproszeni goście przedstawiają różne podejścia do innowacji i technologii. Spotkania organizowane są przez Centrum Innowacji Społecznych i Technologicznych HumanTech Uniwersytetu SWPS.

 

Podczas zbliżającego się wydarzenia z cyklu HumanTech Meetings, organizowanego przez HumanTech Centrum Innowacji Społecznych i Technologicznych Uniwersytetu SWPS, nieco mniej skupimy się na rozmawach o praktycznych rozwiązaniach dla psychologów, a zamiast tego będziemy mieli okazję posłuchać dwóch wybitnych badaczy. Przedstawią oni perspektywę rozwoju i rozumienia wirtualnej rzeczywistości, w której to z roku na rok spędzamy coraz więcej czasu.
Więcej informacji »

dr Konrad Maj, kierownik projektu „HumanTech Meetings” 

Wystąpienia

Lecture 1: Artificial Reality Continuum: New directions in immersive storytelling

Virtual, augmented, mixed or extended reality are all aspects of the Artificial Reality Continuum (ARC), a spectrum of technological stimuli that affect our perception of reality. These technologies form a new storytelling medium, with its own vocabulary and grammar. Among available immersive technologies, volumetric capture (recording of “holograms” of actors), once a domain of science-fiction, is set to revolutionize storytelling. Actors can be captured as holograms and set to perform in virtual or real environments. Props, set decoration, or even entire sets can be turned into photorealistic 3D models through a process known as photogrammetry. Stories told in this manner can be viewed using cave system, head-mounted displays, or augmented reality glasses, creating an experience similar to Startrek’s Holodeck.

While the technology is ready for new stories and storytelling techniques, our understanding of the language and grammar of this medium is very limited. In my talk, I will present a comparative analysis of the traditional film language with what we understand so far about the grammar of volumetric filmmaking. I will show examples, including my own, of projects and stories, told using this new medium I will argue that volumetric filmmaking is a new form of storytelling, not a mere technological extension of the traditional cinema.

Krzysztof Pietroszek

Krzysztof Pietroszek – is a tenure-track professor in the Film and Media Arts Division of the School of Communication. He is the Founding Director of the Institute for Immersive Designs, Experiences, Applications, and Stories (Institute for IDEAS), an Associate Director of the Center for Environmental Filmmaking, and is also affiliated faculty at the AU Game Lab, and the Department of Computer Science. Krzysztof teaches immersive filmmaking courses in the undergraduate and graduate film programs and game development courses in graduate game programs. Krzysztof holds two terminal degrees: MFA in Film Directing and PhD in Computer Science, enabling him to work across technical domain. His research includes designing and studying immersive stories, coding VR games, and creating virtual, mixed, and augmented reality technologies. As a filmmaker, Krzysztof has produced an award-winning theatrically-released feature film and written/directed a number of short films.

Lecture 2: Feeling present, while knowing it's an illusion: A parallel process model of presence

New immersive human-made technologies like Virtual Reality (VR) or extended reality (XR), but also artificial social agents like robots or humanoids, can provide a compelling sense of presence. Users feel like being spatially located in a virtual environment, they can feel like artificial agents are really alive and socially co-present, and they can even temporarily perceive the virtual body of their own avatar as their actual physical body. Evidence on the technological factors, as well as on the perceptual factors that are evoking users’ sense of presence is growing. However, while the sensation of presence in VR can be really compelling, as if things were really happening, most scholars note that VR users are nevertheless aware, to some degree, that “this is not real or really happening”.

Interestingly, no integrative conceptualization exists to date in VR research that models the phenomenon that users simultaneously and almost paradoxically feel “really present”, while “knowing that it is not really happening”.

In his presentation, Prof. Hartmann will build on closely related existing accounts in other fields (e.g., on the aesthetic illusion, twofold aesthetic perception of pictures, involved vs. analytical reception of narratives) and interdisciplinary research (e.g., on pictorial competence) to propose a parallel processing account of presence.

