nagrody

logo uswps nazwa 3

Centrum Prasowe

Kanał Uniwersytetu SWPS na YouTube jest najpopularniejszym i najlepiej ocenianym kanałem uczelnianym w Polsce zdaniem widzów, jak i ekspertów z branży marketingu. W czerwcu liczba wyświetleń opublikowanych przez Uniwersytet SWPS materiałów edukacyjnych i naukowych przekroczyła milion.

pobierz pakiet 2

Nauka na platformach społecznościowych

Uniwersytet popularyzuje wiedzę i naukę nie tylko na uczelni, ale również poprzez kilkadziesiąt kanałów na 9 różnych platformach społecznościowych takich jak YouTube, Facebook, czy Twitter. Efekty działań uczelni zostały dostrzeżone przez specjalistyczny serwis traktujący o YouTube - yt360.pl. Raport opublikowany przez analityków z firmy MUSE wskazywał potencjał w kanałach wideo, który można wykorzystać zarówno do popularyzacji nauki, jak i pozyskiwania kandydatów na studia. − W tym modelu najlepiej odnajduje się Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej (dziś Uniwersytet SWPS). Na ich kanale znajdziemy wykłady, rozmowy z inspirującymi ludźmi, relacje z festiwali oraz materiały o samej uczelni. Ta sama uczelnia może się również pochwalić największą liczbą subskrybentów − pisali autorzy.

Efektywność na Youtube

Uniwersytet SWPS jako jedyna uczelnia znalazł się wśród 100 najefektywniejszych polskich marek na YouTube w raporcie Video Marketing Raport 2015, podsumowującym działania wszystkich polskich firm i organizacji działających na YouTube. Uczelnia uplasowała się w połowie TOP100 i co ciekawe, jej kanał był jednym z najszybciej zyskujących na popularności.

Na rynku nie ma regularnych zestawień i porównań działań uniwersytetów w mediach społecznościowych, a dostępne dotyczą zazwyczaj jedynie Facebooka. Z raportu przygotowanego przez firmę Sotrender na zlecenie Uniwersytetu SWPS, porównującego aktywność polskich uczelni na YouTube wynika, że kanał uniwersytetu w porównaniu z kanałami innych uczelni zdecydowanie wyróżnia się biorąc pod uwagę tak mierniki ilościowe, jak i jakościowe. Filmy produkowane przez społeczność Uniwersytetu SWPS są najczęściej oglądanymi i najlepiej ocenianymi materiałami spośród wszystkich tworzonych przez polskie uczelnie. Raport Sotrender do pobrania pod tym linkiem.

– Staramy się obserwować i analizować to, co dzieje się wokół nas. Dostrzegamy zmiany zachodzące w mediach i wiemy, że internet nie jest telewizją, widzimy jaką ze sobą niesie zmianę i wiemy, że jest czymś o wiele więcej, czymś co zmienia reguły komunikacji. Uznaliśmy, że nie chcemy nagrywać spotów mówiących o przewagach naszego Uniwersytetu, by następnie wyświetlać je na siłę ludziom, którzy chcącym oglądać coś innego. Uznaliśmy, że po prostu nagramy i udostępnimy to, co robimy, jak robimy i jacy jesteśmy w naszym naturalnym środowisku, podczas wykładów czy rozmów. Wierzyliśmy, że to wystarczy. Liczby pokazują, że się nie pomyliliśmy – mówi Kinga Nowacka, Dyrektor Marketingu Uniwersytetu SWPS.

Uniwersytet SWPS na swoim kanale w serwisie YouTube publikuje głównie treści edukacyjne i popularyzujące naukę. Regularnie upubliczniane są nagrania z wykładów zarówno polskich, jak i zagranicznych naukowców oraz cykle wywiadów “Można!”, w których Andrzej Tucholski, absolwent psychologii biznesu Uniwersytetu SWPS rozmawia z inspirującymi przedstawicielami społeczności akademickiej SWPS, od studentów po założycieli Uniwersytetu.

W czerwcu tego roku liczba wyświetleń materiałów na kanale Uniwersytetu SWPS przekroczyła milion i z miesiąca na miesiąc oglądalność ta wzrasta. Kanał obserwuje obecnie ponad 9 tysięcy osób, w wyniku czego jest on najpopularniejszym kanałem uczelnianym w Polsce.

Cały raport można pobrac ze strony: Polski wideomarketing w 2015 roku

 

Strona rekomendowana przez: nauka w polsce  Patronat: mnisw