nagrody

logo uswps nazwa 3

Centrum Prasowe
Image is not available
projektowanie z myślą
o człowieku
Image is not available
przywództwo
w organizacji
previous arrow
next arrow
Slider

Znajdź eksperta

CP Dziedzina
CP SWPS

Już po raz trzeci SWPS została patronem naukowym ogólnopolskiej Olimpiady Medialnej. 14 kwietnia 2014 r. w pięciu oddziałach SWPS – w Katowicach, Poznaniu, Sopocie, Warszawie i Wrocławiu odbył się drugi etap Olimpiady, w którym wzięło udział 112 uczniów szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski.

 

 

{magictabs}Idea i cele::

„Nowe biblioteki wiedzy. Repozytoria cyfrowe i audiowizualne” – to hasło przewodnie tegorocznej edycji Olimpiady Medialnej. Jej pierwszy etap odbył się już w lutym. Do udziału zaproszeni zostali uczniowie prezentujący interdyscyplinarne talenty i zainteresowania, w szczególności z zakresu nowych mediów, polonistyki, historii i public relations. Ważnym kryterium jest także umiejętność prezentowania własnych myśli, przekazywania wiedzy oraz bronienia swoich opinii.

Olimpiada-medialna-14-04

Olimpiada jako akcja edukacyjna

Celem Olimpiady Medialnej jest kształcenie świadomych obywateli społeczeństwa informacyjnego i poprawa jakości komunikacji społecznej w Polsce. Akcja ma rozbudzić w młodych ludziach zdolność świadomego i krytycznego odbierania mediów oraz rozumienia procesów kształtujących zarówno same media, jak też współtwórców i odbiorców. Organizatorzy pragną, by konkurs wiedzy był pretekstem ogólnopolskiej akcji edukacyjnej. Do zaangażowania się w projekt Olimpiady Medialnej zaproszeni są także nauczyciele, pasjonaci edukacji medialnej, świadomi wyzwań komunikacyjnych we współczesnym świecie.

Kolejne etapy Olimpiady

Podczas nadchodzących zawodów drugiego stopnia uczestnicy będą musieli rozwiązać test składający się z 25 pytań zamkniętych i 5 pytań otwartych. Będą mieli na to 120 minut. Pytania będą dotyczyć głównie tematu przewodniego, tj. nowych bibliotek wiedzy, jako repozytoriów cyfrowych i audiowizualnych. Uczestnicy, którzy zdobędą największą liczbę punktów przejdą do zawodów trzeciego stopnia, polegających na pracy samodzielnej i grupowej. Po trzecim etapie laureaci zostaną wyłonieni na podstawie sumy punktów otrzymanych w zawodach wszystkich trzech stopni.

||||Nagrody::

Nagrody

Jest o co walczyć – 5 laureatów z najwyższą sumą punktów zdobędzie indeksy i rok nauki za darmo w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej oraz na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
Dowiedz się więcej >>

||||Organizatorzy i patroni::

Organizatorzy i patroni

logo fnm png

Organizatorem wydarzenia jest Fundacja Nowe Media.

SWPS logo v1a logo-MKiDzM UKSW-Logo

Patronami naukowymi wydarzenia są:

  • Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
 NINA-Logo znak-krrit-tlo-gradient-z-akcentem-cmyk 20proc

Patronat strategiczny nad wydarzeniem objęli:

  • Narodowy Instytut Audiowizualny
  • Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji

{/magictabs}

Zaproszenie na debatę „Prowokacje dziennikarskie”

uzar-prowokacja

Wiele uchybień i wykroczeń nie wyszłoby na światło dzienne, gdyby nie prowokacje dziennikarskie. Drżą przed nimi osoby publiczne: politycy, urzędnicy, biznesmeni. Metoda zdobywania w ten sposób informacji przez media budzi wiele kontrowersji. Szczególnie w dobie zaawansowanych możliwości technologicznych w zakresie nagrywania i podsłuchiwania. Prowokacja dziennikarska wydaje się balansowaniem na granicy prawa. Co mają do powiedzenia na ten temat sami dziennikarze i prawnicy?

Wszystkich zainteresowanych zapraszamy na debatę przygotowaną przez Katedrę Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej SWPS w Warszawie pt. „Prowokacja dziennikarska: prawda i mity”. Spotkanie odbyło się 15 kwietnia 2014 r.

więcej informacji >>

Strona rekomendowana przez: pap  Patronat: mnisw