Czy rzemiosło, jego tradycja i wypracowane metody mogą się nam do czegoś przydać w postindustrialnej rzeczywistości? W jaki sposób to, co jest istotną częścią przeszłości, może nadal być żywe i brać aktywny udział w kształtowaniu naszej przyszłości? Jak konkretnie rzemieślnicza praktyka jest obecna w projektowaniu?

Jarosław Hulbój, kierownik pracowni prototypowania w School of Form, pokaże przykłady takiej obecności. Opowie, dlaczego jest tak ważna. Podzieli się też własną drogą praktykowania i sposobami pracy ze studentami.

  • https://podcasts.apple.com/pl/podcast/%C5%BCywe-zalety-rzemios%C5%82a-jaros%C5%82aw-hulb%C3%B3j/id1460690724?i=1000468114976&l=pl
  • https://open.spotify.com/episode/2NYSETP9T0iSk4UowvLmq1
  • https://soundcloud.com/user-181745606/zywe-zalety-rzemiosla-jaroslaw-hulboj
  • https://lectonapp.com/pl/audiobook/78669ac3-2641-4869-beb7-d6189ecd2493?_lst

 

Prelegent

258 Dominika ZarembaJarosław
Hulbój

kierownik pracowni prototypowania w School of Form. Studiował w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Poznaniu na Wydziale Malarstwa Grafiki i Rzeźby. Artysta multimedialny, kurator, realizuje obiekty i przestrzenie, wykorzystuje również dźwięk, fotografię, wideo i performans. Brał udział w ponad 40 wystawach i projektach zbiorowych w Polsce, Armenii, Słowacji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji, Szwajcarii, Danii i USA. W projektowaniu zainteresowany głównie modelowaniem przy pomocy tradycyjnych metod rzemieślniczych i wykorzystaniem drewna w projektowaniu produktu.

Artykuły

images/StrefaDesignu19/wydarzenia/into/ux_a_programowanie.jpg

UX a programowanie – co je łączy, a co dzieli? – D. Orzeszek (CodersLab)

User Experience, czyli takie projektowanie interfejsów, by odpowiadały na potrzeby użytkowników, a korzystanie z nich było intuicyjne…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/jak_dobrze_zaprojektowac_plakat.jpg

Plakat – jak go dobrze zaprojektować? – W. Bielawska i M. Antczak

O plakacie, szczególnie w kontekście polskiej szkoły plakatu, powiedziano już bardzo dużo. Zazwyczaj rozmowy na…
images/StrefaDesignu19/wydarzenia/into/psychologia_UX.jpg

Psychologia jako podstawa dobrego UX – Piotr Marszałkowski i Natalia Bienias (Zebza)

Czy projektantowi UX potrzebna jest wiedza psychologiczna? Jak ją wykorzystywać w procesie projektowym – np.…
images/StrefaDesignu19/wydarzenia/into/Design-emergency-alice-rawsthorn.jpg

Design Emergency: creativity during pandemic – Alice Rawsthorn

Czym jest Design Emergency? To platforma w serwisie Instagram stworzona przez dwie najważniejsze na świecie…
images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/startuper.jpg

Programowanie w pracy UX Designera – co warto wiedzieć?

Wielu projektantów UX, zwłaszcza początkujących, ma wątpliwości, czy powinni umieć także programować. Niejasności jest więcej:…
images/StrefaDesignu19/wydarzenia/into/kariera-ux_foto.jpg

Kariera UX Designera. Jak wygląda praca projektanta doświadczeń? – P. Walencik (Orange Polska)

Jak wygląda praca UX Designera? Co powinien umieć? Ile zarabia? Jak zacząć pracę jako projektant…
images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/portret_projektantki.jpg

Dlaczego projektowanie UX nie może się obejść bez psychologii?

Projektanci UX pracują z ludźmi i dla ludzi. Tworzą rozwiązania, które mają trafić do szerokiego…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/identyfikacja_wizualna_wydarzenia.jpg

Identyfikacja wizualna wydarzenia: jak ją zaprojektować? – M. Antczak

Firma bez logo jest jak człowiek bez twarzy. Organziacja potrzebuje wyróżnienia się oraz identyfikacji –…
images/StrefaDesignu19/wydarzenia/into/czym-jest-ux_foto.jpg

UX design – czym jest? O procesie i etapach projektowania – Marcin Bober (Google), Natalia…

Czym właściwie jest UX, czyli User Experience? Najkrócej mówiąc, to całość wrażeń, jakich doświadcza użytkownik…
images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/5_ksiazek_o_nieprojektowaniu.jpg

5 książek o nie­­projektowaniu – dla poszerzenia perspektywy

Charles Eames, zapytany o granice projektowania, odpowiedział w dość przewrotny sposób – granice projektowania wyznaczane…

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia

 
Zapraszamy na webinar „UX offline: projektowanie doświadczeń w świecie rzeczywistym”