logo uswps nazwa 3

Centrum Prasowe

Pierwszy dzień konferencji odbędzie się w siedzibie Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej przy ul. Chodakowskiej 19/31 w Warszawie. Organizowane drugiego dnia warsztaty praktyczne prowadzone przez ekspertów z Polski i zagranicy  będą miały miejsce m.in. w siedzibach Google oraz wydawnictw Agora i Polska Press. Jest to już druga edycja tego wydarzenia w Polsce. W pierwszej, zorganizowanej w listopadzie 2013 r., udział wzięło ponad 250 dziennikarzy i entuzjastów nowych mediów. Dzięki znakomitym recenzjom, organizatorzy chcą tym razem zaprosić aż 400 innowatorów i praktyków dziennikarstwa z kraju i ze świata.

Powodzenie poprzedniej, pierwszej edycji Digital Journalism Days przerosło oczekiwania organizatorów, a pomysły z konferencji zainspirowały nowe serwisy i reportaże, w tym te nagrodzone najważniejszymi nagrodami w Polsce. „Uczestniczyłem w pierwszej edycji Digital Journalism Days w 2013 r. Sarah Marshall z 'The Wall Street Journal' opowiadała o prostych narzędziach do wizualnego opowiadania historii. Zainspirowała nas do eksperymentów z multimedialnymi reportażami i dziennikarstwem danych. W 2014 r. redakcja 'Dziennika Zachodniego' zdobyła nagrodę Grand Press Digital” – chwali konferencję DJD Marcin Kasprzyk, zastępca redaktora naczelnego ds. online „Dziennika Zachodniego”. Towarzyszący zaś konferencji w 2013 r. warsztat z infografiki prowadzony przez Esę Mäkinena z "Helsingin Sanomat" zainspirował Vadima Makarenkę z "Gazety Wyborczej" do stworzenia nowatorskiego działu dziennikarstwa danych i ekskluzywnego serwisu BIQData.pl.

Digital Journalism Days 2015 organizowane są przez Fundację Agora i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej, przy wsparciu firmy Google. Tegoroczną konferencję tworzą wolontariusze – praktycy z polskich i zagranicznych redakcji, m.in. „Dagens Industri” (Szwecja), „Denik N” (Słowacja), „Dziennika Zachodniego”, Gazeta.pl, „Gazety Wyborczej”, ukraińskiej telewizji internetowej Hromadske.tv, Journalism.co.uk, agencji informacyjnej Novosti Donbassa, „Przeglądu Sportowego”, portalu VOL.at i wielu innych.

Prelegentami-ekspertami z zakresu cyfrowego dziennikarstwa, którzy podzielą się swoim doświadczeniem w trakcie Digital Journalism Days 2015 będą m.in. Tomas Bella („Denik N”, Bratysława), Frida Boisen („Dagens Industri”, Sztokholm), Anne-Lise Bouyer (Journalism++, Berlin), Anatoliy Bondarenko (Texty.org.ua, Kijów), Tomasz Ejtminowicz (kancelaria Meritum, Warszawa), Jakub Górnicki (Fundacja ePaństwo, Podróżniccy.com, Warszawa), Andrew Haggard (Bellingcat, Londyn), Marcin Kasprzyk („Dziennik Zachodni”, Katowice), Tomasz Krawczyk (Polska Press Grupa, Warszawa), Bohdan Kutiepov (Hromadske.tv, Kijów), Robb Montgomery (Visual Editors, Berlin), Michał Pol („Przegląd Sportowy”, Warszawa), Alastair Reid (Journalism.co.uk, Londyn), Vitaliy Sizov (Novosti Donbassa, Ukraina), Marc Springer (VOL.at, Austria), a także dziennikarze i eksperci z mediów Agory: Łukasz Głombicki (Gazeta.pl), Anna Maria Siwińska i Jerzy B. Wójcik („Gazeta Wyborcza”). Więcej informacji o prelegentach można przeczytać pod tym linkiem.

Seminarium odbędzie się w czwartek, 21 maja w godz. 9-17.30, a warsztaty - w piątek, 22 maja października w godz. 9-12.30. Wykłady podczas seminarium będą prowadzone w językach polskim, angielskim i rosyjskim - dla chętnych dostępne będzie tłumaczenie symultaniczne.

Szczegółowy program Digital Journalism Days 2015

Udział w obu imprezach jest bezpłatny, ale z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc niezbędna jest rejestracja. 

Formularz rejestracyjny i szczegóły na temat Digital Journalism Days 2015 są dostępne na stronie http://www.djd15.net/.

Strona rekomendowana przez: nauka w polsce  Patronat: mnisw  Należymy do: promeuprio