logo uswps nazwa 3

Studia

Przemyśleć. Zaprojektować. Zrealizować. Media, które będą kształtować rzeczywistość. Marki, które dostarczą dobrych emocji. Relacje, które otworzą przestrzeń samorealizacji.

Michał Ulidis, 

Wrocław, Wydział Prawa i Komunikacji Społecznej

Branding – reklama – public relations

  • specjalność na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
  • studia I stopnia
  • tryb stacjonarny i niestacjonarny

Studia w nowatorskiej formule

Celem studiów jest kształcenie profesjonalistów pracujących w obszarze kreowania i komunikowania marki, z wykorzystaniem narzędzi brandingu, reklamy oraz public relations – zarówno w agencjach, jak i jako doradcy. 

Studia pozwolą ci na zdobycie zróżnicowanych kompetencji w czterech zasadniczych obszarach projektowania wizerunku i komunikacji marki: 

  • Diagnostyka komunikacji i analiza sytuacji zastanej w kontekście rynku, konsumentów oraz relacji biznesowych;
  • Strategia komunikacji marki online i offline, z użyciem narzędzi reklamy i PR; 
  • Kreowanie marki z uwzględnieniem zróżnicowanych narzędzi i kanałów komunikacji (tekst, obraz, media, social media, doświadczenie użytkownika) oraz grup docelowych;
  • Zarządzanie komunikacją wewnątrz i na zewnątrz organizacji, w tym consulting, kontakty z mediami, project management.

Istotą studiów jest kształcenie praktyków, którzy będą dysponować konkretnym warsztatem i użytecznymi kompetencjami, pozwalającymi odnaleźć się na dynamicznie zmieniającym się rynku pracy.

Adresaci studiów

Studia adresowane są do osób otwartych, kreatywnych i dociekliwych, z wysoko rozwiniętym zmysłem analitycznym, dążących do zrozumienia rzeczywistości w każdym z jej wymiarów. Indywidualistów. Pasjonatów nowych form komunikacji, zainteresowanych najnowszymi technologiami i ich wykorzystaniem w codziennej pracy. To specjalność dla osób, które od pierwszych lat studiów chcą zdobywać doświadczenie zawodowe i budować profesjonalne portfolio, żeby zapewnić sobie dobry start na rynku pracy. Dla tych, którzy nie chcą się nudzić i naprawdę potrzebują zaangażować się w studia. Dla ludzi, którzy w przyszłości marzą o wykonywaniu pasjonującej i nieszablonowej pracy w obszarze brandingu, reklamy i public relations oraz chcą kontrolować ścieżkę swojej kariery zawodowej.

Perspektywy zawodowe

Po ukończeniu studiów będziesz mógł pracować na następujących stanowiskach: strategic planner – strateg marketingowy, odpowiedzialny za analitykę i strategię komunikacji marki; copywriter – pisanie tekstów wykorzystywanych w reklamach prasowych, radiowych, telewizyjnych, internetowych etc.; PR manager – samodzielne stanowisko, kluczowe kompetencje: kształtowanie wizerunku firmy, kontakty z mediami, organizacja konferencji prasowych, nadzór nad współpracującymi agencjami PR; account specialist – opiekun do spraw klientów; researcher/broker informacji – menedżer informacji, zajmuje się pozyskiwaniem informacji; communication specialist/ manager – specjalista/ kierownik ds. zarządzania komunikacją marki; social media specialist – menedżer do spraw zarządzania wizerunkiem i komunikacją marki w mediach społecznościowych; specjalista ds. marketingu; brand manager – opiekun marki; analityk rynków; doradca do spraw wizerunku; brand consultant – doradca do spraw wizerunku i komunikacji marki.

