O studiach
Kierunek dostepny także w Warszawie
"Studia Praktyczna Psychologia Społeczna powstały na prośbę słuchaczy innych kierunków, którzy sygnalizowali potrzebę pogłębienia wiedzy psychologicznej. W październiku 2021 r. rozpocznie się 21. edycja, co jest najlepszą rekomendacją jakości tych studiów, co roku polecanych przez naszych absolwentów kolejnym osobom. W programie zostały zawarte treści dotyczące kluczowych obszarów funkcjonowania człowieka w sytuacjach prywatnych i zawodowych. Wiedza psychologiczna przekazana w trakcie studiów w bardzo syntetyczny sposób bardzo szybko daje się przełożyć na codzienne funkcjonowanie. Rozumienie przyczyn zachowań własnych i zachowań innych ludzi oraz znajomość mechanizmów psychologicznych leżących u podłoża tych zachowań, przekłada się na poprawę jakości życia. Zajęcia prowadzą osoby z ogromnym doświadczeniem akademickim, praktycznym i życiowym. Dzielą się swoją wiedzą, bowiem wierzą, że jedną z funkcji psychologii jako nauki jest właśnie podnoszenie jakości życia ludzi. Wśród słuchaczy tego kierunku znajdują się osoby z różnych środowisk i części Polski, reprezentujące liczne profesje. Stwarza to okazję do nawiązania szerokich kontaktów, co stanowi cenny dodatek do korzyści merytorycznych. Na podstawie ocen zajęć dokonywanych przez studentów, a także prywatnie przekazywanych informacji o tym, że wiedza zdobyta na tych studiach komuś pomogła w życiu, z pełnym przekonaniem mogę sformułować zaproszenie do udziału w kolejnej edycji. Zapraszam!"
dr hab. Grażyna Wąsowicz, prof. ALK
Kierownik merytoryczny kierunku
Adresaci
studia są przeznaczone dla osób zainteresowanych praktycznym wykorzystaniem wiedzy psychologicznej w prywatnych i zawodowych kontaktach z innymi ludźmi i instytucjami.
Cel
w trakcie studiów słuchacze dowiedzą się m.in. dlaczego decyzje człowieka nie zawsze są racjonalne, od czego zależy motywacja do działania, w jaki sposób wywierać wpływ na ludzi, aby osiągać zamierzone efekty. Przekazywana wiedza stanowi element kompetencji psychologicznych, związanych z umiejętnością pracy w zespole, rozwiązywania konfliktów, komunikowania się z ludźmi, korzystnego prezentowania własnej osoby, dbania o własne interesy w sposób skuteczny, ale niezagrażający innym, pełniejszego wykorzystywania własnych możliwości intelektualnych. Studia te dają zatem możliwość nabywania i doskonalenia umiejętności przydatnych w funkcjonowaniu zawodowym i ułatwiających życie pozazawodowe.
Dlaczego warto?
- cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem od kilkunastu lat,
- dostarczają uniwersalnej wiedzy psychologicznej, przydatnej w każdej sferze życia (prywatnej i zawodowej),
- dostarczają wiedzy o mechanizmach zachowań własnych i innych ludzi,
- duża liczba godzin zajęć warsztatowych, odbywanych w małych grupach, co pozwala ćwiczyć własne umiejętności,
- wśród studentów są zawsze osoby reprezentujące różne środowiska zawodowe, co daje możliwość nawiązywania cennych kontaktów.
Warunki zaliczenia
aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz uzyskanie pozytywnych ocen z testów wiadomości.
Program
Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie, kadrze i formie studiów.
Hybrydowa forma studiów oznacza, że wybrane zajęcia realizowane są w formule stacjonarnej, a inne w formule online. Nie ma możliwości łączenia tych form.
Organizacja i tematyka zajęć
Terminarz zjazdów na rok akademicki 2023/2024
Program obejmuje 214 godziny zajęć dydaktycznych, realizowanych w formie interaktywnych wykładów i ćwiczeń. W razie potrzeby jesteśmy gotowi do prowadzenia zajęć w trybie online.
Zajęcia są podzielone na trzy bloki tematyczne:
BLOK I - PSYCHOLOGIA OGÓLNA:
- Wprowadzenie do psychologii ogólnej - celem wykładu jest przekazanie informacji o psychologicznych podstawach zachowań człowieka, obejmujących emocje, procesy poznawcze i inteligencję, różnice między ludźmi wynikające z temperamentu i osobowości.
- Wprowadzenie do psychologii społecznej - celem wykładu jest wprowadzenie w problematykę psychologii społecznej. Uczestnicy zapoznają się z podstawowymi pojęciami i teoriami oferowanymi przez tę dyscyplinę. Poruszone zostaną m.in. zagadnienia funkcjonowania w grupie, znaczenia stereotypów w życiu człowieka, podstaw zachowań agresywnych oraz znaczenia atrakcyjności interpersonalnej.
- Psychologia wywierania wpływu - celem wykładu jest omówienie podstaw i technik wpływu społecznego w kontekście kontaktów interpersonalnych, w grupach zadaniowych oraz w skali masowej.
- Psychologia konsumenta - celem wykładu jest przekazanie wiedzy dotyczącej mechanizmów psychologicznych leżących u podłoża zachowań konsumentów oraz przedstawienie przykładów wykorzystania tej wiedzy w marketingowej praktyce komunikacji z konsumentami.
- Psychologia finansowa - celem wykładu jest przekazanie wiedzy dotyczącej mechanizmów psychologicznych leżących u podłoża zachowań finansowych. W trakcie zajęć będzie się można dowiedzieć m.in. czy dzieci powinny otrzymywać wynagrodzenie za dobre oceny, w jaki sposób rozumienie funkcji banku wpływa na gotowość do korzystania z jego usług i jakie są związki pieniędzy ze szczęściem
- Psychologia reklamy - celem wykładu jest przekazanie rzetelnej wiedzy na temat psychologicznych podstaw efektywności przekazów reklamowych.
BLOK II - KOMUNIKACJA: OD STRATEGII DO WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH:
- Budowanie strategii komunikacyjnej - celem wykładu jest przekazanie wiedzy z zakresu planowania komunikacji – zarówno na poziomie organizacji, jak i osoby indywidualnej. Wykłady obejmą obszary od analizy odbiorców komunikacji i ich potrzeb, przez określenie celów, dobór optymalnych środków przekazu i treści komunikatu, po analizę skuteczności wdrożonej komunikacji.
- Wystąpienia publiczne – jak mówić by nas słuchano? - celem warsztatu, bazującego na metodach behawioralno-poznawczych, jest rozwój praktycznych umiejętności związanych z wystąpieniami publicznymi. Uczestnicy będą mieli okazję udoskonalić swoją technikę mówienia (emisja głosu i wokalizacja), komunikacji (reagowanie na działania publiczności) i zarządzania swoimi emocjami (radzenie sobie ze stresem związanym z wystąpieniami publicznymi).
- Komunikacja kryzysowa - celem wykładu jest przekazanie słuchaczom wiedzy na temat zasad komunikowania w sytuacjach kryzysowych i konfliktowych. Wykłady obejmą zarówno obszar komunikacji przedsiębiorstw i organizacji (m.in. obszar PR kryzysowego), jak i komunikacji indywidualnej.
- Coaching - metoda i zastosowania - celem zajęć jest dostarczenie wiedzy o coachingu jako metodzie oraz jej powiązaniach z innym metodami, jak: szkolenia, psychoterapia, doradztwo, mentoring; także pokazanie specyfiki wykorzystania narzędzi coachingu przez menedżera. Główna część zajęć poświęcona będzie na poznanie wybranych narzędzi z zakresu coachingu, m.in. dotyczących rozpoznawania źródeł motywacji wewnętrznej, dzielenia się sprawdzonymi strategiami, wykorzystywania metafory do zmiany, planowania projektów, zastosowania strategii kreatywności, podejmowania decyzji dotyczących wyboru ścieżki zawodowej, uruchamiania mocnych stron.
