logo uswps nazwa 3

Studia

ICT & Psychology

  • studia III stopnia (doktoranckie)
  • forma studiów: stacjonarna (bezpłatna)

Idea i cel studiów

Program Międzyuczelnianych Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich - Psychologia & Informatyka  organizowany jest wspólnie przez Polsko-Japońską Akademię Technik Komputerowych oraz Szkołę Dotorancką Uniwersytetu SWPS. Studia prowadzone są w języku angielskim.

PJATK SWPS

Na styku psychologii i informatyki

Informatyka, jako dziedzina nauki, charakteryzuje się ogromną powszechnością i różnorodnością zastosowań. Dlatego informatyka jest w coraz większym stopniu nauką interdyscyplinarną. Przykładem interdyscyplinarnych obszarów informatyki są: Computer Supported Collaborative Work, Human-Computer Interface Design, Affective Computing, Social Informatics. Nowymi problemami informatyki jest automatyczne wykrywanie emocji, ale także komputerowe generowanie twarzy wyrażających właściwe emocje. Wszystkie te przykłady łączy jedno: są to badania na pograniczu informatyki i psychologii.

Zazwyczaj, gdy myślimy o psychologii nowinki techniczne czy najnowsze osiągnięcia na polu informatyki nie są skojarzeniami, które jako pierwsze przychodzą nam do głowy. Gdy jednak spojrzymy na psychologię przez pryzmat rozwoju technik komputerowych zobaczymy jak bardzo zmienił on jej oblicze. Szybko następujące zmiany technologiczne, których jesteśmy świadkami - w tym przede wszystkim rozwój szeroko rozumianych narzędzi informatycznych - stały się fundamentalną siłą w kształtowaniu tożsamości, procesów poznawczych i emocjonalnych oraz działań społecznych ludzi. Zmienia się nie tylko częstotliwość wchodzenia w interakcje społeczne, ale także sama ich istota - jako przykład wystarczy podać gry wideo, które pozwalają na budowanie wirtualnych relacji, często w oderwaniu od norm i wartości społeczeństwa, w którym na co dzień żyje gracz. Dosłownie na naszych oczach za pośrednictwem rozwoju technologii zmienia się przedmiot zainteresowania psychologii: zamiast fizycznych interakcji psychologowie badają relacje zapośredniczone przez różnego rodzaju media, czasami relacje z nieistniejącymi postaciami albo w nieistniejącym, wirtualnym świecie.

Rozwój technologiczny z drugiej strony napędza zmiany w samej istocie psychologii, modyfikując i rozszerzając repertuar narzędzi, którymi się posługuje. Począwszy od czujników reakcji somatycznych (skurczów mięśni, potliwości, ruchów oczu itp.), poprzez skanery dostarczające nam dokładne informacje o budowie i reakcjach mózgu aż po narzędzia umożliwiające monitorowanie zachowania, zarówno realnego jak i w Internecie. Wszystko to zmieniło i ciągle zmienia sposób w jaki uprawiamy dziś psychologię. Zmianę tę najbardziej widać w sposobie prowadzenia psychologicznych badań naukowych. Najbardziej spektakularnym przykładem wpływu technologii informatycznych na zmianę sposobu gromadzenia danych i ich analizy przez psychologów jest obszar tzw. big data. W ciągu ostatnich kilku lat wiele ośrodków na całym świecie zaczęło gromadzić ogromne bazy danych, katalogując zachowania ludzi na niespotykanym do tej pory poziomie szczegółowości. Odpowiednie wykorzystanie tych zbiorów może pozwolić na stawianie zupełnie nowych pytań badawczych. Wyobraźmy sobie ogromny zbiór danych na temat przejażdżek taksówką w Nowym Jorku (taki zbiór istnieje), w którym mamy informacje o miejscu rozpoczęcia kursu, o tym, jaki napiwek zostawił klient a oprócz tego dane o rasie, wieku lub płci kierowcy taksówki. Czy można sobie wyobrazić lepszy zbiór danych do zbadania roli np. grupy społecznej w hojności?

