Dla kogo?
- dla menedżerów, specjalistów i projektantów, którzy chcą doskonalić swoje kompetencje w obszarze kompleksowego projektowania customer experience.
Kontakt
- tel: +48 22 104 75 08
- e-mail: [email protected]
Retail experience-
- projektowanie doświadczenia zakupowego
- Rekrutacja trwa.
Zajęcia będą prowadzone online lub w formie hybrydowej (online lub offline).
O studiach
Studia School of Form
„Studia podyplomowe Retail experience – projektowanie doświadczenia zakupowego to kierunek dla osób, które chcą poznać motywacje współczesnego klienta i dowiedzieć się, jak zapewnić mu najlepsze doświadczenie zakupowe na wszystkich punktach styku z marką”.
Joanna Bociąg
kierownik merytoryczny studiów
Zapraszamy na premierową edycję studiów podyplomowych Retail experience – projektowanie doświadczenia zakupowego. To udoskonalony program wcześniejszego Visual Merchandising (kreowanie przestrzeni handlowej), wzbogacony o aspekty e-commerce i omnichannel. Wprowadzone zmiany to efekt obserwacji ewolucji naszych zwyczajów i trendów, które wpływają na wzorce zachowań w czasie zakupów. Zatem wszyscy, którzy są świadomi zachodzących zmian w retailu i chcą je współtworzyć projektując doświadczenia zakupowe podnoszące wartość marki docenią „rewitalizację” kierunku. Bo jak twierdzą znawcy tematu, to jak klient postrzega otoczenie stanowi o rzeczywistości Twojego biznesu.
To kierunek dla osób zainteresowanych rozwijaniem swoich kompetencji na płaszczyźnie kreatywnego projektowania wielowymiarowych rozwiązań na miarę oczekiwań nabywców, nie tylko wizualnych.
Partnerzy kierunku
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |

Efekty współpracy z Top Secret - kolekcja Antique Romance
Efekty współpracy z Top Secret - kolekcja White Swan
ADRESACI STUDIÓW
Studia są skierowane do menedżerów, specjalistów i projektantów, którzy chcą doskonalić swoje kompetencje w obszarze kompleksowego projektowania customer experience, zarówno w świecie offline jak i online. Zapraszamy wszystkich chętnych, którzy są gotowi „wejść w buty klienta”, poznać jego potrzeby i zaprojektować doświadczenia „na miarę oczekiwań”, weryfikując je jednocześnie z biznesowymi realiami współczesnego retailu. Zapewniamy możliwość odbycia praktyk u partnerów.
Cel
Nadrzędnym celem studiów jest ukierunkowanie słuchaczy na myślenie o procesie zakupowym jako doświadczeniu, które wpływa na postrzeganie marki i sprzedaż; jeśli jest zgodne z oczekiwaniami klientów zwiększa kluczowe wskaźniki.
Program studiów został przygotowany we współpracy z praktykami z różnych segmentów rynku, co pozwoli słuchaczom na uzyskanie szerokiego spojrzenia na zwyczaje zakupowe nabywców w dobie omnichannel (czyli wielokanałowości), uwzględniające perspektywę międzybranżową. W trakcie kursu, uczestnicy nabędą umiejętności z obszaru badania potrzeb kupujących metodami behawioralnymi, sformułowania wytycznych strategicznych dla rozwoju marki, jej wizualnych wyznaczników i przeniesienia ich na płaszczyznę organizacji przestrzeni i procesów sprzedażowych. Bo efektem końcowym dobrze zaprojektowanego customer experience jest wyższa sprzedaż i klienci, którzy wracają.
Zajęcia warsztatowe są prowadzone z wykorzystaniem metod HCD (human centered design), które w skuteczny sposób pozwalają przygotować projekty skoncentrowane na potrzebach i oczekiwaniach realnego użytkownika. Ważną częścią programu są zajęcia w sklepie przy tworzeniu ekspozycji pod kierunkiem doświadczonych specjalistów.
Co nas wyróżnia
• Studia łączą elementy myślenia projektowego i kreatywnego z mocnym nastawieniem na poprawę efektywności sprzedaży we wszystkich kanałach.
• Dominuje warsztatowy charakter zajęć, w trakcie których słuchacze pracują zespołowo nad wspólnymi projektami.
• Kadra to przede wszystkim praktycy, na co dzień funkcjonujący w środowisku biznesowym i pracujący dla znanych marek.
• Program umożliwia poznanie specyfiki pracy z markami z różnych segmentów rynku, dzięki czemu uczestnicy kursu zdobywają kompetencje ponadbranżowe.
• Nasi słuchacze zdobywają i doskonalą umiejętność pracy projektowej i zespołowej, która jest silnie ukierunkowana na osiąganie efektów biznesowych.
