nagrody

logo uswps nazwa 3

Centrum Prasowe
Image is not available
projektowanie z myślą
o człowieku
Image is not available
przywództwo
w organizacji
previous arrow
next arrow
Slider

Znajdź eksperta

CP Dziedzina
CP SWPS

Ogród można było zwiedzać, traktując go jak ewoluującą w czasie wystawę. To miejsce, do którego się wraca, w którym się przebywa. Uczestnicząc w warsztatach kształtowania technologii, można stać się ogrodnikiem. Dzięki ogrodnikom ogród rozrasta się. Wzbogacają ogród, dodając do niego własnoręcznie stworzone kawałki interaktywnej technologii. Każdy może zasadzić w ogrodzie swój kawałek technologii, a potem pielęgnować i rozwijać swoje dzieło.

Ogród nie jest miejscem skupionym na technologii. To miejsce poszukiwania znaczenia technologii w życiu człowieka. W nim eksploruje się naturalne sposoby interakcji człowieka z technologią, które służą rozwojowi człowieka.

{slider=Hełm #1 - Zmiana perspektywy - Out-of-Body Experience}

OI-helm1

Hełm #1 - Zmiana perspektywy
- Out-of-Body Experience

Urządzenie umożliwia chodzenie za samym sobą. Pozwala na spojrzenie na siebie z innej perspektywy, podobnej do tej, z jakiej obserwujemy postaci w grach.

Autor eksploruje pojęcie doświadczeń pozacielesnych - OBE (Out-of-Body Experience), dostarczając uczestnikom wrażenia przesunięcia w czasie i przestrzeni.

{/slider}{slider=Hełm #2 - Zmiana perspektywy - twarzą w twarz}

Hełm #2 - Zmiana perspektywy - twarzą w twarz

Maszyna do autorefleksji, pozwala na spojrzenie sobie w oczy, ale nie tak, jak patrzymy w lustro, lecz jak w oczy drugiego człowieka. Sprawia, że możemy spojrzeć na siebie tak, jak patrzą inni i posłuchać własnego głosu. Okazuje się, że wcale nie jest to tak łatwa i przyjemna czynność jakby się wydawało.

OI-helm2

{/slider}{slider=Nekomat}

Nekomat

Instalacja, która pozwala sprawdzić, czy robot może stać się częścią naszego ciała. To doświadczenie dowodzi, że marzenia człowieka o rozszerzeniu możliwości swojego ciała, od dawna obecne w kulturze, już niedługo mogą się ziścić. Pozwala odkryć, czy dzięki takim zjawiskom jak "iluzja gumowej ręki" czy neuroplastyczności naszego ludzie mogą zacząć traktować sztuczne kończyny jak własne.

{/slider}{slider=Fizyczna wizualizacja sieci społecznej}

Fizyczna wizualizacja sieci społecznej

Praca pozwalająca uchwycić sieć społeczną jako żywy organizm i dostrzec ewolucję procesów grupowych w czasie. Specjalna instalacja stanowi próba pogłębienia percepcji "żywej sieci" poprzez przeniesienie wizualizacji z ekranu komputera w przestrzeń fizyczną.

OI-siec-spoleczna

{/slider}{slider=Miłość}

Miłość

Instalacja, która za pomocą technologii obrazuje dynamikę relacji w związku i pozwala wyrazić abstrakcyjne pojęcia nawet tak trudne do opisania jak miłość. Projekt odwołuje się do teorii bliskich związków. Odtwarza dynamikę opisaną stworzonym przez naukowców "wzorem na miłość" przekładając go na ruch prostych obiektów, który intuicyjnie rozpoznajemy jako coś znajomego.

OI-milosc

{/slider}{slider=.float}

.float

Ilustracja przenikania się bio i techno sfery, gdzie natura staje się źródłem danych. Przy pomocy urządzenia do śledzenia ruchu tor poruszania się rybki w akwarium zostaje przełożony na zdigitalizowaną i algorytmiczną formę bryły wydrukowanej na drukarce 3D. Instalacja pokazuje, jak technologia poszerza naszą percepcję piękna, odsłaniając niedostępne do tej pory warstwy rzeczywistości, dostarczając interfejsu pomiędzy tym, co niedostrzegalne a naszymi zmysłami.

{/slider}{slider=Dron oswojony}

Dron oswojony

Dron, który kojarzy się wyłącznie z zastosowaniami militarnymi niedługo zagości w przestrzeni publicznej obserwując na przykład ruch uliczny i pomagając ludziom. Przez próbę ośmieszenia autorzy projektu starają się oswoić drona zamieniając groźną technologię w przyjazny obiekt.

OI-dron-oswojony

{/slider}{slider=Interaktywne rośliny}

Interaktywne rośliny

Praca jest próbą budowania nowych relacji pomiędzy człowiekiem i jego otoczeniem, w tym przypadku z rośliną, poprzez technologię interaktywną. Łatwo nadajemy ludzkie cechy obiektom, które potrafią nam odpowiadać, są interaktywne. Humanizujemy zwierzęta, maszyny, ale nie rośliny, ponieważ funkcjonują w innej niż my skali czasowej. Jednak rośliny poruszają się cały czas, choć nasze oko nie może tego uchwycić. Celem instalacji jest przeniesieni rośliny w naszą skalę czasową poprzez wielokrotnie przyspieszenie jej ruchu.

OI-rosliny

{/slider}{slider=Robot-kula}

Robot-kula

Co mieści się w pojęciu robot i jak zakres tego pojęcia będzie się zmieniać w niedalekiej przyszłości? Roboty będą pełniły coraz więcej funkcji i znany nam dotychczas z filmów i komiksów kształt z oczami i dwojgiem rąk przestanie nam wystarczać. Robot-kula pomimo prostej formy znacznie mocniej pobudza wyobraźnię dzieci i szybko nawiązuje relację. To stawia pytanie jaki jest minimalny zestaw cech czyniący robota.

{/slider}{slider=Eksperymentalny instrument}

Eksperymentalny instrument

Czy pluszowa piłka może być zaawansowanym instrumentem muzycznym? Jak się gra na takim instrumencie?

„Elektryczna pomarańcza” to eksperymentalny instrument muzyczny stworzony przez grupę nowo‐medialną panGenerator. To próba przywrócenia klasycznych sposobów interakcji z instrumentem muzycznym, zatraconych wraz z rozwojem nowoczesnych instrumentów, w których górują przyciski i pokrętła. Na „elektrycznej pomarańczy” możemy grać poprzez potrząsanie, ugniatanie albo szarpanie. Instrument jest pluszowy, miły w dotyku i zupełnie nie kojarzy się z nowoczesną technologią ukrytą w jego wnętrzu.

{/slider}

Więcej informacji o prezentowanych obiektach znajduje się na profilu facebook >>

Strona rekomendowana przez: pap  Patronat: mnisw