Co trzeba mieć, żeby zbudować markę odnoszącą sukces? Czy projektant jest także biznesmenem? Czy dobry projektant, to taki, który wykazuje się pewną elastycznością? Na te pytania odpowiada Damian Konieczny. Głównym tematem wystąpienia była świadomość projektowa. 

Świadomość projektowa

Prezentacja poruszyła temat projektowania we współczesnej branży odzieżowej. Podczas wystąpienia skoncentrowaliśmy się na specyfice zawodu, możliwych drogach rozwoju projektanta (praca nad własną marką, praca „korporacyjna“), projektowaniu dla klienta i pracy z klientem. Zastanowialiśmy się nad tym, czy projekt może pełnić funkcję komunikatu, pochyliliśmy się zatem nad emocjami i wartościami przekazywanymi w branży (hasła na produktach, kampanie reklamowe – na wybranych przykładach). Ważnym tematem była kwestia projektanta i realiów produkcji – jak dostosować wizję do rzeczywistych możliwości technologicznych oraz waga budowania relacji – czynniki pozaprojektowe wpływające na produkt. I na koniec porównaliśmy produkt a projekt – poruszyliśmy kwestię, jak myśleć o kliencie i nie zatracić własnego stylu.

 

Prelegent

damian koniecznyDamian
Konieczny

projektant, od 2015 r. w dynamicznie rozwijającym się dziale sponsoringu marki 4F. Razem z zespołem projektantów tworzy kolekcję dla komitetów olimpijskich, obecnie dla aż 7 różnych krajów. Praca z tak wymagającym klientem jakim jest sportowiec wykształciła w nim praktyczne i funkcjonalne podejście do mody. Umiejętności projektowe rozwijał w Łodzi, najpierw na Wyższej Szkole Sztuki i Projektowania, potem broniąc dyplom magisterski na Akademii Sztuk Pięknych. (Łódź). Dwukrotny laureat ogólnopolskiego konkursu dla Projektantów „Złota Nitka“, finalista „Fashion Designer Awards”. W trakcie studiów odbył trzymiesięczny staż w pracowni awangardowego Garetha Pugh w Londynie, asystując przy pokazie kolekcji SS 2012 na Paryskim Tygodniu Mody.

Artykuły

images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/graphic_designer.jpg

Badanie potrzeb w procesie projektowym UX

Jak dowiedzieć się, czego potrzebują użytkownicy i jakie są ich prawdziwe motywacje? Czy ich deklaracje…
images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/5_ksiazek_o_reklamie.jpg

5 książek o reklamie – niekoniecznie podręczników

Co to jest „dobra reklama”? To trudne pytanie. Reklamy trzeba się uczyć z kontekstów, w…
images/StrefaDesignu19/wydarzenia/into/ux_a_programowanie.jpg

UX a programowanie – co je łączy, a co dzieli? – D. Orzeszek (CodersLab)

User Experience, czyli takie projektowanie interfejsów, by odpowiadały na potrzeby użytkowników, a korzystanie z nich było intuicyjne…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/jak_dobrze_zaprojektowac_plakat.jpg

Plakat – jak go dobrze zaprojektować? – W. Bielawska i M. Antczak

O plakacie, szczególnie w kontekście polskiej szkoły plakatu, powiedziano już bardzo dużo. Zazwyczaj rozmowy na…
images/StrefaDesignu19/wydarzenia/into/psychologia_UX.jpg

Psychologia jako podstawa dobrego UX – Piotr Marszałkowski i Natalia Bienias (Zebza)

Czy projektantowi UX potrzebna jest wiedza psychologiczna? Jak ją wykorzystywać w procesie projektowym – np.…
images/StrefaDesignu19/wydarzenia/into/Design-emergency-alice-rawsthorn.jpg

Design Emergency: creativity during pandemic – Alice Rawsthorn

Czym jest Design Emergency? To platforma w serwisie Instagram stworzona przez dwie najważniejsze na świecie…
images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/startuper.jpg

Programowanie w pracy UX Designera – co warto wiedzieć?

Wielu projektantów UX, zwłaszcza początkujących, ma wątpliwości, czy powinni umieć także programować. Niejasności jest więcej:…
images/StrefaDesignu19/wydarzenia/into/kariera-ux_foto.jpg

Kariera UX Designera. Jak wygląda praca projektanta doświadczeń? – P. Walencik (Orange Polska)

Jak wygląda praca UX Designera? Co powinien umieć? Ile zarabia? Jak zacząć pracę jako projektant…
images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/portret_projektantki.jpg

Dlaczego projektowanie UX nie może się obejść bez psychologii?

Projektanci UX pracują z ludźmi i dla ludzi. Tworzą rozwiązania, które mają trafić do szerokiego…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/identyfikacja_wizualna_wydarzenia.jpg

Identyfikacja wizualna wydarzenia: jak ją zaprojektować? – M. Antczak

Firma bez logo jest jak człowiek bez twarzy. Organziacja potrzebuje wyróżnienia się oraz identyfikacji –…

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia

 
Zapraszamy na webinar „UX offline: projektowanie doświadczeń w świecie rzeczywistym”