Projektowanie komunikacji

  • „Just Do It” nie tylko dla sportowców, czyli komunikacja Nike na przestrzeni lat

    Nike można uznać nie tylko za ikonę nowoczesnego sportu, ale także brandingu i komunikacji medialnej. Ten jeden z największych na świecie producentów obuwia, odzieży i akcesoriów sportowych zrewolucjonizował myślenie o marce sportowej i zachęcaniu do aktywności fizycznej.

  • 5 książek o projektowaniu komunikacji – dla zrozumienia użytkownika

    Projektowanie komunikacji to modne ostatnio hasło określające wszystko to, co jest związane z projektowaniem, ale co trudno zakwalifikować do konkretnej dyscypliny projektowej. To doktryna projektowa, która w centrum zainteresowania stawia komunikację społeczną rozumianą jako proces odpowiadający za to, że społeczeństwo jakoś działa: źle albo dobrze.

  • Projektowanie komunikacji od teorii do praktyki - N.Bienias (Zebza) i M.Antczak

    Co to projektowanie komunikacji? Jak można rozumieć pojęcie komunikacji w kontekście designu? Co można zrobić, żeby dana marka odniosła sukces? Te i inne kwestie poruszono podczas webinaru z Mateuszem Antczakiem z Grafiki Uniwersytetu SWPS. Projektowanie komunikacji od teorii do praktyki W trakcie webinaru dowiedzieliśmy się, że w efekcie działania komunikacji codziennie stajemy przed wyborami i naturalnie dokonujemy decyzji projektowych – począwszy od wyboru ubioru, aż po decyzje zakupowe.

  • Ruszyła rekrutacja na studia z obszaru projektowania i designu 2021/2022

    Jeśli interesujesz się grafiką, wzornictwem, fotografią, projektowaniem np. mody, komunikacji lub najbliższego otoczenia człowieka i jego potrzeb, nowatorskie, praktyczne studia na Uniwersytecie SWPS będą dla ciebie właściwym wyborem.

  • Rzecz o złożoności projektowania komunikacji

    Charles Eames zapytany o to, jakie są granice projektowania, odpowiedział, że są one wyznaczane przez granice problemów, które w ramach praktyki designu stają się przedmiotem diagnozy i rozwiązywania. Dokładnie taka konstatacja jest dla autora artykułu punktem wyjścia w przypadku próby opisu communication design, które coraz powszechniej zaczyna być stosowane w formie agregatora różnych podejść i dyscyplin projektowania.

  • Studenci Grafiki wspierają rodzimych przedsiębiorców – współpraca z polskimi winnicami

    Młodzi projektanci z Grafiki na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu w ramach projektu realizowanego z firmą Ars Vini wsparli polskich przedsiębiorców i współpracowali z polskimi winnicami. Stworzyli serię projektów opakowań i etykiet win.

  • System orientacji wizualnej – czy to coś więcej niż informacja?

    System orientacji wizualnej to już nie tylko tabliczki, strzałki, słupki albo tablice, które nieśmiało chowają się gdzieś za rogiem, ukradkiem wystają z sufitu czy przylegają do ścian. Powszechna naklejka z piktogramem kobiety i mężczyzny kupiona w sklepie papierniczym zostaje zastąpiona eleganckimi, wielkoformatowymi grafikami idealnie wpisującymi się w przestrzeń wnętrza, harmonijnie dopełniając semantykę i estetykę miejsca.

  • Teoria i praktyka projektowania komunikacji

    Współczesne projektowanie ma niezwykle szerokie zastosowanie. Polega na rozwiązywaniu problemów przez ich diagnozowanie i dostarczanie prostych do zastosowania rozwiązań.

  • Wizualność reklamy medycznej

    Media bombardują nas reklamami leków czy suplementów diety. Bazując na wytwarzanych i powielanych konstrukcjach wizualnych, producenci próbują nas przekonać, że ich produkt jest cudownym środkiem, który po zażyciu czy zastosowaniu bardzo szybko rozwiąże nasze problemy zdrowotne.

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia