Jednym z najgłośniej wybrzmiewających pytań w kontekście typografii jest to odnoszące się do prawidłowej nomenklatury – font czy czcionka? Powstaje jednak wątpliwość, czy właśnie ten problem powinien koncentrować wokół siebie projektantów. Przyjmując perspektywę, że projektowanie jest drogą do rozwiązywania problemów, możemy sobie zadać istotniejsze pytanie – jakie problemy rozwiązuje typografia i za pomocą jakiś środków. O dobrym designie mówi się jako o czymś niewidocznym. Czy to, że nie zwracamy uwagi na liternictwo podczas czytania książki, świadczy o jego adekwatności? Czy taką typografię możemy uznać za „dobrą”? Dlaczego uważa się, że projektowanie krojów pism jest jednym z trudniejszych obszarów projektowania graficznego? Jakie kryteria należy przyjąć podczas oceny liternictwa? Jak wygląda proces projektowania krojów pism? W jakim kierunku rozwija się typografia? Podczas najbliższego spotkania z serii Dobry Design Działa Katarzyna SowaMateusz Antczak, projektanci z Katedry Grafiki Uniwersytetu SWPS, porozmawiają na temat projektowania krojów pism oraz ich użycia w projektach graficznych.

Spotkanie jest realizowane na żywo – każda osoba uczestnicząca może zadawać pytania! Udział jest bezpłatny.

17 listopada 2020 r.
18.30
online

Dobry Design Działa

To już kolejny webinar z cyklu Dobry Design Działa. Podczas spotkań Mateusz Antczak opowiada o roli projektanta w różnych rodzajach projektów. Poruszamy wiele kwestii związanych z projektowaniem graficznym, np.:

  • Na czym się skupić, projektując logo?
  • Do czego wykorzystać plakat?
  • Dlaczego typografia jest ważna?

Gość

258 Katarzyna SowaKatarzyna
Sowa

grafik, aktywna zawodowo projektantka kreatywna. Magister historii sztuki Uniwersytetu Wrocławskiego. Prowadzi warsztaty dla studentów Grafiki Uniwersytetu SWPS i studentów Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego z zakresu historii typografii, reguł składu tekstu, projektowania wielostronicowych publikacji, projektowania książki i krojów pism. Interesuje się typografią i jej korelacją z przekazem wizualnym i jego odbiorem. Fascynują ją dokonania Polskiej Awangardy, Modernizmu Międzywojennego, Szwajcarskiej Szkoły Projektowania i eksperymenty Postmodernistów.

Prowadzący

258 mateusz antczakMateusz
Antczak

projektant działający na pograniczu teorii i praktyki designu. Zawodowo zajmuje się m.in. badaniem, projektowaniem oraz wdrażaniem programów Corporate Identity. W swojej pracy koncentruje się na projektowaniu grafiki użytkowej ze szczególnym uwzględnieniem znaku marki oraz identyfikacji wizualnych. Definiuje rolę projektanta nie jako jedynie dostawcy gotowych rozwiązań, ale przede wszystkim konsultanta, doradcy, moderatora oraz mentora. Swoją działalność dydaktyczną realizuje przy okazji warsztatów projektowych oraz współpracując z Katedrą Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Badawczo zajmuje się wpływem szeroko pojętego designu na projektowanie i modelowanie komunikacji, w szczególności w obszarach Corporate Identity oraz brandingu.

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia logo white kopia