Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

HumanTech Meetings: antropologia i UX design

float_intro: images-old/aktualnosci/humantech_1.jpg

Na przestrzeni ostatnich 50 lat doświadczamy gwałtownych zmian technologicznych, które wpływają na społeczeństwo. Z jednej strony innowacyjne rowiazania podnoszą standard naszego życia, z drugiej strony możliwości, jakie otwierają przed nami nowe technologie, zmuszają nas do refleksji nad powszechnie obowiązującymi normami etycznymi i prawnymi.

Zapraszamy na pierwsze spotkanie z cyklu „HumanTech Meetings”, podczas którego porozmawiamy o zderzeniu humanistyki z technologią i połączeniu nauki z biznesem. Spotkanie odbędzie się 10 października w Centrum Nauki Kopernik podczas wydarzenia „InnoShare 2019”. Wykład będzie tłumaczony na język polski. Wstęp wolny – wymagana jest rejestracja na stronie www.innoshare.pl.

HumanTech Meetings - zadanie finansowane w ramach umowy 792/P-DUN/2019 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę

10 października
16.15-18.10
Warszawa

Formuła spotkania

HumanTech: antropologia i UX design to pierwsze z seri 14 spotkań organizowanych przez Centrum Innowacji Społecznych i Technologicznych HumanTech Uniwersytetu SWPS. Gościć będziemy dwóch panelistów: Christine Miller z Savannah College of Art and Design – edukatorkę, badaczkę i praktyk działającą na pograniczu antropologii, projektowania i biznesu; oraz Huberta Anyżewskiego – eksperta w obszarze user experience i customer experience, specjalizującego się w tworzeniu strategii dla produktów i usług z obszaru fin-tech.

Po prelekcjach odbędzie się panel dyskusyjny z przedstawicielami różnych dyscyplin na temat związków humanistyki z technologią oraz współpracy nauki z biznesem. Oprócz prelegentów w rozmowie udział wezmą: Ahmad Piraiee – ekspert w zakresie marketingu i komunikacji, doradca ds. blockchain, fin-tech/insurtech influencer, oraz dr hab. Agnieszka Skala – badaczka startupów, członek Rady Programowej Fundacji Startup Poland. Spotkanie otworzy dr Konrad Maj, a dyskusję poprowadzi dr Maksymilian Bielecki z Centrum Innowacji Społecznych i Technologicznych.

HumanTech Meetings to projekt Centrum Innowacji HumanTech, którego celem jest zbliżenie technologii i nauk społecznych oraz spojrzenie z różnych perspektyw na takie zjawiska, jak sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe, algorytmy, robotyka oraz wirtualna i rozszerzona rzeczywistość.
Więcej informacji »

Wystąpienia

Antropologia, design i krzyżujące się ścieżki nauki

Świat, w którym żyjemy, zmienia się szybciej niż kiedykolwiek. Jesteśmy świadkami intensywnego rozwoju innowacji technologicznej, której wytwory wpływają na nasz styl życia i komunikowania, zakłócają ustalony porządek, zmieniają normy społeczne i kulturowe. Nowe technologie wymagają interdyscyscyplinarnego podejścia i wymuszają przenikanie się z pozoru odległych dziedzin, takich jak antropologia i wzornictwo. Takie podejście jest konieczne, by sprostać wyzwaniom, przed którymi stoimy.

Christine Miller

Christine Miller, Ph.D. – badaczka z Savannah College of Art and Design, zajmuje się przestrzenią, w której krzyżują się antropologia, design i biznes. Naukowo zajmuje się systemami społeczno-technicznymi oraz tym, w jaki sposób społeczność i kultura wpływa na projektowanie i adaptację nowych produktów, procesów i technologii. Interesują ją również przepływy komunikacji i wiedzy, w szczególności między różnorodnymi grupami ludzi oraz w ramach sieci innowacji współpracy (Collaborative Innovation Networks COINs).

HumanTech w praktyce – studia podyplomowe UX & Product design, jak uczyć innowacji przez praktykę

Podczas wystąpienia Hubert Anyżewski podzieli sie swoim 9-letnim doświadczeniem w prowadzeniu innowacyjnego kierunku studiów podyplomowych UX Design na Uniwersytecie SWPS. Jest to pierwszy kierunek studiów z zakresu tworzenia produktów technologicznych w regionie, cieszący sie wyjątkowym zainteresowaniem. Autorski program, innowacyjne podejście do nauczania oraz ponad 60-osobowa kadra to tylko kilka z elementów cechujących ten kierunek, który w realny sposób wpłyną na rynek produktów cyfrowych w Polsce.