BLOK III - INDYWIDUALNE KOMPETENCJE PSYCHOLOGICZNE
- Psychologia osiągnięć - celem warsztatu jest podniesienie u uczestników indywidualnej efektywności funkcjonowania, jak też zwrócenie uwagi na pozytywne efekty współpracy i wymiany doświadczeń w zespole.
- Kreowanie wrażenia i autoprezentacja - celem warsztatu jest m.in. podniesienie świadomości uczestników co do wpływu własnej autoprezentacji na innych ludzi, ćwiczenie umiejętność trafnej oceny, jak inni odbierają nasze zachowania i umiejętność dobrania odpowiednich technik kreowania wrażenia, a także radzenie sobie ze skutkami niepożądanego wrażenia.
- Budowanie zespołu - celem warsztatu jest m.in. zintegrowanie grupy, wykształcenie odpowiednich form współpracy i rozwijanie kreatywności uczestników.
- Zarządzanie własną energią i radzenie sobie ze stresem - celem warsztatu jest przekazanie wiedzy i wyćwiczenie u uczestników umiejętności realizowania obowiązków przy optymalnym wykorzystaniu czasu i własnej energii. Po tym warsztacie uczestnicy będą potrafili stosować kluczowe reguły efektywnego wykorzystania czasu i wydajności, a w efekcie: doprowadzać do wykonania zadań z motywacją i bez zbędnej zwłoki, rozróżniać priorytety zadań, realizować zadania wydajniej, oszczędzając nawet 20% czasu, a co za tym idzie funkcjonować w pracy w sposób zorganizowany i profesjonalny.
- Psychologiczne mechanizmy w negocjacjach - w trakcie warsztatu zostanie przekazana podstawowa wiedza z zakresu negocjacji i psychologicznych podstaw negocjacji, obejmująca sposoby przygotowywania się do negocjacji, prowadzenia negocjacji oraz postępowania po zakończeniu negocjacji. Słuchacze będą rozwiązywali konkretne problemy, stosując różne strategie i taktyki w ćwiczeniach i symulacjach negocjacji.
Kadra
Rekrutacja
REKRUTACJA NA STUDIA PODYPLOMOWE
Rekrutacja na studia podyplomowe wymaga wypełnienia internetowego formularza zgłoszeniowego. Uprzejmie informujemy, że wypełnienie formularza rekrutacyjnego drogą internetową nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek studiów podyplomowych. O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń zastrzega możliwość zaproszenia kandydata na rozmowę rekrutacyjną.
Uczelnia zastrzega sobie prawo do nieuruchomienia kierunku w przypadku niewystarczającej ilości zgłoszeń.
Opłaty
Pożyczki na kształcenie-nieoprocentowana pomoc zwrotna
Ministerstwo Rozwoju w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój uruchomiło nieoprocentowane pożyczki na cele edukacyjne min. studia podyplomowe. Szczegółowe informacje: www.inwestujwrozwoj.pl
Opłata za rok studiów
rok akademicki 2023-2024 |
10 rat |
930 zł |
2 raty |
4 400 zł |
1 rata |
8 400 zł |
Opłata rekrutacyjna |
300 zł |
Dla absolwentów SWPS i Uniwersytetu SWPS oraz studentów Uniwersytetu SWPS posiadających wyższe wykształcenie oferujemy dodatkową zniżkę w wysokości 300 zł:
- 300 zł zniżki w opłacie rekrutacyjnej (absolwent płaci 0 zł).
Wpłaty czesnego każdy słuchacz będzie dokonywał na indywidualne subkonto, którego numer jest dostępny w Wirtualnej Uczelni.
Na 7 dni przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.
Kontakt