Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Szukasz studiów? Wybierz tematykę:

Szukasz studiów?

Naukowcy o naszych zachowaniach konsumenckich

float_intro: images-old/Centrum_Prasowe/Images/zakupy.jpg

 

Jak klienci wybierają produkty finansowe? Czy muzyka i zapach mogą wpłynąć na decyzje konsumenckie? Jakie zachowanie sprzedawcy przekłada się na wzrost sprzedaży? Od wielu lat naukowcy Uniwersytetu SWPS prowadzą badania szukając odpowiedzi na te pytania. Ich wyniki warto przypomnieć 15 marca w Światowym Dniu Konsumenta.

pobierz pakiet 2

Decyzje finansowe konsumentów

Badania naukowców SWPS pokazują, że klienci najczęściej wybierają bank, który ostrzega przed stratą. Bardzo często zaciągają pożyczkę, aby spłacić dług. Czy zachowanie polskich konsumentów różni się od innych? Okazuje się, że już nie. – Polscy konsumenci są podobni do kupujących z całego świata. W identyczny sposób reagują na bodźce marketingowe i sprzedażowe takie jak cena, opakowanie czy reklama. Ludzie mają taki sam system poznawczy, niezależnie czy są Polakami, Chińczykami czy Amerykanami – twierdzi prof. Andrzej Falkowski, psycholog biznesu Uniwersytetu SWPS.

Sztuczki sprzedawców

Eksperymenty naukowe pokazują, że lepszemu handlowi sprzyja rytmiczna muzyka, która wywołuje w nas potrzebę połączenia z nią ruchu. Niekorzystnie na eksplorację półek sklepowych wpływają rozpylacze zapachów. Jak zwiększyć sprzedaż z pomocą ekspedientów? Wyniki pokazują, że sklep z asortymentem dla kobiet może zwiększyć zyski nawet o 100 zł podczas rutynowej obsługi, jeśli klienci obsługiwani są przez atrakcyjną sprzedawczynię, która naśladuje zachowanie klientów.

 

Eksperymenty naukowe pokazują, że lepszemu handlowi sprzyja rytmiczna muzyka, która wywołuje w nas potrzebę połączenia z nią ruchu. Niekorzystnie na eksplorację półek sklepowych wpływają rozpylacze zapachów

prof. Andrzej Falkowski, psycholog biznesu Uniwersytetu SWPS

Zagrożenia dla kupujących

– Pewnym zagrożeniem dla konsumentów jest dzisiaj wszechobecna i wtopiona w rzeczywistość reklama, która nie zawsze prezentuje produkt lub markę z korzyścią dla konsumentów. Od lat powtarzam, że najważniejsza jest w tym zakresie edukacja. Podstawowa znajomość mechanizmów, które rządzą ludźmi może uchronić kupujących od popełnienia błędu – radzi prof. Falkowski. Wiemy, że nasze gusta kreują reklamy, przekazy medialne i trendy rynkowe. Staramy się przed nimi chronić. Co jeszcze na nas wpływa? Okazuje się, że religijność, temperament i poczucie bezpieczeństwa mogą mieć wpływ na zakup produktu, zwłaszcza w przypadku kultowych marek.

Materiały Audio

Pozytywna konsumpcja

Pobierz plik MP3 (0,31 MB)

Reklamy warunkowania lękiem

Pobierz plik MP3 (0,56 MB)

 

Czy wszyscy ulegamy reklamom?

Pobierz plik MP3 (0.30 MB)

Jak reklamy wpływają na konsumentów?

Pobierz plik MP3 (2,00 MB)