Czy projektanci tworzą z myślą o dotyku i ciele? Jak sensoryczne podejście do projektowania może pomóc w kształtowaniu bardziej zrównoważonych i etycznych obiektów? Na te pytania odpowiada Beata Wilczek, wykładowczyni w School of Form Uniwersytetu SWPS. Głównym tematem wystąpienia było ciało i dotyk w projektowaniu w kontekście odpowiedzialności. 

Ciało i dotyk w projektowaniu

Podczas wykładu Beata Wilczek opowiedziała o swoim interdyscyplinarnym researchu dotyczącym dotyku w projektowaniu. Moda i ubrania stanowią obszar sensualnych, zmysłowych doświadczeń. W związku z tym prowadząca zadała pytanie: Jak my dotykamy ubrań a jak one dotykają nas? Czy projektanci tworzą z myślą o dotyku i ciele? Jak dotyk traktowany jest w projektowaniu architektury oraz tzw. designu interakcyjnego? Prezentacja była kontynuację wykładu „We need to talk about touch”, który Beata Wilczek prezentowała w Japonii na uczelniach projektowania mody Bunka w Tokyo i Esmod w Kyoto. 

 

Prelegent

michal bachowskiBeata
Wilczek

artystka, edukatorka, absolwentka Central Saint Martins w Londynie i Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Mieszka w Berlinie i gościnnie wykłada na Universität der Künste i Akademie Mode & Design. Od czterech lat związana ze School of Form Uniwersytetu SWPS. Zajmuje się modą, dizajnem, zrównoważonym rozwojem i związkami między modą i sztuką.

Artykuły

images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/graphic_designer.jpg

Badanie potrzeb w procesie projektowym UX

Jak dowiedzieć się, czego potrzebują użytkownicy i jakie są ich prawdziwe motywacje? Czy ich deklaracje…
images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/5_ksiazek_o_reklamie.jpg

5 książek o reklamie – niekoniecznie podręczników

Co to jest „dobra reklama”? To trudne pytanie. Reklamy trzeba się uczyć z kontekstów, w…
images/StrefaDesignu19/wydarzenia/into/ux_a_programowanie.jpg

UX a programowanie – co je łączy, a co dzieli? – D. Orzeszek (CodersLab)

User Experience, czyli takie projektowanie interfejsów, by odpowiadały na potrzeby użytkowników, a korzystanie z nich było intuicyjne…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/jak_dobrze_zaprojektowac_plakat.jpg

Plakat – jak go dobrze zaprojektować? – W. Bielawska i M. Antczak

O plakacie, szczególnie w kontekście polskiej szkoły plakatu, powiedziano już bardzo dużo. Zazwyczaj rozmowy na…
images/StrefaDesignu19/wydarzenia/into/psychologia_UX.jpg

Psychologia jako podstawa dobrego UX – Piotr Marszałkowski i Natalia Bienias (Zebza)

Czy projektantowi UX potrzebna jest wiedza psychologiczna? Jak ją wykorzystywać w procesie projektowym – np.…
images/StrefaDesignu19/wydarzenia/into/Design-emergency-alice-rawsthorn.jpg

Design Emergency: creativity during pandemic – Alice Rawsthorn

Czym jest Design Emergency? To platforma w serwisie Instagram stworzona przez dwie najważniejsze na świecie…
images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/startuper.jpg

Programowanie w pracy UX Designera – co warto wiedzieć?

Wielu projektantów UX, zwłaszcza początkujących, ma wątpliwości, czy powinni umieć także programować. Niejasności jest więcej:…
images/StrefaDesignu19/wydarzenia/into/kariera-ux_foto.jpg

Kariera UX Designera. Jak wygląda praca projektanta doświadczeń? – P. Walencik (Orange Polska)

Jak wygląda praca UX Designera? Co powinien umieć? Ile zarabia? Jak zacząć pracę jako projektant…
images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/portret_projektantki.jpg

Dlaczego projektowanie UX nie może się obejść bez psychologii?

Projektanci UX pracują z ludźmi i dla ludzi. Tworzą rozwiązania, które mają trafić do szerokiego…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/identyfikacja_wizualna_wydarzenia.jpg

Identyfikacja wizualna wydarzenia: jak ją zaprojektować? – M. Antczak

Firma bez logo jest jak człowiek bez twarzy. Organziacja potrzebuje wyróżnienia się oraz identyfikacji –…

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia

 
Zapraszamy na webinar „UX offline: projektowanie doświadczeń w świecie rzeczywistym”