Projektowanie dla zmysłów

  •  Pożegnanie z cepelią, czas na nowe rzemiosło?

    Wydawało się, że rzemiosło w Polsce jest w zapaści. Wielu kojarzyło się z cepeliowskimi wyrobami oferowanymi przez kolorowe jarmarki w turystycznych miejscowościach.

  • Ciało i dotyk w projektowaniu

    Czy projektanci tworzą z myślą o dotyku i ciele? Jak sensoryczne podejście do projektowania może pomóc w kształtowaniu bardziej zrównoważonych i etycznych obiektów? Na te pytania odpowiada Beata Wilczek, wykładowczyni w School of Form Uniwersytetu SWPS.  Głównym tematem wystąpienia było ciało i dotyk w projektowaniu w kontekście odpowiedzialności.

  • Koniec z dyktaturą oka. Czas na projektowanie dla zmysłów?

    Czy projektowanie dla zmysłów może podkopać dyktaturę oka? Jak współcześni projektanci próbują dowartościować zaniedbywane dotąd zmysły? I dlaczego odczuwanie komfortu i przyjemności nie jest możliwe bez uwzględnienia wielkiej piątki: wzroku, dotyku, smaku, węchu, słuchu? Odpowiedzi szukamy z Beatą Wilczek, artystką, kuratorką, psycholożką społeczną, wykładowczynią w School of Form Uniwersytetu SWPS. Witaj w okulocentrycznym świecie Wielka piątka: wzrok, dotyk, smak, węch, słuch.

  • Projektowanie dla zmysłów

    Czym są „oczy skóry”? Jak w architekturze i designie przejawia się powrót do zmysłów? Czego projektant może nauczyć się od neurobiologów? O uważności, japońskich inspiracjach, designie spekulatywnym i konieczności ponownego scalenia z naturą rozmawiamy z Katarzyną Andrzejczyk-Briks, historyczką sztuki, pasjonatką designu, wykładowczynią na kierunku architektura w School of Form Uniwersytetu SWPS. Oczy skóry Joanna Szumowska: Czym są „oczy skóry”? Katarzyna Andrzejczyk-Briks: To tytuł książki fińskiego architekta Juhaniego Pallasmy, która nazwała to, co odczuwałam od wielu lat.

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia logo white kopia