logo uswps nazwa 3

Centrum Prasowe

Broadway to kolejny krok w międzynarodowej karierze wykładowcy School of Form, który do tej pory z powodzeniem współpracował przy produkcjach teatralnych w Amsterdamie, Berlinie, Madrycie, Brukseli czy Waszyngtonie. Z belgijskim reżyserem Ivo Van Hove’em pracuje już od wielu lat, ale po raz pierwszy miał okazję pracować z aktorami o światowej sławie, w tym z debiutującą w teatrze, nominowaną do Oscara za rolę w filmie "Brooklyn", Saoirse Ronan.

Tworzeniu kostiumów do spektaklu „Czarownice z Salem" towarzyszyło kilka ważnych założeń. Miały przede wszystkim być ponadczasowe, nie odwołując się do żadnej konkretnej epoki, a także w sposób adekwatny nawiązywać do purytańskich cech: nie manifestować statusu, płci, zamożności czy cech indywidualnych. Wszystkie utrzymane są w kolorach jesiennych, zbliżonych do siebie ale nie monotonnych, wyglądają na znoszone, tak jakby aktorzy żyli w nich od lat. - Tak mocno zdefiniowane pryncypia mogą się wydać sporym ograniczeniem - mówi Wojciech Dziedzic - Jednak paradoksalnie dają szerokie pole do opowiadania historii. Duchowni w sztuce mają biały element wokół szyi – golf, stójkę, czy mały biały kołnierzyk. Mężczyźni noszą koszule - przedstawiciele prawa jaśniejsze, a rolnicy ciemne, ze sztywnych materiałów. Rodzina Proctorów jest ubrana w swetry, a wszystkie kobiety w spektaklu noszą spodnie – szerokie z wysoką talią.

Wyzwaniem był nowy sposób pracy – na Broadway’u teatry nie mają pracowni i warsztatów. Trzeba je samemu zorganizować. Do zadań Wojtka Dziedzica należało więc nie tylko zaprojektowanie kostiumów ale również wybór ludzi do pracy – krawcowych, makijażystów, perukarzy, garderobianych, całego zaplecza produkcyjnego do pracy zarówno przed premierą, jak i w trakcie sezonu przedstawień. - Jestem pod dużym wrażeniem profesjonalizmu osób tworzących przedstawienie – mówi projektant – Było to niezwykle przyjemne doświadczenie.

Strona rekomendowana przez: nauka w polsce  Patronat: mnisw  Należymy do: promeuprio