Będziesz mógł również działać w zespołach związanych z branżami communication design, user experience design, service design, product design. Znajdziesz zatrudnienie w następujących miejscach: agencje PR / brandingu / reklamy, agencje kreatywne / digital, agencje social media / interaktywne / marketingu 360, butiki kreatywne i strategiczne, działy i departamenty komunikacji / PR / marketingu / promocji firm, instytucji, organizacji (sektor prywatny, publiczny, III sektor), agencje badawcze, domy mediowe, firmy doradcze i konsultingowe, grupy producenckie, studia graficzne i projektowe, firmy eventowe, artist management, sport management. Będziesz mógł też pracować jako freelancer, stworzyć własną firmę / start-up.

Świetny start na rynku pracy

Kończąc studia, masz nie tylko wiedzę i zaawansowane techniczne kompetencje. Umiesz też myśleć kreatywnie, pracować w grupie i dbać o swój własny wizerunek, by świadomie projektować swoją karierę – uczysz się tego na zajęciach z personal brandingu.

Potrafisz pracować projektowomyśleć strategicznie. Masz rozbudowane umiejętności techniczne, które zdobywasz w świetnie wyposażonych pracowniach (produkcja i postpordukcja obrazu i dźwięku, montaż, programy graficzne, kreatywne pisanie itp.) i wiesz, jak je stosować w pracy projektowej.

Wiesz, jak założyć własną firmę albo start-up oraz jak zaprojektować i zakomunikować je na rynku jako markę.

Możesz też działać jako konsultantdoradca dla wielu nowych firm pojawiających się we Wrocławiu i na Dolnym Śląsku (badania pokazują, że stolica Dolnego Śląska i cały region jest w czołówce jeśli chodzi o liczbę start-upów i nowych firm – wszystkie one będą potrzebowały specjalistów, którzy zaprojektują i zakomunikują ich markę!).

Szeroki zakres kompetencji oraz atmosfera panująca na studiach – zawsze jesteś traktowany indywidulanie – pozwala ci zachować swój indywidualizm i elastyczność oraz rozwijać zainteresowania zgodnie z własnymi preferencjami. Zajęcia  z praktykami dają możliwość poznania nowych ludzi, być może przyszłych pracodawców. 

Kończąc studia, masz w ręku jeszcze jeden atut – gotowe portfolio swoich projektów, które możesz zaprezentować pracodawcy, wykazując, że posiadasz już praktykę.

Zupełnie nowy sposób studiowania

Pierwszy rok studiów to intensywne zajęcia wprowadzające w zagadnienia, do których będą odnosiły się zajęcia warsztatowe i praktyczne w kolejnych latach studiów oraz rozwijające kompetencje miękkie, coraz istotniejsze na rynku pracy. Na pierwszym roku poznasz najważniejsze kwestie związane z teorią i psychologią mediów, designem i prawem. Poszerzysz swoje kompetencje językowe i komunikacyjne, nauczysz się pracować w zespole i występować przed kamerą. Poznasz techniki kreatywnego myślenia i rozwiązywania problemów (między innymi metodą Design Thinking) oraz podstawowe narzędzia badania internetu (SEO, SEM, SERM). Pierwszy rok to także zajęcia biznesowe – podczas których nauczysz się pisać biznesplany oraz zakładać własną działalność.

Na II roku studiów najpierw będziesz budował swoje kompetencje profesjonalne związane z diagnostyką i ewaluacją marki oraz myśleniem strategicznym. Potem będziesz zdobywał praktyczne umiejętności  z obszaru creative writing, projektowania graficznego, kreowania obrazu i dźwięku oraz zbierania i analizowania danych (information research i infoborkering). Nie studiujesz w typowym nieefektywnym cyklu – zajęcia co tydzień. Zajęcia są blokowane w kilkunastodniowe intensywne warsztaty tematyczne, rozwijające poszczególne kompetencje w zakresie technik i kanałów komunikacji.  Oznacza to, że w ciągu roku akademickiego – już na II roku studiów! – przygotujesz kilka projektów indywidualnych i zespołowych – napiszesz rozbudowany tekst wizerunkowy, przygotujesz film wizerunkowy/zdjęcie wizerunkowe, zaprojektujesz grafikę/stronę www, zrobisz profesjonalne badania marki (z wykorzystaniem eye-trackera) i profesjonalny research dotyczących wizerunku marki (wraz z raportem). A na koniec weźmiesz udział w warsztatach umiejetnosci miękkich.

