Choć logo jest zazwyczaj bardzo prostą wizualnie formą, sam proces jego projektowania jest dużo bardziej skomplikowany. Wykreowanie znaczenia znaku identyfikacyjnego to nierzadko wyjątkowe wyzwanie. Pokusę posiadania własnego symbolu codczuwają nie tylko wielkie korporacje, ale też małe lokalne firmy. Powstaje więc pytanie, jak zaprojektować znak, który będzie mógł funkcjonować w zatłoczonym świecie komunikacji. Co powinno stanowić podstawę logo? Jak poradzić sobie z kolejnymi etapami procesu projektowego tworzenia znaku identyfikacyjnego? Od czego rozpocząć swoją pracę? Jakie narzędzia wykorzystać? Do czego w projektowaniu logo powinniśmy dążyć? Podczas kolejnego spotkania w ramach cyklu Dobry Design Działa opowiada o tym projektant z Katedry Grafiki Uniwersytetu SWPSMateusz Antczak.

  • https://podcasts.apple.com/pl/podcast/tworzenie-logo-o-procesie-projektowym-mateusz-antczak/id1460690724?i=1000502751055
  • https://open.spotify.com/episode/3K80mw0V32TN5PaVUedF7A?si=FVwXB3c_RRSCpbrljKLniw
  • https://soundcloud.com/user-181745606/tworzenie-logo-o-procesie-projektowym-mateusz-antczak
  • https://lectonapp.com/pl/audiobook/1e333ecf-6eab-4ffd-beab-01b0e988fe51?_lst

 

Gość

258 mateusz antczakMateusz
Antczak

projektant działający na pograniczu teorii i praktyki designu. Zawodowo zajmuje się m.in. badaniem, projektowaniem oraz wdrażaniem programów Corporate Identity. W swojej pracy koncentruje się na projektowaniu grafiki użytkowej ze szczególnym uwzględnieniem znaku marki oraz identyfikacji wizualnych. Definiuje rolę projektanta nie jako jedynie dostawcy gotowych rozwiązań, ale przede wszystkim konsultanta, doradcy, moderatora oraz mentora. Swoją działalność dydaktyczną realizuje przy okazji warsztatów projektowych oraz współpracując z Katedrą Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Badawczo zajmuje się wpływem szeroko pojętego designu na projektowanie i modelowanie komunikacji, w szczególności w obszarach Corporate Identity oraz brandingu.

Artykuły

images/Naming_StrefaDesignu_1175x950.jpg

Naming – jak zaprojektować nazwę marki? (podcast)

Projektowanie, o ile nie jest projektowaniem wnętrz, nierzadko kojarzy się z projektowaniem graficznym. Tymczasem okazuje…
images/StrefaDesignu19/wydarzenia/into/Inkluzywny_i_dostepny_UX_Design-intro.jpg

Inkluzywny i dostępny UX Design

Czym są inkluzywność i dostępność? Jak przejawiają się w UX Designie? Dlaczego są ważne? Jak…
images/StrefaDesignu19/wydarzenia/into/przyszlosc-i-wyzwania-ux.jpeg

Przyszłość i wyzwania UX

Jakie wyzwania stoją przed projektowaniem UX i jak zapowiada się jego przyszłość? Jakie perspektywy czekają…
images/StrefaDesignu19/wydarzenia/into/SD_Prawo_autorskie_dla_projektantow_graficznych_cover.jpg

Prawo autorskie dla projektantów graficznych – podcast

Prawem autorskim i jego zasadami powinien zainteresować się każdy, nawet początkujący projektant. Znany jest kazus…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/z-pasji-do-kaletnictwa-hugbag.jpg

Z pasji do kaletnictwa – historia o przyjaźni, pracy i sukcesie (podcast)

Z czego rodzi się pasja do działania? Czym jest prawdziwy sukces w pracy i jak…
images/StrefaDesignu19/wydarzenia/into/SD_Fotografia_intermedialna_cover_ok.jpg

Fotografia intermedialna – czym jest otwarty system wizualny? (podcast)

Fotograficzna neoawangarda, badania wizulane i projekty artystyczne, w których fotografia działa na zasadach określanych przez…
images/StrefaDesignu19/wydarzenia/into/SD_projektowanie_komunikacji_marek_etycznych_cover.jpg

Projektowanie komunikacji marek etycznych i odpowie­dzialnych społecznie – podcast

Idealny świat to taki, gdzie produkty rozwiązują ludzkie problemy, usługi mają na celu ułatwiać codzienne…
images/StrefaDesignu19/artykuly/intro/wspolpraca-z-winnicami-grafika-swps-cover.jpg

Studenci Grafiki wspierają rodzimych przedsiębiorców – współpraca z polskimi winnicami

Młodzi projektanci z Grafiki na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu w ramach projektu realizowanego z firmą Ars Vini…

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia