Firma bez logo jest jak człowiek bez twarzy. Organziacja potrzebuje wyróżnienia się oraz identyfikacji – siebie, danego produktu czy wydarzenia. Jak może wyglądać proces projektowania identyfikacji dla eventu? Czym się on różni od projektowania dla organizacji? Jakie narzędzia oraz metody można tu wykorzystać? Przyjrzymy się procesowi projektowemu, jaki towarzyszył tworzeniu identyfikacji wizualnej Wrocławskiej Wystawy Grafiki Użytkowej. Jaka była jego idea wiodąca? Jak został zaprojektowany znak? Gdzie jest w tym przypadku ukryty system? O tym wszystkim w ramach drugiego spotkania w ramach Dobry Design Działa opowiada Mateusz Antczak – projektant z Katedry Grafiki Uniwersytetu SWPS, zajmujący się m.in. wdrażaniem programów Corporate Identity.

  • https://podcasts.apple.com/us/podcast/identyfikacja-wizualna-wydarzenia-jak-j%C4%85-zaprojektowa%C4%87/id1460690724?i=1000488666593
  • https://open.spotify.com/episode/265GzaDOxI6yehVj7J6Hdx
  • https://soundcloud.com/user-181745606/identyfikacja-wizualna-wydarzenia-jak-ja-zaprojektowac-m-antczak
  • https://lectonapp.com/pl/audiobook/ba5b39ee-1e2d-4ed3-9b18-11a45cd9c5f2?_lst

 

Gość

258 mateusz antczakMateusz
Antczak

projektant działający na pograniczu teorii i praktyki designu. Zawodowo zajmuje się m.in. badaniem, projektowaniem oraz wdrażaniem programów Corporate Identity. W swojej pracy koncentruje się na projektowaniu grafiki użytkowej ze szczególnym uwzględnieniem znaku marki oraz identyfikacji wizualnych. Definiuje rolę projektanta nie jako jedynie dostawcy gotowych rozwiązań, ale przede wszystkim konsultanta, doradcy, moderatora oraz mentora. Swoją działalność dydaktyczną realizuje przy okazji warsztatów projektowych oraz współpracując z Katedrą Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Badawczo zajmuje się wpływem szeroko pojętego designu na projektowanie i modelowanie komunikacji, w szczególności w obszarach Corporate Identity oraz brandingu.

Dobry Design Działa

images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/Branding_D-d-d.jpg

Branding – czym jest i dlaczego warto o niego zadbać?

O brandingu mówimy dzisiaj nie tylko przez pryzmat wielkich korporacji, lecz także lokalnych działalności. Pojęcie…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/typografia.jpg

Typografia – jak ją wykorzystać w projektowaniu?

Jednym z najgłośniej wybrzmiewających pytań w kontekście typografii jest to odnoszące się do prawidłowej nomenklatury…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/jak_dobrze_zaprojektowac_plakat.jpg

Plakat – jak go dobrze zaprojektować? – W. Bielawska i M. Antczak

O plakacie, szczególnie w kontekście polskiej szkoły plakatu, powiedziano już bardzo dużo. Zazwyczaj rozmowy na…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/identyfikacja_wizualna_wydarzenia.jpg

Identyfikacja wizualna wydarzenia: jak ją zaprojektować? – M. Antczak

Firma bez logo jest jak człowiek bez twarzy. Organziacja potrzebuje wyróżnienia się oraz identyfikacji –…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/concept-art_cover_foto.jpg

Concept art: jak stworzyć świat gier od podstaw? – M. Antczak i A. Domino

Nowy cykl Strefy Designu Uniwersytetu SWPS Dobry Design Działa rozpoczynamy od bardzo ciekawego tematu, jakim jest concept…

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia