logo uswps nazwa 3

Studia podyplomowe

Dla kogo?

  • Absolwentów kierunków artystycznych i projektowych, właścicieli i pracowników marek wnętrzarskich i odzieżowych, którzy chcą się specjalizować w dziedzinie Visual Merchandising.

Kontakt

Poznań, Centrum studiów podyplomowych i szkoleń

Visual Merchandising
(Kreowanie przestrzeni handlowej)

  • Rekrutacja trwa

O studiach

Studia School of Form

SoF kolor-01

„Wszelkie działania Visual Merchandising powinny być ukierunkowane na poprawę wyników sprzedaży. Dobry VM to „Tajny Sprzedawca”, który działa poprzez właściwe przygotowanie sklepu zgodne z wiedzą o zachowaniach konsumentów. Często pierwsze kilkanaście sekund i odbiór wizualny wnętrza decyduje o tym, czy chcemy wejść głębiej czy odchodzimy. Wzrok jest wszak pierwszym i dominującym zmysłem w trakcie zakupów.
Zapraszamy na kolejną edycję studiów podyplomowych, w trakcie których słuchacze będą mieli okazję zapoznać się z tajnikami pracy visual merchandisera. UWAGA: to nie tylko aranżacja witryny! Visual Merchandising to całokształt doznań wizualnych w punkcie sprzedaży, które decydują o postrzeganiu danej marki, jej wartości emocjonalnej dla klientów, a co a tym idzie o decyzjach zakupowych."

Joanna Bociąg
Kierownik kierunku

Visual Merchandising - kreowanie przestrzeni handlowej - to jeden z najszybciej i najbardziej dynamicznie rozwijających się obecnie narzędzi marketingowych i znakomity środek komunikacji z klientami. To właśnie sposób prezentacji produktów oraz aranżacja przestrzeni sprzedażowej poprzez określony styl, poetykę i strategię pozycjonuje markę w określonym segmencie rynku i sprawia, że oferta dociera do założonej w strategii sprzedaży grupy klientów. Dlatego też oferujemy Państwu studia, po których ukończeniu będziecie umieli wykorzystywać swoje umiejętności plastyczne w celu prezentowania kolekcji i towarów zgodnie ze strategiami marek. Nauczycie się też odczytywać i rozumieć potrzeby klienta w miejscu sprzedaży w połączeniu z wiedzą na temat merchandisingu produktów w punkcie sprzedaży. Będziecie umieli wytyczać ścieżkę klienta, strefy oraz budować całościowy layout sklepu. Każdy ze słuchaczy będzie miał możliwość odbycia praktyk.

Partnerzy kierunku

logo bb kolor duze TOP SECRET EX 2012 Logo VOX  philips

Efekty współpracy z Top Secret - kolekcja Antique Romance
Efekty współpracy z Top Secret - kolekcja White Swan

 ADRESACI STUDIÓW

Zapraszamy wszystkich chętnych, którzy chcą związać swoją przyszłość z Visual Merchandisingiem, projektowaniem efektywnych przestrzeni sprzedażowych, nastawionych na zdobycie praktycznych umiejętności przełożenia strategii marki na jej „wygląd” w punkcie sprzedaży.

Zaproszenie na studia

Cel

Celem nadrzędnym studiów jest ukierunkowanie słuchaczy na rozwój myślenia o narzędziach VM w kategoriach wsparcia sprzedaży i strategii marki, nie zaś tylko aranżacji wnętrza i ułożeniu produktów w sklepie. Nowoczesny Visual Merchandising jest skoncentrowany na nabywcy i jego potrzebach oraz trzech kluczowych obszarach dla rozwoju biznesu: voice of market (standardy rynkowe), voice of business (wymagania biznesowe), voice of customers (oczekiwania klientów).
Visual Merchandising to dziedzina, która „żyje”, rozwija się wraz z trendami, dlatego stałej ewaluacji podlega również program studiów. Staramy się odpowiadać na potrzeby rynku, dzieląc się z naszymi słuchaczami wiedzą i doświadczeniami aktualizowanymi na bieżąco przez kadrę.
Uczestnicy studiów będą mieli okazję zapoznać się z najlepszymi praktykami Partnerów z różnych branż. Dzięki temu, po zakończeniu nauki, będą znać tajniki planowania efektywnej przestrzeni sprzedażowej, spójnej z DNA marki z różnych segmentów rynku. Zdobędą również wiedzę o tym, jak założenia strategiczne przełożyć na płaszczyznę realizacji w punkcie sprzedaży. Poznają nowoczesne narzędzia i techniki Design Thinking i aktywizacji myślenia kreatywnego.
Ważną częścią programu są zajęcia w sklepach przy tworzeniu ekspozycji, pod kierunkiem doświadczonych praktyków.

Co nas wyróznia

• Studia łączą elementy myślenia projektowego i kreatywnego z mocnym nastawieniem na poprawę efektywności sprzedaży.
• Dominuje warsztatowy charakter zajęć, w trakcie których słuchacze pracują zespołowo nad wspólnymi projektami.
• Kadra to przede wszystkim praktycy, na co dzień funkcjonujący w środowisku biznesowym i pracujący dla znanych marek.
• Program umożliwia poznanie tajników Visual Merchandisingu z różnych segmentów rynku, nie tylko segmentu fashion.
• Nasi słuchacze zdobywają i doskonalą umiejętność pracy projektowej i zespołowej, która jest silnie ukierunkowana na osiąganie efektów biznesowych.

Czas trwania

2 semestry

Warunki zaliczenia

Podstawą zaliczenia studiów jest uzyskanie pozytywnej oceny projektu zaliczeniowego przygotowywanego podczas studiów (projekt polega na wypracowaniu własnego standardu VM) oraz minimum 80% obecność na zajęciach. Absolwenci otrzymują, przewidziane ustawą, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na Uniwersytecie SWPS.

Organizacja nauki

Studia podyplomowe trwają 9-10 miesięcy. Zajęcia są realizowane w trakcie 11-12 zjazdów, odbywają się w soboty i niedziele (w wyjątkowych sytuacjach również w poniedziałki). Spotkania odbywają się średnio raz w miesiącu w budynku School of Form, przy ul. Głogowskiej 18 oraz w siedzibie WZ Uniwersytetu SWPS w Poznaniu.

Program

I. Projektowanie doświadczeń użytkownika
- część teoretyczno-warsztatowa

  • Psychologia konsumenta, zachowania konsumenckie
  • Badania efektywności Visual Merchandisingu
  • Podstawy merchandisingu

II. Budowanie świadomości marki poprzez Visual Merchandising
- część teoretyczno-warsztatowa

  • Visual Merchandising jako część strategii marki
  • Zachowanie konsumentów w świetle neuromarketingu
  • Strategie sprzedaży, a customer experience w punkcie sprzedaży
  • Systemy komunikacji w standardach Visual Merchandisingu
  • Design w przestrzeni handlowej

III. Kompetencje wizualne
- część warsztatowa

  • Analiza trendów. Źródła inspiracji
  • Style dekoracji wnętrz i ich zastosowanie w aranżacji przestrzeni handlowej
  • Światło, kolor, przestrzeń, kompozycja
  • Przestrzenne scenariusze komunikowania się marek - brief projektowy
  • Kreacja przestrzeni – stylizacja i fotografia

IV. Umiejętność pracy w zespołach kreatywnych
-zajęcia teoretyczno-warsztatowe

  • Kolor—moodboard
  • DESIGN THINKING - skutecznym narzędziem tworzenia nowych rozwiązań VM
  • Techniki Kreatywne

 

Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie i kadrze studiów.

Kadra

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

biogram

Rekomendacje

Justyna Hodowana

Justyna, absolwentka studiów podyplomowych Visual Merchandising, kreowanie przestrzeni handlowej

Studia podyplomowe na kierunku Visual Merchandising były dla mnie strzałem w dziesiątkę. Każde zajęcia nauczyły mnie czegoś nowego, poszerzyły horyzonty i otworzyły mój umysł na nieznane mi dotychczas tematy. Niezwykle inspirujący prowadzący wprowadzili mnie w zagadnienia kreowania przestrzeni handlowej, a wiedza, którą od nich nabyłam jest dla mnie solidnym wstępem do zawodu, który chciałabym uprawiać jako Visual Merchandiser. Wszystkie zajęcia różniły się od siebie, głównie za sprawą charyzmatycznych prowadzących, dlatego ciężko byłoby wskazać jeden, najciekawszy przedmiot. Szczerze polecam ten kierunek, zwłaszcza osobom o uśpionej wrażliwości estetycznej, ale i nie tylko.

Karolina

Karolina, absolwentka studiów podyplomowych Visual Merchandising, kreowanie przestrzeni handlowej

Uniwersytet SWPS to nie jest zwykła szkoła. Tutaj nie dostaje się gotowca, jak być dobrym visual merchandiserem. Tu trzeba myśleć, obserwować, tworzyć, wyciągać wnioski, a przede wszystkim trzeba pracować pracować i pracować, by kwintesencja zdobytej wiedzy ujrzała światło dzienne pod postacią projektu. W szkole można nawiązać ciekawe kontakty i poznać ludzi z pasją. Można zapoznać się z najnowszymi trendami w dziedzinie projektowania wnętrz, oświetlenia, dekoracji, etc, będąc cały czas pod opieką cudownej i pełnej ciepła Joasi Bociąg.

Agata Czaplinska

Agata, absolwentka studiów podyplomowych Visual Merchandising, kreowanie przestrzeni handlowej

Studia pokazują temat VM w szerokiej perspektywie jako złożony proces budowania wizerunku i przekazu, który dociera do klienta. Dla mnie to był przede wszystkim kontakt ze wspaniałymi ludźmi, którzy dzielą się nie tylko swoją wiedzą ale też doświadczeniem.

Rekrutacja

REKRUTACJA NA STUDIA PODYPLOMOWE

KROK 1 – Wypełnienie internetowego formularza zgłoszeniowego
KROK 2 – Pobranie z internetowego formularza zgłoszeniowego i wydruk następujących dokumentów:

  • Ankieta osobowa
  • Umowa o warunkach odpłatności za studia podyplomowe (podpisana w dwóch egzemplarzach)
  • Tabela czesnego (parafowana na każdej stronie)

KROK 3 – Dołączenie do powyższych dokumentów:

  • dyplomu ukończenia wyższej uczelni lub kserokopii potwierdzonej przez pracownika Uniwersytetu SWPS (do dyplomów wystawionych po 2005 roku konieczne jest dołączenie suplementu)
  • 1 zdjęcia legitymacyjnego
  • kserokopii odcinka opłaty rekrutacyjnej, która wynosi 300 zł

KROK 4 – Dostarczenie do Biura Rekrutacji na Studia Podyplomowe kompletu dokumentów pocztą, osobiście lub przez osoby trzecie. Biuro mieści się w siedzibie Wydziału Zamiejscowego Uniwersytetu SWPS w Poznaniu przy ulicy Generała Tadeusza Kutrzeby 10 w Poznaniu, w pok. 131.

Dokumenty do pobrania

Uczelnia zastrzega sobie prawo do nieuruchomienia kierunku w przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń.

Opłaty

Nawet do 80% dofinansowania na studia podyplomowe dla mikro, małych i średnich przedsiębiorców!

SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny uzyskał aprobatę PARP i wpis do Bazy Usług Rozwojowych jako podmiot świadczący usługi rozwojowe. Informacje o instytucjach dofinansowujących studia w danym województwie znajdziecie Państwo pod linkiem: http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/ w zakładce: Dofinansowanie

Opłata za rok studiów
rok akademicki 2018-2019
10 rat 680 zł
2 raty 3275 zł
1 rata 6300 zł
Opłata rekrutacyjna 300 zł

Złóż komplet dokumentów do 30 czerwca 2018 roku, a otrzymasz 300 zł zniżki w czesnym. Zniżka nie obowiązuje na następujących kierunkach studiów podyplomowych:

  • Szkoła Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Uniwersytetu SWPS pod kierownictwem dr Agnieszki Popiel i dr Ewy Pragłowskiej.

Dla absolwentów SWPS i Uniwersytetu SWPS oraz studentów Uniwersytetu SWPS posiadających wyższe wykształcenie oferujemy dodatkową zniżkę w wysokości 300 zł:
- 300 zł zniżki w opłacie rekrutacyjnej (absolwent płaci 0 zł).

Opłatę rekrutacyjną należy wnosić na konto:
SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny
ul. Chodakowska 19/31, 03-815 Warszawa
47 1750 1312 1330 0000 0005 3044
[w tytule prosimy wpisać: nazwisko i imię oraz kierunek]

Wpłaty czesnego każdy słuchacz będzie dokonywał na indywidualne subkonto, którego numer jest dostępny w Wirtualnej Uczelni.
Na dwa tygodnie przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.

Koordynator

a pers

Koordynator kierunku

Alicja Pers
tel. 61 27 11 252
e-mail: apers@swps.edu.pl

Godziny otwarcia biura:

poniedziałek - piątek 8.00 - 16.00
soboty we wrześniu 9.00 - 14.00

Wyślij swoje dane, a będziemy Cię informować o aktualnościach dotyczących wybranych studiów.

Administratorem danych jest SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny z siedzibą przy ul. Chodakowskiej 19/31, 03-815 Warszawa. Dane będą przetwarzane w celu wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną. Każdej osobie podającej swoje dane przysługuje prawo dostępu do ich treści oraz ich poprawiania.

Drukuj