Czas trwania
2 semestry
Warunki zaliczenia
Podstawą zaliczenia studiów jest uzyskanie pozytywnej oceny projektu zaliczeniowego przygotowywanego podczas studiów, polegającego na całościowym zaprojektowaniu doświadczenia zakupowego klienta (uwzględniając ścieżki offline i online) dla wybranej marki oraz minimum 80% obecność na zajęciach. Absolwenci otrzymują, przewidziane ustawą, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na Uniwersytecie SWPS.
Organizacja nauki
Studia podyplomowe trwają 9-10 miesięcy. Zajęcia są realizowane w trakcie 11-12 zjazdów, odbywają się w soboty i niedziele (w wyjątkowych sytuacjach również w poniedziałki). Spotkania odbywają się średnio raz w miesiącu w siedzibie Uniwersytetu SWPS.
Program
Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie, kadrze i formie studiów.
W razie potrzeby jesteśmy gotowi do prowadzenia zajęć w trybie online.
I. Diagnozowanie doświadczeń użytkownika – część warsztatowo-teoretyczna
- Psychologia zachowań konsumenckich
- Emocje i badania neuromarketingowe
- Projektowanie badań
II. Strategia marki w kontekście potrzeb klienta 4.0. – część warsztatowo – teoretyczna.
- Customer experience w różnych segmentach rynku
- Strategie sprzedaży a CX
- Merchandising jako narzędzie sprzedaży wielokanałowej
- Storytelling w biznesie
- Retail experience klienta galerii handlowej: jak zbudować USP centrum handlowego
III. Kompetencje wizualne
- część warsztatowa
- Praca z briefem projektowym
- Trendy w projektowaniu wnętrz komercyjnych
- Strategia marki a design sklepu
- Aranżacja witryny
- Zadania visual merchandisera i stylisty
- Ekspozycja marki modowej, elektronicznej, meblowej
IV. Praca w zespołach kreatywnych – część warsztatowa
- Design Thinking
- Techniki aktywizacji kreatywności
- Zarządzanie projektem
Kadra
Rekomendacje
Justyna, absolwentka studiów podyplomowych Visual Merchandising, kreowanie przestrzeni handlowej
Studia podyplomowe na kierunku Visual Merchandising były dla mnie strzałem w dziesiątkę. Każde zajęcia nauczyły mnie czegoś nowego, poszerzyły horyzonty i otworzyły mój umysł na nieznane mi dotychczas tematy. Niezwykle inspirujący prowadzący wprowadzili mnie w zagadnienia kreowania przestrzeni handlowej, a wiedza, którą od nich nabyłam jest dla mnie solidnym wstępem do zawodu, który chciałabym uprawiać jako Visual Merchandiser. Wszystkie zajęcia różniły się od siebie, głównie za sprawą charyzmatycznych prowadzących, dlatego ciężko byłoby wskazać jeden, najciekawszy przedmiot. Szczerze polecam ten kierunek, zwłaszcza osobom o uśpionej wrażliwości estetycznej, ale i nie tylko.
Karolina, absolwentka studiów podyplomowych Visual Merchandising, kreowanie przestrzeni handlowej
Uniwersytet SWPS to nie jest zwykła szkoła. Tutaj nie dostaje się gotowca, jak być dobrym visual merchandiserem. Tu trzeba myśleć, obserwować, tworzyć, wyciągać wnioski, a przede wszystkim trzeba pracować pracować i pracować, by kwintesencja zdobytej wiedzy ujrzała światło dzienne pod postacią projektu. W szkole można nawiązać ciekawe kontakty i poznać ludzi z pasją. Można zapoznać się z najnowszymi trendami w dziedzinie projektowania wnętrz, oświetlenia, dekoracji, etc, będąc cały czas pod opieką cudownej i pełnej ciepła Joasi Bociąg.
Agata, absolwentka studiów podyplomowych Visual Merchandising, kreowanie przestrzeni handlowej
Studia pokazują temat VM w szerokiej perspektywie jako złożony proces budowania wizerunku i przekazu, który dociera do klienta. Dla mnie to był przede wszystkim kontakt ze wspaniałymi ludźmi, którzy dzielą się nie tylko swoją wiedzą ale też doświadczeniem.
Maja, absolwentka studiów podyplomowych Visual Merchandising, kreowanie przestrzeni handlowej
Visual Merchandising w School of Form to studia, które pozwoliły mi usystematyzować, a także poszerzyć w szerokim zakresie wiedzę niezbędną dla działań visual merchandisera projektującego doświadczenia klientów w przestrzeni handlowej. Ogromną wartością studiów jest możliwość uczenia się od specjalistów z branży, którzy chętnie dzielą się swoim doświadczeniem zawodowym, przez co niebywale inspirują i motywują do kreatywnych działań na płaszczyźnie budowania customer experience. Również bardzo wartościowym doświadczeniem okazała się całoroczna praca nad grupowym projektem, dzięki której zobaczyłam jak funkcjonuje intensywne działanie zespołowe.
Studia podyplomowe dały mi również możliwość odbycia miesięcznego stażu w firmie Top Secret, a to z pewnością pozwoli mi na doskonalenie i podniesienie moich kwalifikacji zawodowych jako visual merchandiser.
Marlena Rutkowska, Category & Shopper Activation Manager, absolwentka studiów podyplomowych Visual Merchandising, kreowanie przestrzeni handlowej
Kierunek Visual Merchandising na SWPS to wprowadzenie do świata, w którym uczymy się rozumieć, budować i kreować dla siebie i otoczenia zupełnie nowe doświadczenia… Studia to wspaniała atmosfera, inspirujące dyskusje oraz lektury pobudzające ciekawość i wyobraźnię. To też niepowtarzalna szansa na poznanie oraz pracę pod okiem wielu ekspertów i praktyków z branży.
Polecam dla osób chcących pobudzić swoja kreatywność, ciekawych świata i biznesu, chcących zbudować lub pogłębić swoje kompetencje teoretyczne i praktyczne w tym obszarze.
Maggie, absolwentka studiów podyplomowych Visual Merchandising, kreowanie przestrzeni handlowej
Dlaczego wybrałam kierunek VM na tej uczelni? Dlaczego mogę polecić go Tobie?
Odpowiedź jest prosta.
Kierunek - bo zawsze jestem między sztuką a życiem. Uczelnia? bo ten kierunek tu jest, bo słyszałam o uczelni dobre słowa.
Dlaczego Ci ją polecam?
Bo w myśl starej zasady, że to ludzie tworzą miejsca, to miejsce tworzą ludzie. Począwszy od dziewczyn w sekretariacie, które zabłąkaną owcę z pola zagarną, przez wspaniała kadrę, która na swych wykładach tak przekazuje Swoją wiedzę i doświadczenia, że chłoniesz je jak na spotkaniu przy kawie z najlepszą przyjaciółką.
To ludzie z pasją, którzy chętnie, a wręcz naturalnie i niekontrolowanie dzielą się swoim zapałem, pasją, doświadczeniami. Zarażają nią, sprawiają, że chcesz więcej, że szukasz, że pytasz.
Skończywszy na grupie, mojej grupie wspaniałych dziewczyn, których nie zamieniłabym na żadne inne.
One wszystkie, jak i każda z osobna, wniosły tyle dobrego i nowego światła, powietrza, punktu widzenia.
Dzieje się tak dużo, że czujesz jak ten czas ucieka przez palce. Możliwość praktyk, spotkania z profesjonalistami z różnych dziedzin. Magia. Chce się więcej!
Rekrutacja
REKRUTACJA NA STUDIA PODYPLOMOWE
Rekrutacja na studia podyplomowe wymaga wypełnienia internetowego formularza zgłoszeniowego. Uprzejmie informujemy, że wypełnienie formularza rekrutacyjnego drogą internetową nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek studiów podyplomowych. O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń zastrzega możliwość zaproszenia kandydata na rozmowę rekrutacyjną.
Vademecum dla kandydata na studia podyplomowe
Baza wiedzy dla kandydata na studia podyplomowe
Dokumenty do pobrania
Uczelnia zastrzega sobie prawo do nieuruchomienia kierunku w przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń.
Opłaty
Pożyczki na kształcenie-nieoprocentowana pomoc zwrotna
Ministerstwo Rozwoju w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój uruchomiło nieoprocentowane pożyczki na cele edukacyjne min. studia podyplomowe. Szczegółowe informacje: www.inwestujwrozwoj.pl
rok akademicki 2022-2023 | |
---|---|
10 rat | 780 zł |
2 raty | 3 650 zł |
1 rata | 6 900 zł |
Opłata rekrutacyjna | 300 zł |
Dla absolwentów SWPS i Uniwersytetu SWPS oraz studentów Uniwersytetu SWPS posiadających wyższe wykształcenie oferujemy dodatkową zniżkę w wysokości 300 zł:
- 300 zł zniżki w opłacie rekrutacyjnej (absolwent płaci 0 zł).
Wpłaty czesnego każdy słuchacz będzie dokonywał na indywidualne subkonto, którego numer jest dostępny w Wirtualnej Uczelni.
Na 7 dni przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.
Kontakt
Zapisz się już dziś, zacznij studia w marcu!