Na początku III roku nauczysz się stosować poznane wcześniej narzędzia w profesjonalnych kampaniach PR, brandingu i social mediów.

Portfolio projektów

Ostatni semestr studiów zależy całkowicie od Twojego wyboru. Indywidualnie decydujesz się na dwa z trzech modułów:

  • biznes (przygotowujesz i wdrażasz strategię komunikacji marki dla podmiotu zewnętrznego),
  • start-up (wymyślasz swój własny pomysł i projektujesz jego komunikację),
  • nauka (doskonalisz się w obszarze badań wizerunkowych lub rozważasz karierę naukową)

Pracujesz w modelu tutoringu, czyli indywidualnej, regularnej pracy pod kontrolą wybranego specjalisty/ wykładowcy, w strukturach symulujących rzeczywiste podmioty rynkowe (firmy, agencje itp.).

W ten sposób wchodzisz po studiach na rynek pracy nie tylko z praktycznymi kompetencjami i umiejętnością ich używania, lecz także z pokaźnym zestawem własnych projektów (portfolio), które możesz pokazać pracodawcy.

Współpraca z praktykami z rynku

Współpracujemy z takimi instytucjami, jak: Publicon, JWT Group Poland (Lemon Sky), Grupa Onet, Effectica, Komunikacja+, 1450.pl, Ikona, Grupa Eska, Filip Mecner Artist Management, MorrisMarlowe; brandstrategy&design, Joy Media, Travelplanet, Brand24; BeFrank!; Fundacja UMBRELLA, Sektor III; Izba Gospodarcza Europy Środkowej, Stowarzyszenie Startup Founders; instytucje miejskie (ARAW, Biuro Promocji Wrocławia).

W projektowaniu i wdrażaniu pomysłów kreatywnych współpracujemy ze środowiskiem start-upowym (Fun Media, Right Hello, 1450, Joy Media).

Zajęcia warsztatowe i projektowe prowadzą najlepsi praktycy brandingu, reklamy i public relations. Prowadzący to nie tylko wykładowcy, lecz przede wszystkim mentorzy, którzy wspierają studentów w rozwijaniu ich pasji i pomysłów. Studenci zawsze mogą liczyć na uwagę i wsparcie w realizacji swoich pomysłów. Studia oferują wiele dodatkowych aktywności – media studenckie (PismoPrywatne, StudenTV), koła naukowe (ant_Y, po co to), współorganizację eventów i konferencji, pracę projektową dla branży kreatywnej.

Kadra

Rekrutacja krok po kroku

  1. Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy.
  2. Skompletuj następujące dokumenty:
    • kserokopię świadectwa dojrzałości (oryginał/odpis do wglądu)
    • 1 podpisane zdjęcie (w formacie nie większym niż 50x50 mm, z twarzą zajmującą ok 80% powierzchni zdjęcia, bez nakrycia głowy i ciemnych okularów oraz z jasnym tłem, podpisaną na odwrocie)
    • kserokopię dowodu osobistego (oryginał do wglądu)
    • potwierdzenie dokonania opłaty rekrutacyjnej
    • ankietę osobową
    • umowę o warunkach odpłatności za studia (2 egzemplarze – podpisy na każdej stronie)
    • załączniki do umowy (2 egzemplarze – podpisy na każdej stronie)
  3. Dostarcz komplet dokumentów do Biura Rekrutacji.
    Niezależnie od tego czy dokumenty zostaną złożone osobiście czy nie, kandydat zobowiązany jest do podpisania własnoręcznie umowy, załączników oraz ankiety. Pełnomocnik może podpisać umowę o warunkach odpłatności za studia wyższe wraz z załącznikiem i ankietę osobową wyłącznie na podstawie pełnomocnictwa udzielonego notarialnie.
  4. Odbierz informację o przyjęciu na studia.
    Informacja o przyjęciu na studia pojawi się na twoim koncie rekrutacyjnym. Otrzymasz ją także pocztą na wskazany przez siebie adres korespondencyjny.