Bazy danych pozwalają na monitorowanie wpływu czynników środowiskowych i społecznych na ludzkie zachowania i psychiczną kondycję. Takie zestawy danych powinny być wykorzystywane przez psychologów, jednak bardzo często psychologowie nie posiadają zaplecza pozwalającego się z nimi zmierzyć. Jednocześnie technologie informacyjne wymagają znajomości podstaw psychologii w kreowaniu wirtualnego środowiska, rozbudowywaniu takich przestrzeni jak media społecznościowe czy strony zawierające treści informacyjne i naukowe.

Proponowane przez nas studia doktoranckie, łączące psychologię z nauką technik komputerowych, są odpowiedzią na dynamicznie zmieniającą się sytuację psychologii oraz nauk informatycznych i wyzwania przed którymi stają naukowcy z obu dziedzin.

logoypy ict pl

Program

Program studiów

Nowatorski program kształcenia w ramach MISD-PI oferuje jego Słuchaczom przygotowanie do pracy akademickiej, terapeutycznej, w biznesie a także przygotowuje do pracy badawczej z dużymi zbiorami danych (big data) w kontekście  analizy zachowania człowieka.

Dzięki połączeniu dwóch perspektyw – psychologicznej i informatycznej – absolwenci MISD-PI będą zaznajomieni zarówno z nurtami obecnymi w tradycyjnej psychologii (co zapewni niezbędne podstawy do  pracy z ludźmi czy danymi o zachowaniu człowieka), jak i z najnowszymi technikami zbierania, analizy i modelowania danych, w tym dużych zbiorów.

Takie unikatowe połączenie umiejętności nie tylko przygotuje Słuchaczy do pracy naukowej w interdyscyplinarnych zespołach, ale także wyposaży ich w umiejętności pożądane na współczesnym rynku pracy, a których wciąż brakuje, na przykład w szeroko rozumianym rynku e-commerce bądź analityce  biznesowej przy wykorzystaniu Big Data.
 
Program opiera się na sześciu filarach:

Program MISPI

Projekt naukowy

Zespoły badawcze. Realizacja własnego projektu naukowego.

Każdy student w ramach realizacji komponentu 5 kształcenia (Embeding into Labs) będzie mógł nawiązać współpracę z wybranym zespołem badawczym.

Zespoły badawcze Uniwersystetu SWPS
CARE-BEH Center for Applied Research on Health Behavior and Health (Centrum Badań Stosowanych nad Zachowaniami Zdrowotnymi i Zdrowiem) - prof. Aleksandra Łuszczyńska-Cieślak

Zespół CARE-BEH składa się z 11 osób (plus współpracownicy z Polski, Europy, USA, Australii). Od roku 2013 zespół opublikował 55 publikacji w prestiżowych międzynarodowych czasopismach (w tym czasopisma psychologiczne z IF > 7). W CARE_BEH prowadzone są projekty badawcze finansowane przez NCN oraz Komisję Europejską (Joint Programming Initiative):

  • Jakość życia w diadach pacjent z chorobą przewlekłą—partner
  • Strategie poznawcze (planowanie) a aktywność fizyczna i depresja u osób po 50 r.ż.
  • Determinanty diety i aktywności fizycznej diad rodzic-dziecko
  • Ewaluacja europejskich polityk i programów promujących zdrową dietę i aktywność fizyczną
  • Jak wdrażane są europejskie polityki i programy promujące zdrową dietę i aktywność fizyczną (projekt współrealizowany z 6 centami badawczymi w Europie)
  • Psychologiczne uwarunkowania i konsekwencje zachowań siedzących projekt współrealizowany z 6 centami badawczymi w Europie)
  • Poznawcze determinanty nadwagi i otyłości
  • Środowiskowe (w tym głównie: rodzina i zbudowane środowisko fizyczne) determinanty zachowań zdrowotnych

www: CARE-BEH

Laboratorium Zachowań Konsumenckich i Organizacyjnych (CONSUMER AND ORGANIZATIONAL BEHAVIOR LABORATORY – COBALAB) - Dr Agnieszka Popławska-Boruc

Badania w centrum Cob Lab prowadzone są w 3 obszarach. Pierwszy z nich to psychologia organizacji i pracy. W tym obszarze interesują nas najbardziej zachowania etyczne w miejscu pracy. W ramach badań dotyczących etyki w biznesie zajmujemy się wpływem interesu własnego na oceny moralnego zachowania innych osób, zjawiskiem moralnego licencjonowania oraz wpływie kultury organizacyjnej na nieetyczne praktyki pracowników.

Drugi obszar to to psychologia reklamy i przetwarzania informacji marketingowej. Badania w tym nurcie obejmują procesy poznawcze związane z przetwarzaniem informacji w reklamach internetowych, utajone skojarzenia z markami z wykorzystaniem nowych, alternatywnych sposobów w pomiaru (czas reakcji, narzędzia do badania postaw utajonych, itp.) oraz badania w zakresie wielozadaniowości medialnej, która wpływa na zachowanie Internautów i efektywność́ wykonywanych przez nich zadań́.

Trzeci obszar to rzeczywistość́ wirtualna i procesy przetwarzania informacji, które zachodzą̨ podczas procesu zanurzenia w VR. Praca taka może zostać́ przygotowana we współpracy z Politechniką Gdańską, z wykorzystaniem jaskini rzeczywistości wirtualnej. Do tej pory powstały projekty związane ze wsparciem leczenia fobii.

www: coblab.org

Akademickie Centrum Innowacji Społeczno-Edukacyjnych (AKCES) - dr Łukasz Tanaś

Prowadzone projekty:

  • Stosowanie nowych technologii w nauczaniu. W wyniku planowanych badań uzyskamy informacje na temat predyktorów stosowania technologii w nauczaniu oraz tego w jaki sposób zmienia się styl dydaktyczny nauczycieli w sytuacji w której planują lekcje z użyciem ICT, w porównaniu z lekcjami tradycyjnymi (Grant BST 2017/2018)
  • Ciekawość poznawcza u dzieci i młodzieży. Celem jest: a) adaptacja narzędzia pomiarowego; b) poznanie związku między ciekawością poznawczą, a osiągnięciami; c) poznanie metod sprzyjających i hamujących ciekawość poznawczą w edukacji (Grant we współpracy z Centrum Nauki Kopernik w Warszawie).
  • Zmniejszanie obciążeń dydaktycznych uczniów, a wzrost aktywności społecznej. Badania we współpracy z Urzędem m.st. Warszawy. Weryfikacja warunków w których szkoły publiczne mogłyby doprowadzić do zwiększenia poziomu edukacji nieformalnej uczniów (np. zaangażowane we własne projekty badawcze) poprzez rezygnację z niektórych wymogów formalnych (np. prace domowe).
  • Efekty wychowawcze szkoły. Analiza danych zebranych przez Instytut Badań Edukacyjnych. Związek empatii, rozumowania moralnego, postaw nauczycielskich z klimatem szkoły, współpracą w klasie.
StresLab - prof. Roman Cieślak

Psychologia zdrowia w pracy (m.in. stres w pracy, równowaga praca-życie osobiste, pozytywne emocje w pracy), stres traumatyczny, nowe technologie w psychologii (m.in. psychologiczne interwencje internetowe)

www: streslab.eu

Laboratorium studiów nad codziennym doświadczeniem (w Interdyscyplinarnym Centrum Stosowanych Badań Poznawczych, ICACS) - dr hab. Izabela Krejtz, prof. Uniwersytet SWPS

Laboratorium oferuje praktyki w zakresie metodologii:

  • badań dzienniczkowych (experience sampling method, ecological momentary assessment - EMA),
  • interwencji oraz treningów poznawczych prowadzonych na platformach online oraz na urządzeniach mobilnych
  • badań okulograficznych (dorosłych i dzieci) - współpraca z Ośrodkiem Badań Okulograficznych
  • automatycznej analizy treści

Możliwość udziału w następujących projektach realizowanych w centrum:

