Dla kogo?
- Dla osób aktywnych zawodowo w środowisku medialnym.
Kontakt
- tel: 22 517 99 55
- e-mail: cspis@swps.edu.pl
- Koordynator kierunku: Marzena Wiercińska
Digital Media
- Rekrutacja zakończona
O studiach
Partnerzy kierunku
„Przeniesienie szeroko rozumianej działalności z obszaru dziennikarstwa i mediaworkingu do internetu jest już faktem. Tymczasem większość podmiotów na polskim rynku medialnym nie jest w stanie efektywnie dostosować się do tej zmiany. Dotyczy to zarówno instytucji (redakcji), ale także indywidualnych pracowników rynku mediów. Oferta studiów podyplomowych Digital Media jest adresowana do tych, którzy chcą zdobyć i rozwinąć swoje kompetencje w tym zakresie, by lepiej wykorzystywać możliwości, jakie daje digitalizacja, by utrzymać się i rozwijać na rynku medialnym.”
dr Karina Stasiuk-Krajewska
Kierownik merytoryczny studiów
Adresaci
Adresatami studiów są osoby aktywne zawodowo w środowisku medialnym, którzy w swojej codziennej pracy stają przed wyzwaniami związanymi z postępującą digitalizacją mediów. W tym zwłaszcza:
- dziennikarze, redaktorzy, realizatorzy, prezenterzy, zarządzający mediami, brokerzy informacji, big data journalists, wydawcy serwisów informacyjnych, dyrektorzy programowi, producenci medialni,
- osoby odpowiedzialne za budowanie wizerunku mediów i contentu – content managerowie, social media managerowie, brand managerowie, media plannerzy,
- freelancerzy jak i przedstawiciele redakcji i innych instytucji medialnych, którzy w przyszłości będą dostosowywać te instytucje do zmian zachodzących na rynku mediów,
- absolwenci studiów komunikacyjnych (głównie z obszaru dziennikarstwa, ale także reklamy, brandingu i PR), którzy, mając po studiach akademickich niedosyt nowoczesnych i przydatnych na rynku pracy kompetencji, chcą zdobyć aktualną wiedzę i praktyczne umiejętności związane z funkcjonowaniem w mediach zdigitalizowanych oraz wejść na rynek pracy.
Cel
Celem studiów jest przygotowanie słuchaczy do pracy w nowoczesnych mediach zdigitalizowanych mediach (dziennikarstwo on-line, mobile journalism, blogging, kontent management itp.)
Słuchacze uzyskają dostęp do najnowszej wiedzy z obszaru badań i analizy mediów, społecznych funkcji i roli mediów i dziennikarstwa, komunikacji interpersonalnej i brandingu. Absolwent studiów będzie przygotowany do samodzielnej pracy w mediach zdygitalizowanych, w obszarze szeroko rozumianego mediaworkingu.
Dlaczego warto
Wszystkie zajęcia warsztatowe w wymiarze ponad 140 godzin prowadzone są przez wybitnych praktyków i dziennikarzy na stałe współpracujących z Grupą Onet-RAS Polska.
Bliższe informacje na temat prowadzących zajęcia w zakładce „Kadra”.
Słuchacze zyskują wiedzę z obszaru społecznego funkcjonowania i wpływu mediów, podstawowych norm prawnych i etycznych regulujących działanie w obszarze digital media, najnowszych teorii komunikacji i mediów oraz metod badania rynku mediów.
Uzyskają praktyczne kompetencje z obszarów:
- Specyficznych form i standardów dziennikarstwa internetowego
- Prawa i etyki Internetu
- Narzędzi badania Internetu
- Realizacji materiałów video w Digital media
- Kreowania i zarządzania contentem (także w Social Media)
- Budowania marki dla i w Digital Media
- Budowania marki własnej (personal branding)
Warunki zaliczenia
- minimum 80% obecności na zajęciach.
Czas trwania
dwa semestry
Dokument ukończenia studiów
absolwenci otrzymują przewidziane ustawą świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w Uniwersytecie SWPS.
Program
Terminarz zjazdów na rok akademicki 2018/2019.
Program obejmuje 190 godzin zajęć dydaktycznych.
Analiza mediów i komunikacji
- Etyka w Internecie – dylematy profesji medialnych w zdigitalizowanym świecie
- Dyskursy mediów – jak media pokazują świat i co z tego wynika
- Branding i marka w środowisku medialnym – wprowadzenie
- Media i audiowizualność w kulturze współczesnej
- Kulturowe konteksty social media
- Kompetencje komunikacyjne w praktyce
- Bezpieczeństwo w sieci
Kompetencje dziennikarskie w Digital Media
- Prawo prasowe
- Podstawy dziennikarstwa online
- Zaawansowane formy dziennikarstwa online
- Research i dziennikarstwo śledcze
- Sztuka wywiadu
- Wydawanie strony głównej
Badania Internetu
- Podstawowe wskaźniki badania Internetu
- SEO
- Weryfikacja contentu
Obraz Komunikacja wizualna
- Video – wprowadzenie
- Video w mediach społecznościowych
- Fotoedycja
Content Management
- Social Media
- Jak monetyzować kontent
- Storytelling przez materiały video
Branding
- Brandy-użytkownicy-content
- Reklama natywna
- Budowanie wizerunku w sieci (personal branding)
Digital Media – wybrane kanały komunikacji
- Youtube jako narzędzie komunikacji
- NOIZZ – serwis dla millenialsów
Moduł do wyboru
Klub dyskusyjny/Projekt specjalnościowy
Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie i kadrze studiów.
Kadra
Rekrutacja
Zasady przyjęcia na studia
kolejność zgłoszeń.
Rekrutacja na studia podyplomowe
KROK 1 – Wypełnienie internetowego formularza zgłoszeniowego
KROK 2 – Pobranie z internetowego formularza zgłoszeniowego i wydruk następujących dokumentów:
- ankieta osobowa
- umowa o warunkach odpłatności za studia podyplomowe (podpisana w dwóch egzemplarzach)
- tabela czesnego (parafowana na każdej stronie)
KROK 3 – Dołączenie do powyższych dokumentów:
- dyplomu ukończenia wyższej uczelni lub kserokopii potwierdzonej przez pracownika Uniwersytetu SWPS (do dyplomów wystawionych po 2005 roku konieczne jest dołączenie suplementu)
- 1 zdjęcia legitymacyjnego
- kserokopii odcinka opłaty rekrutacyjnej, która wynosi 300 zł
KROK 4 – Dostarczenie do Biura Rekrutacji na Studia Podyplomowe kompletu dokumentów pocztą, osobiście lub przez osoby trzecie.
Dokumenty do pobrania
Uprzejmie informujemy, że wypełnienie formularza rekrutacyjnego drogą internetową nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek studiów podyplomowych. O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń i dostarczenie kompletu oryginałów dokumentów.
Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń zastrzega możliwość zaproszenia kandydata na rozmowę rekrutacyjną.
SPOSÓB SKŁADANIA DOKUMENTÓW:
- osobiście lub przez osoby trzecie, w siedzibie Uczelni - pokój 112 (zaleca się, by przy składaniu dokumentów kandydat posiadał dowód osobisty),
- pocztą na adres: SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń ul. Chodakowska 19/31, 03-815 Warszawa.
Uczelnia zastrzega sobie prawo do nieuruchomienia kierunku w przypadku niewystarczającej ilości zgłoszeń.
Opłaty
Pożyczki na kształcenie-nieoprocentowana pomoc zwrotna
Ministerstwo Rozwoju w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój uruchomiło nieoprocentowane pożyczki na cele edukacyjne min. studia podyplomowe. Szczegółowe informacje: www.inwestujwrozwoj.pl
rok akademicki 2018-2019 | |
---|---|
10 rat | 730 zł |
2 raty | 3525 zł |
1 rata | 6800 zł |
Opłata rekrutacyjna | 300 zł |
Dla absolwentów SWPS i Uniwersytetu SWPS oraz studentów Uniwersytetu SWPS posiadających wyższe wykształcenie oferujemy dodatkową zniżkę w wysokości 300 zł:
- 300 zł zniżki w opłacie rekrutacyjnej (absolwent płaci 0 zł).
Wpłaty czesnego każdy słuchacz będzie dokonywał na indywidualne subkonto, którego numer jest dostępny w Wirtualnej Uczelni.
Na dwa tygodnie przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.
Opłatę rekrutacyjną można uiścić w kasie Uniwersytetu SWPS czynnej:
poniedziałek - piątek: 9.00 - 14.00
Jest możliwość płatności opłaty rekrutacyjnej kartą płatniczą w biurze CSPiS w godzinach otwarcia biura.
Koordynator kierunku

Marzena Wiercińska
Kierownik ds. Kluczowych Klientów
SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny
ul. Chodakowska 19/31, 03-815 Warszawa
tel. 22 517 99 55
tel: 694 44 17 46
e-mail: mwiercinska@swps.edu.pl
Polecamy również: