logo uswps nazwa 3

Studia podyplomowe

Dla kogo?

  • do menedżerów, specjalistów i projektantów, którzy chcą doskonalić swoje kompetencje w obszarze kompleksowego projektowania customer experience.

Kontakt

Poznań, Centrum studiów podyplomowych i szkoleń

Retail experience-
- projektowanie doświadczenia zakupowego

  • Rekrutacja zakończona

O studiach

Studia School of Form

SoF kolor-01

Studia podyplomowe Retail experience – projektowanie doświadczenia zakupowego to kierunek dla osób, które chcą poznać motywacje współczesnego klienta i dowiedzieć się, jak zapewnić mu najlepsze doświadczenie zakupowe na wszystkich punktach styku z marką. 

Zapraszamy na premierową edycję studiów podyplomowych Retail experience – projektowanie doświadczenia zakupowego. To udoskonalony program wcześniejszego Visual Merchandising (kreowanie przestrzeni handlowej), wzbogacony o aspekty e-commerce i omnichannel. Wprowadzone zmiany to efekt obserwacji ewolucji naszych zwyczajów i trendów, które wpływają na wzorce zachowań w czasie zakupów. Zatem wszyscy, którzy są świadomi zachodzących zmian w retailu i chcą je współtworzyć projektując doświadczenia zakupowe podnoszące wartość marki docenią „rewitalizację” kierunku. Bo jak twierdzą znawcy tematu, to jak klient postrzega otoczenie stanowi o rzeczywistości Twojego biznesu.
To kierunek dla osób zainteresowanych rozwijaniem swoich kompetencji na płaszczyźnie kreatywnego projektowania wielowymiarowych rozwiązań na miarę oczekiwań nabywców, nie tylko wizualnych.

Partnerzy kierunku

 TOP SECRET EX 2012 Logo VOX  philips

Efekty współpracy z Top Secret - kolekcja Antique Romance
Efekty współpracy z Top Secret - kolekcja White Swan

 ADRESACI STUDIÓW

Studia są skierowane do menedżerów, specjalistów i projektantów, którzy chcą doskonalić swoje kompetencje w obszarze kompleksowego projektowania customer experience, zarówno w świecie offline jak i online. Zapraszamy wszystkich chętnych, którzy są gotowi „wejść w buty klienta”, poznać jego potrzeby i zaprojektować doświadczenia „na miarę oczekiwań”, weryfikując je jednocześnie z biznesowymi realiami współczesnego retailu. Zapewniamy możliwość odbycia praktyk u partnerów.

Cel

Nadrzędnym celem studiów jest ukierunkowanie słuchaczy na myślenie o procesie zakupowym jako doświadczeniu, które wpływa na postrzeganie marki i sprzedaż; jeśli jest zgodne z oczekiwaniami klientów zwiększa kluczowe wskaźniki.
Program studiów został przygotowany we współpracy z praktykami z różnych segmentów rynku, co pozwoli słuchaczom na uzyskanie szerokiego spojrzenia na zwyczaje zakupowe nabywców w dobie omnichannel (czyli wielokanałowości), uwzględniające perspektywę międzybranżową. W trakcie kursu, uczestnicy nabędą umiejętności z obszaru badania potrzeb kupujących metodami behawioralnymi, sformułowania wytycznych strategicznych dla rozwoju marki, jej wizualnych wyznaczników i przeniesienia ich na płaszczyznę organizacji przestrzeni i procesów sprzedażowych. Bo efektem końcowym dobrze zaprojektowanego customer experience jest wyższa sprzedaż i klienci, którzy wracają.
Zajęcia warsztatowe są prowadzone z wykorzystaniem metod HCD (human centered design), które w skuteczny sposób pozwalają przygotować projekty skoncentrowane na potrzebach i oczekiwaniach realnego użytkownika. Ważną częścią programu są zajęcia w sklepie przy tworzeniu ekspozycji pod kierunkiem doświadczonych specjalistów.

Co nas wyróżnia

• Studia łączą elementy myślenia projektowego i kreatywnego z mocnym nastawieniem na poprawę efektywności sprzedaży we wszystkich kanałach.
• Dominuje warsztatowy charakter zajęć, w trakcie których słuchacze pracują zespołowo nad wspólnymi projektami.
• Kadra to przede wszystkim praktycy, na co dzień funkcjonujący w środowisku biznesowym i pracujący dla znanych marek.
• Program umożliwia poznanie specyfiki pracy z markami z różnych segmentów rynku, dzięki czemu uczestnicy kursu zdobywają kompetencje ponadbranżowe.
• Nasi słuchacze zdobywają i doskonalą umiejętność pracy projektowej i zespołowej, która jest silnie ukierunkowana na osiąganie efektów biznesowych.

Czas trwania

2 semestry

Warunki zaliczenia

Podstawą zaliczenia studiów jest uzyskanie pozytywnej oceny projektu zaliczeniowego przygotowywanego podczas studiów, polegającego na całościowym zaprojektowaniu doświadczenia zakupowego klienta (uwzględniając ścieżki offline i online) dla wybranej marki oraz minimum 80% obecność na zajęciach. Absolwenci otrzymują, przewidziane ustawą, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na Uniwersytecie SWPS.

Organizacja nauki

Studia podyplomowe trwają 9-10 miesięcy. Zajęcia są realizowane w trakcie 11-12 zjazdów, odbywają się w soboty i niedziele (w wyjątkowych sytuacjach również w poniedziałki). Spotkania odbywają się średnio raz w miesiącu w budynku School of Form, przy ul. Głogowskiej 18 oraz w siedzibie WZ Uniwersytetu SWPS w Poznaniu.

Program

I. Diagnozowanie doświadczeń użytkownika – część warsztatowo-teoretyczna

  • Psychologia zachowań konsumenckich
  • Customer journey w dobie omnichannel
  • Emocje i badania neuromarketingowe
  • Projektowanie badań

II. Strategia marki w kontekście potrzeb klienta 4.0. – część warsztatowo – teoretyczna.

  • Customer experience w różnych segmentach rynku
  • Strategie sprzedaży a CX
  • Merchandising jako narzędzie sprzedaży wielokanałowej
  • Storytelling w biznesie
  • Retail experience klienta galerii handlowej: jak zbudować USP centrum handlowego

III. Kompetencje wizualne
- część warsztatowa

  • Praca z briefem projektowym
  • Trendy w projektowaniu wnętrz komercyjnych
  • Strategia marki a design sklepu
  • Aranżacja witryny
  • Zadania visual merchandisera i stylisty
  • Ekspozycja marki modowej, elektronicznej, meblowej
  • Rola światła w przestrzeni handlowej

IV. Praca w zespołach kreatywnych – część warsztatowa

  • Design Thinking
  • Techniki aktywizacji kreatywności
  • Zarządzanie projektem

 

Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie i kadrze studiów.

Kadra

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

Rekomendacje

Justyna Hodowana

Justyna, absolwentka studiów podyplomowych Visual Merchandising, kreowanie przestrzeni handlowej

Studia podyplomowe na kierunku Visual Merchandising były dla mnie strzałem w dziesiątkę. Każde zajęcia nauczyły mnie czegoś nowego, poszerzyły horyzonty i otworzyły mój umysł na nieznane mi dotychczas tematy. Niezwykle inspirujący prowadzący wprowadzili mnie w zagadnienia kreowania przestrzeni handlowej, a wiedza, którą od nich nabyłam jest dla mnie solidnym wstępem do zawodu, który chciałabym uprawiać jako Visual Merchandiser. Wszystkie zajęcia różniły się od siebie, głównie za sprawą charyzmatycznych prowadzących, dlatego ciężko byłoby wskazać jeden, najciekawszy przedmiot. Szczerze polecam ten kierunek, zwłaszcza osobom o uśpionej wrażliwości estetycznej, ale i nie tylko.

Karolina

Karolina, absolwentka studiów podyplomowych Visual Merchandising, kreowanie przestrzeni handlowej

Uniwersytet SWPS to nie jest zwykła szkoła. Tutaj nie dostaje się gotowca, jak być dobrym visual merchandiserem. Tu trzeba myśleć, obserwować, tworzyć, wyciągać wnioski, a przede wszystkim trzeba pracować pracować i pracować, by kwintesencja zdobytej wiedzy ujrzała światło dzienne pod postacią projektu. W szkole można nawiązać ciekawe kontakty i poznać ludzi z pasją. Można zapoznać się z najnowszymi trendami w dziedzinie projektowania wnętrz, oświetlenia, dekoracji, etc, będąc cały czas pod opieką cudownej i pełnej ciepła Joasi Bociąg.

Agata Czaplinska

Agata, absolwentka studiów podyplomowych Visual Merchandising, kreowanie przestrzeni handlowej

Studia pokazują temat VM w szerokiej perspektywie jako złożony proces budowania wizerunku i przekazu, który dociera do klienta. Dla mnie to był przede wszystkim kontakt ze wspaniałymi ludźmi, którzy dzielą się nie tylko swoją wiedzą ale też doświadczeniem.

Maja Drosik

Maja, absolwentka studiów podyplomowych Visual Merchandising, kreowanie przestrzeni handlowej

Visual Merchandising w School of Form to studia, które pozwoliły mi usystematyzować, a także poszerzyć w szerokim zakresie wiedzę niezbędną dla działań visual merchandisera projektującego doświadczenia klientów w przestrzeni handlowej. Ogromną wartością studiów jest możliwość uczenia się od specjalistów z branży, którzy chętnie dzielą się swoim doświadczeniem zawodowym, przez co niebywale inspirują i motywują do kreatywnych działań na płaszczyźnie budowania customer experience. Również bardzo wartościowym doświadczeniem okazała się całoroczna praca nad grupowym projektem, dzięki której zobaczyłam jak funkcjonuje intensywne działanie zespołowe.
Studia podyplomowe dały mi również możliwość odbycia miesięcznego stażu w firmie Top Secret, a to z pewnością pozwoli mi na doskonalenie i podniesienie moich kwalifikacji zawodowych jako visual merchandiser.

Marlena Rutkowska

Marlena Rutkowska, Category & Shopper Activation Manager, absolwentka studiów podyplomowych Visual Merchandising, kreowanie przestrzeni handlowej

Kierunek Visual Merchandising na SWPS to wprowadzenie do świata, w którym uczymy się rozumieć, budować i kreować dla siebie i otoczenia zupełnie nowe doświadczenia… Studia to wspaniała atmosfera, inspirujące dyskusje oraz lektury pobudzające ciekawość i wyobraźnię. To też niepowtarzalna szansa na poznanie oraz pracę pod okiem wielu ekspertów i praktyków z branży.
Polecam dla osób chcących pobudzić swoja kreatywność, ciekawych świata i biznesu, chcących zbudować lub pogłębić swoje kompetencje teoretyczne i praktyczne w tym obszarze.

Maggie Bidej

Maggie, absolwentka studiów podyplomowych Visual Merchandising, kreowanie przestrzeni handlowej

Dlaczego wybrałam kierunek VM na tej uczelni? Dlaczego mogę polecić go Tobie?
Odpowiedź jest prosta.
Kierunek - bo zawsze jestem między sztuką a życiem. Uczelnia? bo ten kierunek tu jest, bo słyszałam o uczelni dobre słowa.
Dlaczego Ci ją polecam?
Bo w myśl starej zasady, że to ludzie tworzą miejsca, to miejsce tworzą ludzie. Począwszy od dziewczyn w sekretariacie, które zabłąkaną owcę z pola zagarną, przez wspaniała kadrę, która na swych wykładach tak przekazuje Swoją wiedzę i doświadczenia, że chłoniesz je jak na spotkaniu przy kawie z najlepszą przyjaciółką.
To ludzie z pasją, którzy chętnie, a wręcz naturalnie i niekontrolowanie dzielą się swoim zapałem, pasją, doświadczeniami. Zarażają nią, sprawiają, że chcesz więcej, że szukasz, że pytasz.
Skończywszy na grupie, mojej grupie wspaniałych dziewczyn, których nie zamieniłabym na żadne inne.
One wszystkie, jak i każda z osobna, wniosły tyle dobrego i nowego światła, powietrza, punktu widzenia.
Dzieje się tak dużo, że czujesz jak ten czas ucieka przez palce. Możliwość praktyk, spotkania z profesjonalistami z różnych dziedzin. Magia. Chce się więcej!