  • Powtarzające się myśli negatywne i hamowanie w depresji - metoda codziennych pomiarów. Projekt finansowany przez NCN i Marie Curie Actions Cofund, Polonez 2 nr 2016/21/P/HS6/04009, prowadzony przez dr Monikę Kornacką. W ramach projektu rozwijamy platformę do badań typu ecological momentary assessement (EMA) przy pomocy aplikacji na urządzenia mobilne, co pozwoli doktorantowi odbywającemu praktyki na zaprojektowanie i przeprowadzenie pilotażowego badania przy użyciu metody EMA.
  • Długoterminowy trening muzyczny a umiejętność czytania - badanie okulograficzne funkcji poznawczych dzieci w wieku 6-9 lat. Projekt finansowany przez NCN, Preludium 11 nr 2016/21/N/HS6/02845. Celem projektu jest u jest określenie związku systematycznego treningu muzycznego w nabywaniu umiejętności czytania oraz rozwijaniu funkcji poznawczych (pamięci roboczej i kontroli uwagi).
  • Regulacja emocjonalna: jej rola w występowaniu i przebiegu pierwotnego nadciśnienia. Wpływ treningu powolnego oddechu na wartości ciśnienia i regulację emocjonalną. Celem projektu jest poszerzenie wiedzy na temat funkcjonowania psychologicznego, zwłaszcza w zakresie regulacji emocjonalnej i jej związku z wartościami ciśnienia tętniczego u osób chorujących na pierwotne nadciśnienie tętnicze w porównaniu do osób zdrowych. Prowadzimy m.in. pomiary ecological momentary assessment (smartwatch), codziennie dzienniczki internetowe, dobowy pomiar ciśnienia holterem ciśnieniowym.
  • Wpływ emocjonalnego opisywania swoich doświadczeń na osoby depresyjne - badanie z wykorzystaniem metody codziennych pomiarów oraz automatycznej analizy treści. Projekt realizowany w ramach dotacji BST - nr: WP/2017/B/49. Celem projektu jest odpowiedź na pytanie czy refleksyjne opisywanie swoich doświadczeń może pozytywnie wpływać na zmianę w samopoczuciu i funkcjonowaniu osób depresyjnych.
  • Wpływ wdzięczności na afekt i dobrostan kobiet z rakiem piersi i kobiet z depresją - badanie z wykorzystaniem metody codziennych pomiarów oraz metody próbkowania doświadczeń. Projekt finansowany przez NCN, Preludium 11, nr 2016/21/N/HS6/02840. Celem prowadzonych badań jest nabycie nowej wiedzy na temat wpływu wdzięczności na dobrostan psychiczny kobiet z rakiem piersi oraz kobiet z depresją, a także głębsze zrozumienie procesów emocjonalnych i poznawczych związanych z odczuwaniem wdzięczności.
GAMESLAB - dr hab. Aneta Brzezicka, prof. Uniwersytet SWPS

Możliwość dołączenia do projektów:

  • „Zmienność w czasie neuropoznawczych efektów treningu złożonym zadaniem w formie strategicznej gry komputerowej.” [NCN OPUS, 2017-2023 (realizowane we współpracy USWPS/IBIB PAN)]
  • „Trenować czy grać? Porównanie tradycyjnej formy treningu poznawczego do treningu z użyciem gry video: Rola psychofizjologicznych, poznawczych i motywacyjnych czynników w poprawie funkcji wykonawczych.” [NCN Sonata Bis, 2014-2018, NCN Preludium (Uniwersystet SWPS)]

www: gameslab.edu.pl

ICACS (Interdisciplinary Center for Applied Cognitive Studies) - prof. dr hab. Grzegorz Sędek

Zespół prowadzi międzynarodowe badania dotyczące funkcjonowania człowieka w szeroko zdefiniowanym obszarze podstawowych i złożonych procesów poznawczych, takich jak: uwaga, pamięć robocza, procesy rozumowania i podejmowania decyzji. Główne obszary stosowanych badań poznawczych to problematyka zmian funkcjonowania poznawczego w starszym wieku, psychopatologia poznawcza, poznanie społeczne oraz poznawcza i kliniczna neuronauka. Pracownicy naukowi i doktoranci ICACS realizują aktualnie wiele grantów badawczych finansowanych przez: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Narodowe Centrum Nauki, Fundację na rzecz Nauki Polskiej.

Artykuły badaczy ICACS można znaleźć w prestiżowych i wysoko punktowanych międzynarodowych pismach naukowych (tzw. lista czasopism JCR, wyróżnionych przez MNiSW).

Obok tradycyjnych metod badawczych ICACS wykorzystuje dwa rodzaje okulografów – aparatury do pomiarów ruchów gałek ocznych oraz aparaturę do pomiaru aktywności mózgu – EEG, 64 kanałowy elektroencefalograf.

Zespoły badawcze PJATK

Od kiedy technologie informacyjne, internet I sieć stały się wszechobecne, kwestią czasu było zrozumienie przez praktycznie myślących specjalistów ICT, że technologie te mają możliwość wspomagania i ulepszania jakości naszych codziennych aktywności społecznych. Dzisiaj truizmem byłoby stwierdzenie, że technologie informacyjne mają wymiar i wpływ społeczny. Wystarczy spojrzeć na takie narzędzia jak Google, Facebook czy Wikipedia. Społeczne zastosowania technologii ICT zmieniają oblicze biznesu, pracy, uczenia się, zabawy, zawierania znajomości czy wszczynania konfliktów.

Od 2008 roku informatycy interesują się społecznym i psychologicznym wymiarem ICT. Powstała nowa dziedzina informatyki – Informatyka Społeczna. Jest domeną podejmującą próby stworzenia metod ulepszenia systemów informacyjnych z użyciem koncepcji dotyczących społeczeństwa z wykorzystaniem wiedzy z dziedziny nauk społecznych i psychologii lub poprzez wykorzystanie informacji o zjawiskach socjologicznych i psychologicznych.

Jednocześnie, współcześni socjologowie mają świadomość, że technologie ICT mogą być wartościowym narzędziem badawczym – zarówno dla zbierania jak i analizy dużej ilości danych. Pojęcia Data Science i Computational Social Science pojawiły się synchronicznie.

Grupa Informatyki Społecznej w PJATK istnieje od 2008 roku. Badacze z tej grupy analizowali różnorodne koncepcje i zjawiska społeczne. Wynikająca z tej analizy wiedza została zastosowana do ulepszenia konstrukcji systemów informacyjnych.

Analizowane koncepcje to między innymi:

  • ICT dla osób starszych. Dwa projekty badawcze, project DREAM (ufundowany przez Rise Horizon2020) i projekt Equilibrium mają na celu projektowanie technologii ICT dla polepszenia jakości życia i stanu zdrowia osób starszych. Badacze z grupy Informatyki Społecznej stworzyli dla osób starszych Living Lab (projekt był realizowany we współpracy z miastem Warszawa). Osoby starsze z Living Labu uczestniczyły w tworzeniu i ocenie kilku aplikacji ICT
  • Wiarygodność treści sieciowych. Nasz grupa współpracowała z badaczami z EPFL Lausanne (Szwajcaria) w projekcie Reconcile. Projekt miał na celu zaprojektowanie i stworzenie usług wspierających ocenę wiarygodności treści sieciowych. Wyniki badania dotyczyły między innymi lepszego rozumienia koncepcji wiarygodności, kryteriów ewaluacji wiarygodności i stworzenie algorytmów wspierających ewaluację wiarygodności. Młoda badaczka uczestnicząca w projekcie, psycholożka Maria Rafalak obroniła doktorat z Informatyki w 2017 roku.
  • Udana współpraca. W ramach projektów mTeam I Wikiteams badacze z naszej grupy pracowali współpracowali online z Wikipedią i GitHubem. Z wykorzystaniem różnorodnych technik, takich jak Social Network Analysis i Data Science, grupa dokonała charakterystyki zespołów prosumenckich prowadzących skuteczną współpracę. Projekty badawcze otrzymywał wsparcie Polsko- Singapurskiego Funduszu badawczego (projekt mTeam, we współpracy z NTU Singapore) i Narodowe Centrum Nauki (WikiTeams).
  • Zaufanie i reputacja. W ramach projektu uTrust, ufundowanego przez Narodowe Centrum Nauki, badaliśmy Zarządzanie Zaufaniem w sieci. Skupiliśmy się na systemach reputacyjnych w aukcjach internetowych i na propagacji zaufania. Współpracowaliśmy z Allegro, jedną z największych platform aukcyjnych w Europie Wschodniej. Lider grupy, prof. Adam Wierzbicki, napisał książkę zatytułowaną „Trust and Fairness in Open, Distributed Systems” (Springer), która podsumowuje wyniki badań na tym obszarze.
  • Uczciwość. Profesor Wierzbicki pracował nad formułami matematycznymi wyrażającymi koncepcję uczciwości. Mogą one być wykorzystane w celu stworzenia algorytmów sprawiedliwej dystrybucji zasobów lub kosztów. Wyniki badania zostały opublikowane w kilku rozprawach badawczych i książce.

Badacze z grupy Informatyki Społecznej mają doświadczenie w pracy nad interdyscyplinarnymi projektami badawczymi. Zespół współpracuje z psychologami, socjologami i antropologami celem lepszego zrozumienia wpływu technologii na zjawiska społeczne i psychologiczne. Badacze z dziedziny informatyki społecznej mają dostęp do wirtualnych laboratoriów, popularnych platform crowdsourcingowych takich jak Amazon Mechanical Turk czy Crowdflower. Mają wiedzę i doświadczenie w dziedzinie Data Science, NLP, Social Simulation i Social Network Analysis oraz Computer Supported Cooperative Work.

W PJATK utworzony został program studiów magisterskich oraz doktoranckich z Informatyki Społecznej. Obecnie współpracujemy z Uniwersytetem SWPS w celu stworzenia nowego programu doktoranckiego: Informatyka i Psychologia. Jesteśmy otwarci na studentów psychologii i Socjologii pragnących poszerzyć wiedzę z zakresu Computational Social Science.

Kierunki badań:

  • Badanie starzenia i technologii ICT
  • Badania nad sztuczną inteligencją społeczną

Projekty naukowe:

  • DREAM: ICT for Well-being of Elders

Opiekunowie naukowi

Opiekunowie naukowi z Uniwersytetu SWPS

luszczynska aprof dr. hab. Aleksandra Łuszczyńska
psycholog kliniczny i zdrowia

Kierownik CARE-BEH Centrum Badań Stosowanych nad Zachowaniami Zdrowotnymi i Zdrowiem
Uniwersytet SWPS, II Wydział Psychologii we Wrocławiu
email: aluszczynska@swps.edu.pl | zobacz biogram »

258 roman cieslak newprof. dr hab. Roman Cieślak
psycholog

Kierownik StresLab, Rektor
Uniwersytet SWPS, Wydział Psychologii w Warszawie
email: rocie@swps.edu.pl | zobacz biogram »

luszczynska aprof. dr hab. Grzegorz Sędek
Psycholog poznawczy

Kierownik centrum badawczego ICACS, Prorektor ds. nauki
Uniwersytet SWPS, Wydział Psychologii w Warszawie
email: gsedek@swps.edu.pl | zobacz biogram »

luszczynska adr hab. Izabela Krejtz, prof. Uniwersytetu SWPS
psycholog

Kierownik Laboratorium studiów nad codziennym doświadczeniem (w Interdyscyplinarnym Centrum Stosowanych Badań Poznawczych, ICACS
Uniwersytet SWPS, Wydział Psychologii w Warszawie
email: ikrejtz@swps.edu.pl

luszczynska adr hab. Aneta Brzezicka, prof. Uniwersytetu SWPS
psycholog

Kierownik GamesLab
Uniwersytet SWPS, Wydział Psychologii w Warszawie
email: abrzezi2@swps.edu.pl

Znalezione obrazy dla zapytania szymon wichary swpsdr Szymon Wichary (w toku procedury habilitacyjnej)
psycholog poznawczy

Aadiunkt w Katedrze Psychologii Ekonomicznej
Uniwersytet SWPS, II Wydział Psychologii we Wrocławiu
email: swichary@swps.edu.pl  | zobacz biogram »

luszczynska aprof. dr hab. Dariusz Doliński
psycholog

Kierownik Katedry Psychologii Społecznej
II Wydział Psychologii, Filia we Wrocławiu
email: ddolinsk@swps.edu.pl | zobacz biogram »

luszczynska aprof. dr hab. Magdalena Marszał-Wiśniewska
psycholog

Kierownik Katedry Psychologii Różnic Indywidualnych
Wydział Psychologii w Warszawieu
email: mmarszal@swps.edu.pl | zobacz biogram »

Opiekunowie pomocniczy z Uniwersytetu SWPS

258 rogala annadr Anna Rogala
psycholog

Adiunkt w Katedrze Psychologii Społecznej
Uniwersytet SWPS, Wydział Psychologii w Warszawie
email: arogala1@swps.edu.pl | zobacz biogram »

