Czy uda się nam, jako społeczeństwu, zmienić swoje nawyki konsumenckie i porzucić przyzwyczajenia do wygodnego, szybkiego życia, w którym JA dominuje nad MY? Czy design sprosta wyzwaniu, jakim jest projektowanie dla gospodarki zamkniętego obiegu? Zapraszamy do obejrzenia prelekcji Katarzyny Andrzejczyk-Briks, podczas której dowiemy się, jak projektować, by mieć pozytywny wpływ na świat, a przede wszystkim na przetrwanie gatunku ludzkiego.

Design w cieniu katastrofy

Katarzyna Andrzejczyk-Briks podzieliła się refleksją na temat współczesnego człowieka, który funkcjonuje w ogromnym napięciu pomiędzy akceptacją świata automatyzacji i technologii a byciem ciągle częścią natury. Zdaniem ekspertki katastrofa według narracji medialnej i wielu projektantów jest instagramowa, a jej piękno, prezentowane na różnych wystawach, przedstawia nowy rodzaj estetyki. Narracja o katastrofie opowiadana jest zatem w sztucznych światach, które z rzeczywistością nie mają zbyt wiele wspólnego. Każdy rodzaj materiału, jaki wytworzył człowiek miał czemuś służyć, nawet plastik. To, co człowiekowi umknęło, to umiejętność kontrolowania tego, jak wiele tych materiałów wytwarza. Można to jednak zmienić, jak? Posłuchajcie.

  • https://podcasts.apple.com/pl/podcast/strefa-designu-uniwersytetu-swps/id1460690724
  • https://open.spotify.com/episode/73PgUBlwynFqvJyA8tIXLc
  • https://soundcloud.com/user-181745606/design-w-cieniu-katastrofy-katarzyna-andrzejczyk-briks
  • https://lectonapp.com/pl/audiobook/ff6677b5-7577-4753-9994-576d64c27ae8?_lst&catalog=e9425407-77fe-43bc-ab68-1aaeb3ec6033

 

Prelegent

258 Igor DabrowskiKatarzyna
Andrzejczyk-Briks

z wykształcenia historyk sztuki i pedagog. Wykładowca School of Form w Poznaniu, Uniwersytetu SWPS i Collegium da Vinci. Od kilku lat zajmuje się historią i współczesnością designu. Obserwuje trendy w projektowaniu. Jest konsultantem i trenerem creativity thinking z Concordia Design w Poznaniu, które łączy design, biznes i kreatywność. Prowadzi wykłady i warsztaty dla firm i projektantów. Pomaga im zauważyć kierunek zmian stylu życia konsumentów i zrozumieć ich mechanizm, a następnie zastosować tę wiedzę w tworzeniu nowego produktu, usługi czy doświadczenia użytkownika. Współpracowała z firmami: Ikea, Balma, Noti, Dekoma, Vox Meble, H&M Home, Profim, Max Kuchnie, Yes, Tołpa, Cersanit, Zeelandia, Raiffeisen Bank Polska. Pisze dla magazynu designu „Design Alive”. Właścicielka biura projektowego Briks Architekci.

Artykuły

images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/service_design_joanna_burska.jpg

Service design: o strategicznym podejściu do projektowania usług – Joanna Burska-Kopczyk i Natalia Bienias (Zebza)

Czy projektowanie usług to niewidzialny desing? Jak łączy się ono z komunikacją wizualną/grafiką? Czy edukację…
images/StrefaDesignu19/artykuly/miniaturki/systemy_orientacji_wizualnej.jpg

System orientacji wizualnej – czy to coś więcej niż informacja?

System orientacji wizualnej to już nie tylko tabliczki, strzałki, słupki albo tablice, które nieśmiało chowają…
images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/ilustracja_zosia_dzierzawska.jpg

Ilustracja i projektowanie dla dzieci – Zosia Dzierżawska

– Myślę o odbiorcy i wyobrażam sobie, że będzie miał 3 lata albo 35 lat.…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/design_wszolek_moszczynski_2.jpg

Design: jak się zmienia i jakie wyzwania przed nim stoją? – Zebza, M. Wszołek, K.…

Czym jest design? Z pewnością to nie tylko dostarczanie ładnych obrazków, użytecznych przedmiotów czy wygodnych…
images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/deadline_architects.jpg

Slow architecture, community, sense – Britta Jürgens & Matthew Griffin (Deadline Architects)

Matthew Griffin and Britta Jürgens are architects working together for 27 years. We talked about…
images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/wizualnosc_reklamy_medycznej_2.jpg

Wizualność reklamy medycznej

Media bombardują nas reklamami leków czy suplementów diety. Bazując na wytwarzanych i powielanych konstrukcjach wizualnych,…
kwiecien 2020
Koronawirus
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/koronawirus_kryzys_a_projektowanie.jpg

Koronawirus: projektowanie a kryzys, kryzys a projektowanie – Zuzanna Skalska i Agata Bisping

Pandemia koronawirusa zmieniła nasze życie. Dla wielu z nas praca w domu nie jest niczym…
images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/nike_just_do_it_2.jpg

„Just Do It” nie tylko dla sportowców, czyli komunikacja Nike na przestrzeni lat

Nike można uznać nie tylko za ikonę nowoczesnego sportu, ale także brandingu i komunikacji medialnej.…
images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/plastic_recycling.jpg

Plastic, recycling, design – Dave Hakkens (Precious Plastic)

We sat with Dave Hakkens to talk about – among other things – his inspirations,…
images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/tekstylia.jpg

Tekstylia, tkactwo i włókiennictwo w designie ‒ Alicja Kaczmarek i Ewa Klekot

Tekstylia są nieodłączną częścią naszej codzienności. Można zaryzykować stwierdzenie, że bez nich nie funkcjonujemy. Są…

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia

 
Zapraszamy na webinar „Main event: oblicza projektowania”