Hubert Anyżewski

Hubert Anyżewski – ekspert w obszarze user experience i customer experience z 20-letnim doświadczeniem. Specjalizuje się w tworzeniu strategii dla produktów i usług z obszaru fin-tech. Zajmuje się badaniem użyteczności, projektowaniem interakcji i tworzeniem innowacji w organizacjach. Zalożyciel i dyrektor zarządzający studiami podyplomowymi UX Design/Product Design na Uniwersytecie SWPS. Globalny ekspert Google z obszaru Product Design (certyfikowany Sprint Master). Zarządzał w Delloitte Consulting CE linią biznesową Experience Design na region Centralnej Europy. Zdobywca międzynarodowych nagród, m.in. Global Finanse za najlepszy Digital Banking w regionie (ING Business Online).

Paneliści

Konrad Maj

dr Konrad Maj  – psycholog społeczny, kierownik projektu HumanTech Meetings, inicjator oraz kierownik Centrum Innowacji Społecznych i Technologicznych „HumanTech”. W pracy naukowej i dydaktycznej koncentruje się na zagadnieniach związanych z wpływem społecznym, psychologią mediów oraz innowacjami. Obecnie prowadzi badania w obszarze HRI (Human-Robot-Interaction). W latach 2013-2016 pełnomocnik prorektora ds. nauki w zakresie komercjalizacji wyników badań naukowych i innowacji społecznych. Odbył szereg wizyt studyjnych w ośrodkach zajmujących się innowacjami  ISI – Institute for Social Innovation (Carnegie Mellon University, Pittsburgh, USA), ID+ Research Institute for Design, Media and Culture (University of Averio, Portugalia), Design Factory (Aalto University, Finlandia).

Maks Bielecki

dr Maksymilian Bielecki – psycholog, adiunkt w katedrze Neuronauki Poznawczej i Behawioralnej Uniwersytetu SWPS. Jako statystyk i psycholog współpracuje z wiodącymi instytucjami naukowymi, m.in. Warszawskim Uniwersytetem Medycznym, Instytutem Psychologii PAN czy Instytutem Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego. Interesuje się przede wszystkich tematyką pamięci, uwagi oraz eye-trackingiem. Od kilkunastu lat zajmuje się projektami dla biznesu. Pracował jako konsultant w zakresie ekonomii behawioralnej, statystyki i psychometrii m.in. z Universal McCann, UseLab, Domem Badawczym Maison i wieloma firmami działającymi w obszarze FMCG, finansów, ubezpieczeń i telekomunikacji.

Agnieszka Skala

dr hab. Agnieszka Skala – pracuje na Wydziale Zarządzania Politechniki Warszawskiej, gdzie prowadzi badania nad startupami oraz zajęcia z przedsiębiorczości technologicznej. Współtworzyła i od 2011 roku zarządza Szkołą Przedsiębiorczości Innovation Nest SPIN. Jest członkiem Rady Programowej Fundacji Startup Poland i autorką metodyki badawczej prowadzonych od 2015 roku badań „Polskie Startupy”, które koordynuje i nadzoruje naukowo. Jest autorką monografii „Startupy. Wyzwanie dla zarządzania i edukacji” (2018, edu-Libri: Kraków) oraz „Digital Startups in Transition Economies” (2019, Palgrave: London).

Agnieszka Skala

Ahmad Piraiee, MBA – dyplomowany hardware engineer, ukończył studia MBA z zakresu strategicznej administracji oraz ekonomii zarządzania, obecnie doktorant w dziedzinie socjoekonomii. Wspierał powstanie pierwszego akceleratora dla start-upów w Warszawie (Warsaw Accelerator). Był menedżerem najstarszych akceleratorów na świecie oraz w Centralnej i Wschodniej Europie. Był odpowiedzialny za komunikację oraz strategię największego korporacyjnego funduszu inwestycyjnego, Startup Collider, ustanowionego przez PwC w 23 krajach, a także największego funduszu inwestycyjnego w Polsce, mAccelerator, ustanowionego przez mBank. Otrzymał list polecający od węgierskiego Ministerstwa Gospodarki za wkład w inicjatywę Industry 4.0. Członek Zarządu Komitetu ds. Innowacji, Technologii i Różnorodności w Krajowej Izbie Gospodarczej.

Termin i miejsce

10 października 2019 r., godz. 16.15-18.30

Centrum Nauki Kopernik
Wybrzeże Kościuszkowskie 20
00-390 Warszawa

Kontakt

Koordynator spotkań
Ewa Łuczak
tel. +48 694 44 17 24
e-mail: [email protected]

Promocja i PR
Dominika Wawrzyniak
e-mail: [email protected]
Magdalena Chorzęp
e-mail: [email protected]

baner

Projekt jest dofinansowany ze środków Działu Upowszechniania Nauki MNiSW, nr 422493.