Rekrutacja zakończona!

Wyślij swoje dane, a będziemy Cię informować o aktualnościach dotyczących wybranych studiów.

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych:
1. Administratorem w odniesieniu do danych osobowych jest SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny z siedzibą w Warszawie (w skrócie: Uniwersytet SWPS). Adres siedziby: ul. Chodakowska 19/31, 03-815 Warszawa.
2. Z Uniwersytetem SWPS można skontaktować pisząc na adres e-mail swps@swps.edu.pl, dzwoniąc na numer telefonu 22 517 96 00 lub pisząc na adres siedziby uczelni podany wyżej.
3. Uniwersytet SWPS powołał Inspektora ochrony danych (IOD), z którym można skontaktować się pisząc na adres e-mail: abi@swps.edu.pl albo pisząc na adres siedziby uczelni podany wyżej, z dopiskiem „IOD”.
4. Dane osobowe będą przetwarzane w celu komunikacji marketingowej i wykonywania analiz marketingowych, w tym profilowania, w celu spersonalizowania przekazywanych treści marketingowych (wysyłania spersonalizowanego newslettera) – podstawą prawną przetwarzania danych jest niezbędność przetwarzania do realizacji celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Uniwersytet SWPS (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Prawnie uzasadnionymi celami przetwarzania jest prowadzenie komunikacji marketingowej dopasowanej do odbiorcy (wysyłanie spersonalizowanego newslettera).
5. Odbiorcami danych będą podmioty działające na zlecenie Uniwersytetu SWPS: dostawcy usług IT.
6. Dane osobowe będą przetwarzane do momentu złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
7. Każda osoba podająca swoje dane ma prawo żądać od Uniwersytetu SWPS: a) sprostowania danych; b) usunięcia danych; c) ograniczenia przetwarzania danych.
8. Każda osoba podająca swoje dane ma prawo do wniesienia - z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją - sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (przesłanka niezbędności przetwarzania do realizacji celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Uniwersytet SWPS).
9. Każda osoba podająca swoje dane ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
10. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do otrzymywania od Uniwersytetu SWPS spersonalizowanego newslettera. Niepodanie danych spowoduje niemożność otrzymywania od Uniwersytetu SWPS newslettera.

Czesne za rok studiów 2018-19
studia stacjonarne i niestacjonarne
10 rat 822 zł
2 raty 4050 zł
1 rata 7750 zł

Biuro Rekrutacji we Wrocławiu

  • 71 750 72 72
  • rekrutacja.wroclaw@swps.edu.pl
  • ul. Aleksandra Ostrowskiego 30b, 53-238 Wrocław, pokój 18
  • Czas pracy:
    od poniedziałku do piątku: 8.00-16.00
    soboty: 10.00-14.00 (13.10)

Opłata rekrutacyjna

Opłatę w wysokości 400 PLN* należy uiścić na konto uczelni.

31 1750 1312 1330 0000 0005 3041
Przy wpłacie należy podać IMIĘ, NAZWISKO i KIERUNEK STUDIÓW.

*Absolwenci studiów wyższych SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego (Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej), Collegium Da Vinci (Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznychi Dziennikarstwa) i Liceum Da Vinci zwolnieni są z opłaty rekrutacyjnej.

Opłata rekrutacyjna jest bezzwrotna chyba że:

  • kandydat zrezygnuje z ubiegania się o przyjęcie na studia, przed rozpatrzeniem jego kandydatury przez Dziekana lub Wydziałową Komisję Rekrutacyjną;
  • kandydat zrezygnuje z ubiegania się o przyjęcie na studia, przed planowaną kwalifikacją lub weryfikacją poziomu znajomości języka;
  • kierunek studiów na który ubiegał się kandydat nie został uruchomiony (z wyłączeniem sytuacji kiedy kandydat zdecyduje się na inny kierunek studiów na Uniwersytecie SWPS).
Slider