258 poplawska borucdr Agnieszka Popławska-Boruc
psycholog organizacji i zarządzania,

Kierownik Zakładu Psychologii Organizacji i Marketingu
Uniwersytet SWPS, Wydział Zamiejscowy w Sopocie

email: apoplawska1@swps.edu.pl  |zobacz biogram »

258 tanasdr Łukasz Tanaś
psycholog

Akademickie Centrum Innowacji Społeczno-Edukacyjnych (AKCES)
Wydział Psychologii w Warszawie

email: ltanas@swps.edu.pl  |zobacz biogram »

258 zieba mariuszdr Mariusz Zięba
psycholog

Kierownik Centrum Badań nad Traumą i Kryzysami Życiowymi
Uniwersytet SWPS, Wydział Zamiejscowy w Poznaniu
email: mzieba@swps.edu.pl  |zobacz biogram »

Opiekunowie naukowi z PJATK
  • dr hab. Adam Wierzbicki
  • prof. dr hab. Krzysztof Marasek
  • dr hab Andrzej Przybyszewski
  • prof. dr hab. Konrad Wojciechowski
Opiekunowie pomocniczy z PJATK
  • dr Radosław Nielek
  • dr Danijel Korzinek
  • dr Paulina Adamska
  • dr Krzysztof Szklanny
  • dr Krzysztof Wołk

Rekrutacja i stypendia

Stypendium doktoranckie przyznawane jest najlepszym doktorantom przez rektora uczelni ze środków MNiSW w ramach dotacji podmiotowej na dofinansowanie zadań projakościowych.

Wymagane dokumenty
  • ankieta osobowa wydruk z elektronicznego systemu rekrutacyjnego / WU dla kandydata
  • 1 fotografia (zgodnie z wymogami obowiązującymi do dowodu osobistego) w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej (format .jpg na płycie CD)
  • dowód osobisty (kserokopia i oryginał do wglądu)
  • podanie, skierowane do Komisji Rekrutacyjnej, zawierające list motywacyjny (w języku angielskim)
  • CV, zgodnie ze wzorem
  • dyplom ukończenia studiów wyższych wraz z suplementem lub wypisem z indeksu (kserokopia i oryginał do wglądu)
  • dokumenty potwierdzające osiągnięcia kandydata (kserokopia i oryginał do wglądu)
  • projekt przyszłej rozprawy doktorskiej
  • dowód dokonania opłaty rekrutacyjnej
Rekrutacja krok po kroku
  • Rejestracja w elektronicznym systemie rekrutacyjnym PJATK 16.04.18 - 31.07.18
  • Dostarczenie dokumentów do dziekanatu PJATK oraz wniesienie opłaty rekrutacyjnej 16.04.18 - 31.07.18
  • Egzamin z języka angielskiego dla kandydatów aplikujących na studia doktoranckie MISD, którzy nie posiadają certyfikatu na poziomie B2 (termin wkrótce)
  • Rozmowy kwalifikacyjne, połączone z prezentacją koncepcji rozprawy doktorskiej, zgodnie z poniższymi tematami: 4-7 września 2018
Tematy informatyczne
  • Information Technologies for Elders1. Information Technologies for Elders
  • Motivation Mechanisms for Users of Web2.0 Platforms
  • Credibility Evaluation Support Techniques
  • Natural Language Processing and AI in Dialogue Systems
  • Visual Detection of Emotions, Microexpressions and Lying
Tematy psychologiczne
  • Use of ICT for Improving Cognitive Abilities of Children, Adults or Elders (Healthy or With Cognitive Disabilities)
  • A Comparison of Real and Virtual Social Relations in the Age of the Internet
  • Synthesis of Large Datasets of Brain Sensor Data (EEG, fMRI)
  • Diagnosing and Counteracting Digital Exclusion
  • Technostress: Negative Reactions to Technology

Sekretariat Interdsycyplinarnych Studiów Doktoranckich w Warszawie

  • 22 517 99 03
  • studia.doktoranckie@swps.edu.pl
  • Chodakowska 19/31
    03-815 Warszawa, pokój 212
  • Czas pracy:
    poniedziałki, wtorki, czwartki i piątki w godz. 13.00-15.00
    środy w godz. 15.00-18.00
    soboty zjazdowe w godz. 9.00-14.00