According to the parallel processing account, while we grow up, we learn to distinguish (mediated) representations from actual objects. As a consequence, if encountering mediated representations, e.g., in VR environments, sensory cues and perception, might give rise to a feeling that this is happening (e.g., “I’m really present”), then through parallel higher-order cognition we stay aware of the fact this is just mediated. According to the present approach, this media awareness does not qualify the presence experience itself (as the presence illusion might be cognitively impenetrable), but it qualifies the impact of presence, e.g., on users’ affect or behavior. In summary, the present conceptualization might enrich our understanding of presence in VR and related new technologies, and might add to a better general understanding of how we process mediated representations.

Tilo Hartmann

Tilo Hartmann – is Professor for Virtual Reality and Communication, and chair of the Department of Communication Science at the Vrije Universiteit Amsterdam. In his work, Hartmann links media psychology to other fields of Communication Science. His research primarily focuses on users' subjective experience of media, and particularly media-induced perceptual illusions and media users' subjective and sometimes biased sense of reality. Hartmann publishes in the major scientific journals of the field (e.g., Journal of Communication, Human Communication Research, Media Psychology), and published several books, including "Media Choice: A theoretical and empirical overview." He served as member of the editorial boards of “Journal of Communication”, “Media Psychology”, “Human Communication Research”, as elected co-chair of the “Audience and Reception Studies Division” of the German Communication Association DGPuK, ECREA's audience and reception studies division, and as secretary of ICA's game studies interest group.

Paneliści

Katarzyna Kob

Katarzyna Koba – założycielka firmy RoboKoba i Managing Director w Girls in Tech Poland. Laureatka programu Shesnnovation Academy organizowanego przez „Perspektywy” Woman in Tech i CitiBank Handlowy. W maju 2020 r. wyróżniona jako założycielka jednego z najbardziej innowacyjnych kobiecych startupów w Polsce, jedna z finalistek pierwszego hackathonu online organizowanego w marcu 2020 r. przez Virtual Medicine w San Francisco. Laureatka nagrody digital_art_now podczas Międzynarodowego Festiwalu Sztuk Cyfrowych Digital_ia14, 13Muz w Szczecinie. Prezentowała swoje prace m.in. na VRLO Microsoft Reactor 2018 w Londynie, VR Challenge 2016 Expo – EC1 w Łodzi, Muzeum Sztuki w Łodzi Factory Museum w Łodzi czy na Festiwalu Dialogu 4 Kultura w Łodzi. Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi na Wydziale Sztuk Wizualnych. Była rezydentką FuseBox Hub w Brighton Immersive Lab, gdzie rozwijała pomysły dotyczące profesjonalnego wykorzystania sprzętu VR, AR, MR, a także czujników percepcji ciała i ruchu. Jako lider innowacji w zakresie technologii XR, AI i HCI oraz edukator w dziedzinie mediów interaktywnych zajmuje się prototypowaniem doświadczeń w środowisku cyfrowym i wielowymiarowym. Jako projektantka i badaczka jest zainteresowana projektami terapeutycznymi i edukacyjnymi, zagadnieniami psychologii eksperymentalnej, antropologii zmysłów i zjawiska ucieleśnienia w świecie wirtualnym.

Krzysztof Garbaczewski

Krzysztof Garbaczewski – reżyser teatralny, autor adaptacji będących podstawą jego tzw. instalacji teatralnych, łączących performance, sztuki wizualne i muzykę. Jego charakterystyczny synkretyczny styl, wykorzystanie projekcji wideo, w tym na żywo, są związane ze współczesną cyberwrażliwością. Spektakle Garbaczewskiego podejmują najważniejsze kwestie egzystencjalne i poszukują doświadczeń granicznych. Reżyser formuje nieoczywiste inscenizacje, na przykład w laboratorium genetycznym umieszcza romantycznych bohaterów „Balladyny” Juliusza Słowackiego.

