nagrody

logo uswps nazwa 3

Centrum Prasowe

Przed świętami wielu osobom udziela się zakupowe szaleństwo. Sklepy zachęcają klientów akcjami takimi jak Black Friday. O tym, jak nie wpaść w pułapkę wszechobecnego konsumpcjonizmu i ustrzec się przed impulsywnymi i kompulsywnymi zakupami opowiadał dr Jacek Buczny, psycholog z Uniwersytetu SWPS

Przyjemność kupowania wiąże się z wizją konsumenckiej wolności. Możliwość wyboru i zwiększanie liczby posiadanych rzeczy jest zasadniczym elementem motywacji konsumentów. Zakupy mogą zatem zaspokajać podstawową ludzką motywację – potrzebę autonomii. Czy jest to podstawowy czynnik, który prowadzi do uzależnienia od kupowania? Kto jest najbardziej podatny na to uzależnienie? Czy problem nasila się w okresie przedświątecznym? Więcej o problemie impulsywnych i kompulsywnych zakupów w wykładzie dr Jacka Bucznego:

Materiały Wideo

Strona rekomendowana przez: nauka w polsce  Patronat: mnisw