Co trzeba mieć, żeby zbudować markę odnoszącą sukces? Czy projektant jest także biznesmenem? Czy dobry projektant, to taki, który wykazuje się pewną elastycznością? Na te pytania odpowiada Damian Konieczny. Głównym tematem wystąpienia była świadomość projektowa. 

Świadomość projektowa

Prezentacja poruszyła temat projektowania we współczesnej branży odzieżowej. Podczas wystąpienia skoncentrowaliśmy się na specyfice zawodu, możliwych drogach rozwoju projektanta (praca nad własną marką, praca „korporacyjna“), projektowaniu dla klienta i pracy z klientem. Zastanowialiśmy się nad tym, czy projekt może pełnić funkcję komunikatu, pochyliliśmy się zatem nad emocjami i wartościami przekazywanymi w branży (hasła na produktach, kampanie reklamowe – na wybranych przykładach). Ważnym tematem była kwestia projektanta i realiów produkcji – jak dostosować wizję do rzeczywistych możliwości technologicznych oraz waga budowania relacji – czynniki pozaprojektowe wpływające na produkt. I na koniec porównaliśmy produkt a projekt – poruszyliśmy kwestię, jak myśleć o kliencie i nie zatracić własnego stylu.

 

Prelegent

damian koniecznyDamian
Konieczny

projektant, od 2015 r. w dynamicznie rozwijającym się dziale sponsoringu marki 4F. Razem z zespołem projektantów tworzy kolekcję dla komitetów olimpijskich, obecnie dla aż 7 różnych krajów. Praca z tak wymagającym klientem jakim jest sportowiec wykształciła w nim praktyczne i funkcjonalne podejście do mody. Umiejętności projektowe rozwijał w Łodzi, najpierw na Wyższej Szkole Sztuki i Projektowania, potem broniąc dyplom magisterski na Akademii Sztuk Pięknych. (Łódź). Dwukrotny laureat ogólnopolskiego konkursu dla Projektantów „Złota Nitka“, finalista „Fashion Designer Awards”. W trakcie studiów odbył trzymiesięczny staż w pracowni awangardowego Garetha Pugh w Londynie, asystując przy pokazie kolekcji SS 2012 na Paryskim Tygodniu Mody.

Artykuły

images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/service_design_joanna_burska.jpg

Service design: o strategicznym podejściu do projektowania usług – Joanna Burska-Kopczyk i Natalia Bienias (Zebza)

Czy projektowanie usług to niewidzialny desing? Jak łączy się ono z komunikacją wizualną/grafiką? Czy edukację…
images/StrefaDesignu19/artykuly/miniaturki/systemy_orientacji_wizualnej.jpg

System orientacji wizualnej – czy to coś więcej niż informacja?

System orientacji wizualnej to już nie tylko tabliczki, strzałki, słupki albo tablice, które nieśmiało chowają…
images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/ilustracja_zosia_dzierzawska.jpg

Ilustracja i projektowanie dla dzieci – Zosia Dzierżawska

– Myślę o odbiorcy i wyobrażam sobie, że będzie miał 3 lata albo 35 lat.…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/design_wszolek_moszczynski_2.jpg

Design: jak się zmienia i jakie wyzwania przed nim stoją? – Zebza, M. Wszołek, K.…

Czym jest design? Z pewnością to nie tylko dostarczanie ładnych obrazków, użytecznych przedmiotów czy wygodnych…
images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/deadline_architects.jpg

Slow architecture, community, sense – Britta Jürgens & Matthew Griffin (Deadline Architects)

Matthew Griffin and Britta Jürgens are architects working together for 27 years. We talked about…
images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/wizualnosc_reklamy_medycznej_2.jpg

Wizualność reklamy medycznej

Media bombardują nas reklamami leków czy suplementów diety. Bazując na wytwarzanych i powielanych konstrukcjach wizualnych,…
kwiecien 2020
Koronawirus
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/koronawirus_kryzys_a_projektowanie.jpg

Koronawirus: projektowanie a kryzys, kryzys a projektowanie – Zuzanna Skalska i Agata Bisping

Pandemia koronawirusa zmieniła nasze życie. Dla wielu z nas praca w domu nie jest niczym…
images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/nike_just_do_it_2.jpg

„Just Do It” nie tylko dla sportowców, czyli komunikacja Nike na przestrzeni lat

Nike można uznać nie tylko za ikonę nowoczesnego sportu, ale także brandingu i komunikacji medialnej.…
images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/plastic_recycling.jpg

Plastic, recycling, design – Dave Hakkens (Precious Plastic)

We sat with Dave Hakkens to talk about – among other things – his inspirations,…
images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/tekstylia.jpg

Tekstylia, tkactwo i włókiennictwo w designie ‒ Alicja Kaczmarek i Ewa Klekot

Tekstylia są nieodłączną częścią naszej codzienności. Można zaryzykować stwierdzenie, że bez nich nie funkcjonujemy. Są…

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia

 
Zapraszamy na webinar „Main event: oblicza projektowania”