Absolwent Wydziału Reżyserii i Dramaturgii Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie. Uhonorowany licznymi nagrodami, m.in. Paszportem „Polityki”. Reżyser takich spektakli, jak: „Odyseja”, „Życie seksualne dzikusów”, „Gwiazda śmierci”, „Balladyna” i „Niebo z kamienia zamiast gwiazd”, „Sympozjum”, „Bażanty”, „Wyzwolenie” , „Nietota”, „New Territory” i „Miron Białoszewski / Allen Ginsberg VR” w The Performing Garage w Nowym Jorku. Garbaczewski przenosi wykreowaną przez pisarza dystopijną rzeczywistość do świata mediów i rzeczywistości wirtualnej. W 2018 r. zainicjował kolektyw artystyczny Dream Adoption Society, który w kontekście teatru, performansu i sztuki współczesnej skupia się na rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej oraz eksploruje nowe technologie w celu tworzenia immersyjnych, performatywnych doświadczeń.

Faviola Brugger-Dadis

Faviola Brugger-Dadis – is the CEO and Founder of NeuroReality, a medtech company that develops gamified virtual reality (VR) software for cognitive rehabilitation and diagnostics following acquired brain injury. The software, “Koji’s Quest”, is a telehealth solution that can be used to remotely monitor and treat patients, while engaging them in a fun and immersive virtual environment. Faviola completed her Master’s in Cognitive Neuropsychology at the VU University Amsterdam and University of Oxford. She is currently a Doctoral candidate in Cognitive Neuroscience at the Utrecht University and VU University Amsterdam, conducting research that provides scientific efficacy for Koji’s Quest and the use of VR for treatment and screening of acquired brain injuries. She believes innovations such as VR, especially combined with machine learning and AI, have the ability to improve accessibility to healthcare worldwide.

Coming from a diverse cultural background and having lived in 9 countries, Faviola’s philosophy regarding science and innovation has always been to look at ways to solve problems on a global scale. Faviola also believes in making learning accessible to those from all different backgrounds. She is passionate about outreach and to that extent, regularly participates in knowledge transfer at conferences, events, panels, and as a science communicator via social media. She has won a number of awards including the VIVA400 Most Successful Women of 2020 in Healthcare and Education, MedTech Outlook’s “Top Neurology Solutions Providers in Europe 2020”, and was a top finalist for Entrepreneur of the Year in Booking.com’s Tech Playmaker Awards 2020.

Spotkanie poprowadzi

Konrad Maj

dr Konrad Maj  – psycholog społeczny, kierownik projektu HumanTech Meetings, inicjator oraz kierownik Centrum Innowacji Społecznych i Technologicznych „HumanTech”. W pracy naukowej i dydaktycznej koncentruje się na zagadnieniach związanych z wpływem społecznym, psychologią mediów oraz innowacjami. Obecnie prowadzi badania w obszarze HRI (Human-Robot-Interaction). W latach 2013–2016 pełnomocnik prorektora ds. nauki w zakresie komercjalizacji wyników badań naukowych i innowacji społecznych. Odbył szereg wizyt studyjnych w ośrodkach zajmujących się innowacjami  ISI – Institute for Social Innovation (Carnegie Mellon University, Pittsburgh, USA), ID+ Research Institute for Design, Media and Culture (University of Averio, Portugalia), Design Factory (Aalto University, Finlandia).

Organizator

Centrum Innowacji Społecznych i Technologicznych HumanTech >>

Partnerzy

 baner

Patroni medialni

baner

Sponsor 

baner

 

Termin i miejsce 

25 listopada 2020 r. (środa)
online

Kontakt

e-mail: [email protected]

Koordynator: Ewa Łuczak
e-mail: [email protected]

Projekt (no. 422493) dofinansowany przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, w ramach "Funduszu Upowszechniania Nauki".