Czy uda się nam, jako społeczeństwu, zmienić swoje nawyki konsumenckie i porzucić przyzwyczajenia do wygodnego, szybkiego życia, w którym JA dominuje nad MY? Czy design sprosta wyzwaniu, jakim jest projektowanie dla gospodarki zamkniętego obiegu? Zapraszamy do obejrzenia prelekcji Katarzyny Andrzejczyk-Briks, podczas której dowiemy się, jak projektować, by mieć pozytywny wpływ na świat, a przede wszystkim na przetrwanie gatunku ludzkiego.

Design w cieniu katastrofy

Katarzyna Andrzejczyk-Briks podzieliła się refleksją na temat współczesnego człowieka, który funkcjonuje w ogromnym napięciu pomiędzy akceptacją świata automatyzacji i technologii a byciem ciągle częścią natury. Zdaniem ekspertki katastrofa według narracji medialnej i wielu projektantów jest instagramowa, a jej piękno, prezentowane na różnych wystawach, przedstawia nowy rodzaj estetyki. Narracja o katastrofie opowiadana jest zatem w sztucznych światach, które z rzeczywistością nie mają zbyt wiele wspólnego. Każdy rodzaj materiału, jaki wytworzył człowiek miał czemuś służyć, nawet plastik. To, co człowiekowi umknęło, to umiejętność kontrolowania tego, jak wiele tych materiałów wytwarza. Można to jednak zmienić, jak? Posłuchajcie.

  • https://podcasts.apple.com/pl/podcast/strefa-designu-uniwersytetu-swps/id1460690724
  • https://open.spotify.com/episode/73PgUBlwynFqvJyA8tIXLc
  • https://soundcloud.com/user-181745606/design-w-cieniu-katastrofy-katarzyna-andrzejczyk-briks
  • https://lectonapp.com/pl/audiobook/ff6677b5-7577-4753-9994-576d64c27ae8?_lst&catalog=e9425407-77fe-43bc-ab68-1aaeb3ec6033

 

Prelegent

258 Igor DabrowskiKatarzyna
Andrzejczyk-Briks

z wykształcenia historyk sztuki i pedagog. Wykładowca School of Form w Poznaniu, Uniwersytetu SWPS i Collegium da Vinci. Od kilku lat zajmuje się historią i współczesnością designu. Obserwuje trendy w projektowaniu. Jest konsultantem i trenerem creativity thinking z Concordia Design w Poznaniu, które łączy design, biznes i kreatywność. Prowadzi wykłady i warsztaty dla firm i projektantów. Pomaga im zauważyć kierunek zmian stylu życia konsumentów i zrozumieć ich mechanizm, a następnie zastosować tę wiedzę w tworzeniu nowego produktu, usługi czy doświadczenia użytkownika. Współpracowała z firmami: Ikea, Balma, Noti, Dekoma, Vox Meble, H&M Home, Profim, Max Kuchnie, Yes, Tołpa, Cersanit, Zeelandia, Raiffeisen Bank Polska. Pisze dla magazynu designu „Design Alive”. Właścicielka biura projektowego Briks Architekci.

Artykuły

images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/Miejscy_rzemieslnicy_intro_nowe.jpg

Miejscy rzemieślnicy. Jak pasja przeradza się w biznes?

W miastach brakuje miejsc i przestrzeni, gdzie ludzie mogą wspólnie tworzyć. Tę lukę wypełnia Piotr…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/nowe-zasoby-strefa-designu.jpg

Nowe zasoby – jak odpady stają się surowcami przyszłości

Już dzisiaj nasze potrzeby żywnościowe i energetyczne przewyższają o ponad 70 proc. możliwości Ziemi. Przewiduje…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/Branding__Dlaczego_i_kiedy_cover.jpg

Dlaczego i kiedy wprowadzić branding?

Stojąc przed wyzwaniem zaprojektowania bądź wdrożenia programów komunikacji organizacji, niejednokrotnie słyszymy o brandingu. Kiedy wszyscy…
images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/service-design-5-ksiazek.jpg

5 książek o Service Design

Aby zrozumieć, czym jest projektowanie usług, na czym polega, jakich kompetencji, wiedzy i postaw wymaga…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/edukacja-w-branzy-kreatywnej.jpg

Edukacja w branży kreatywnej. Czy można ją zaprojektować?

Spotkanie z projektantem graficznym Filipem Zagórskim skupia się przede wszystkim na tematyce edukacji projektantów w…
images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/jak-zmienia-sie-przestrzenie-publiczne-po-pandemii.jpg

Jak zmienią się przestrzenie publiczne po pandemii?

Prawdopodobnie 2020 rok stanie się nową cezurą czasową, która dzieli współczesność na przedpandemiczną i postpandemiczną.…
images/StrefaDesignu19/wydarzenia/into/grafika_portfolio.jpg

Grafika: Portfolio 2021. Design widziany oczami studentów grafiki

Zapraszamy do obejrzenia filmowej relacji z trzeciej edycji projektu Grafika: Portfolio. Jest to cykl spotkań, podczas których…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/biznes-w-branzy-modowej-02.jpg

Moda na vintage – o biznesie w branży kreatywnej

Pan Tu Nie Stał to marka, o której słyszał chyba każdy w Polsce. Często zapomniane…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/projektowanie-wrazliwosci-02.jpg

Projektowanie wrażliwości. Jak połączyć grafikę z edukacją?

Grafika i przestrzeń – znakomite połączenie. Jeśli dodamy do tego jeszcze aspekt edukacyjny, możemy realnie…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/Branding_D-d-d.jpg

Branding – czym jest i dlaczego warto o niego zadbać?

O brandingu mówimy dzisiaj nie tylko przez pryzmat wielkich korporacji, lecz także lokalnych działalności. Pojęcie…

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia

 
Zapraszamy na webinar „Grafika: Portfolio 2021. Design widziany oczami studentów grafiki”