Rekrutacja

REKRUTACJA NA STUDIA PODYPLOMOWE

KROK 1 – Wypełnienie internetowego formularza zgłoszeniowego
KROK 2 – Pobranie z internetowego formularza zgłoszeniowego i wydruk następujących dokumentów:

  • Ankieta osobowa
  • Umowa o warunkach odpłatności za studia podyplomowe (podpisana w dwóch egzemplarzach)
  • Tabela czesnego (parafowana na każdej stronie)

KROK 3 – Dołączenie do powyższych dokumentów:

  • dyplomu ukończenia wyższej uczelni lub kserokopii potwierdzonej przez pracownika Uniwersytetu SWPS (do dyplomów wystawionych po 2005 roku konieczne jest dołączenie suplementu)

KROK 4 – Dostarczenie do Biura Rekrutacji na Studia Podyplomowe kompletu dokumentów pocztą, osobiście lub przez osoby trzecie. Biuro mieści się w siedzibie Wydziału Zamiejscowego Uniwersytetu SWPS w Poznaniu przy ulicy Generała Tadeusza Kutrzeby 10 w Poznaniu, w pok. 131.

Dokumenty do pobrania

Uczelnia zastrzega sobie prawo do nieuruchomienia kierunku w przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń.

Opłaty

Pożyczki na kształcenie-nieoprocentowana pomoc zwrotna
Ministerstwo Rozwoju w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój uruchomiło nieoprocentowane pożyczki na cele edukacyjne min. studia podyplomowe. Szczegółowe informacje: www.inwestujwrozwoj.pl

Nawet do 80% dofinansowania na studia podyplomowe dla mikro, małych i średnich przedsiębiorców!

SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny uzyskał aprobatę PARP i wpis do Bazy Usług Rozwojowych jako podmiot świadczący usługi rozwojowe. Informacje o instytucjach dofinansowujących studia w danym województwie znajdziecie Państwo pod linkiem: http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/ w zakładce: Dofinansowanie

Opłata za rok studiów
rok akademicki 2018-2019
10 rat 680 zł
2 raty 3275 zł
1 rata 6300 zł
Opłata rekrutacyjna 300 zł

Dla absolwentów SWPS i Uniwersytetu SWPS oraz studentów Uniwersytetu SWPS posiadających wyższe wykształcenie oferujemy dodatkową zniżkę w wysokości 300 zł:
- 300 zł zniżki w opłacie rekrutacyjnej (absolwent płaci 0 zł).

Opłatę rekrutacyjną należy wnosić na konto:
SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny
ul. Chodakowska 19/31, 03-815 Warszawa
47 1750 1312 1330 0000 0005 3044
[w tytule prosimy wpisać: nazwisko i imię oraz kierunek]

Wpłaty czesnego każdy słuchacz będzie dokonywał na indywidualne subkonto, którego numer jest dostępny w Wirtualnej Uczelni.
Na dwa tygodnie przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.

Koordynator

a pers

Koordynator kierunku

Alicja Pers
tel. 61 27 11 252
e-mail: apers@swps.edu.pl

Godziny otwarcia biura:

poniedziałek - piątek 8.00 - 16.00

Zostaw nam swoje dane, a będziemy Cię informować o aktualnościach dotyczących tego kierunku.