Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Szukasz studiów? Wybierz tematykę:

Szukasz studiów?

Dlaczego warto łączyć studia z pracą?

float_intro: images-old/www/2019/mac_maly.jpg
 

Prawie 80% studentów podejmuje pierwsze zatrudnienie jeszcze w trakcie nauki, często w branży gastronomicznej. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez psychologów z SWPS Innowacje dla McDonald’s, już w pierwszej pracy studenci mogą zdobyć umiejętności, które są najbardziej pożądane przez pracodawców i zapewnią im lepszą pozycję na rynku pracy. pobierz pakiet 2

Kompetencje miękkie

Rozwiązywanie konfliktów, delegowanie zadań, praca w zespole czy zarządzanie czasem to tak zwane umiejętności miękkie. Należy do nich szeroki wachlarz zdolności, które są niezwykle potrzebne w kontaktach międzyludzkich oraz w organizacji własnej przestrzeni do rozwoju zawodowego. Kompetencje miękkie zaczęły być doceniane i poszukiwane przez rekruterów. Liczy się nie tylko specjalistyczna wiedza i doświadczenie, ale także umiejętności, które umożliwiają budowanie pozytywnych, długofalowych relacji. Dotyczy to niemal każdej branży.

XXI wiek to czas kompetencji miękkich – mówi dr Ewa Jarczewska-Gerc, psycholog z SWPS Innowacje – coraz lepiej rozumiemy, że to są umiejętności, bez których efektywne wykonywanie obowiązków i tworzenie twórczego środowiska pracy nie jest możliwe. Te słowa potwierdzają wyniki przeprowadzonego przez jej zespół badania „Oczekiwania rynku a umiejętności pracownika – kompetencje rozwijane w pierwszej pracy”. W jego ramach sprawdzono czy już w pierwszym miejscu zatrudnienia młodzi ludzie zdobywają umiejętności, które mogą wykorzystać w swojej dalszej karierze i uczynić z nich swój atut.

 

Wymagania rynku

Wytrwałość, docenianie współpracowników, pokojowe rozwiązywanie konfliktów, wykonywanie poleceń zgodnie z instrukcjami i kultura osobista - takie kompetencje firmy stawiają na pierwszym miejscu podczas rekrutacji. Podobny zestaw cech wskazywali rodzice studentów, których poproszono o określenie najważniejszych umiejętności do opanowania w pierwszej pracy. W ich odczuciu najistotniejsze jest pokojowe rozwiązywanie konfliktów. Wśród ważnych kompetencji wymienili także podejmowanie się realizacji niewykonywanego wcześniej zadania oraz prowadzenie rozmowy na dowolny temat w przyjaznej atmosferze. Jak widać zarówno pracodawcy, jak i rodzice studentów zwracają uwagę na te cechy, które zagwarantują przyjazną, twórczą atmosferę w miejscu pracy oraz efektywne wykonywanie powierzonych obowiązków.

Pierwsze doświadczenia zawodowe mogą kształtować u młodych osób cechy, dzięki którym łatwiej będzie im w przyszłości wyróżnić się na rynku pracy.

dr Ewa Jaraczewska-Gerc, psycholog, Uniwersytet SWPS

Test dla studentów

Chcieliśmy sprawdzić w jakim stopniu pierwsze zatrudnienie w branży gastronomicznej umożliwia studentom zdobycie kompetencji pożądanych na rynku pracy. W tym celu porównaliśmy wyniki studentów pracujących w gastronomii – w McDonald’s i innych restauracjach sieciowych, oraz niepracujących - tłumaczy dr Ewa Jarczewska-Gerc.

Umiejętności miękkie w zdecydowanie większym stopniu wykazywali właśnie ci studenci, którzy pracują od co najmniej 6 miesięcy. W porównaniu do swoich niepracujących rówieśników są lepiej zorganizowani, wytrwalsi, bardziej asertywni i lepiej radzą sobie z rozwiązywaniem konfliktów. Ponadto, badani pracownicy sieci McDonald’s okazali się przodować w obszarach związanych z organizacją pracy zespołu, udzielaniem informacji zwrotnej czy motywowaniem pracowników. Nie boją się też nowych zadań i potrafią delegować obowiązki. Nie bez znaczenia w kontekście tych wyników jest fakt, że w McDonald’s można szybko awansować - Zatrudnienie w restauracjach McDonald’s daje taką możliwość. Najmłodszy kierownik w jednej z naszych restauracji ma 22 lata, natomiast menedżerowie to bardzo często 18–19-latkowie – mówi Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. relacji korporacyjnych w McDonald’s Polska.

Pierwsze doświadczenia zawodowe mogą kształtować u młodych osób cechy, dzięki którym łatwiej będzie im w przyszłości wyróżnić się na rynku pracy. Wyniki badań sugerują, że warto podjąć zatrudnienie jeszcze w trakcie studiów, ponieważ w tym okresie można nabyć wiele kompetencji miękkich, które przydadzą się na dalszej ścieżce kariery zawodowej. Jak się okazało w trakcie badań – system szkoleń oferowanych w restauracjach McDonald’s jest skuteczny na nowoczesnym rynku pracy - mówi dr Ewa Jaraczewska-Gerc z Uniwersytetu SWPS.

Badanie dla McDonald’s przeprowadził zespół psychologów pod kierownictwem dr Ewy Jarczewskiej-Gerc z SWPS Innowacje.

Dostęp do raportu:

https://praca.mcdonalds.pl/co-oferujemy