logo

logo uswps nazwa 3

DMC Day to część projektua edukacyjnego Digital Media Campus prowadzonego przez koncern Ringier Axel Springer Polska na uczelniach w Polsce, na Słowacji, Węgrzech i w Serbii. Wydarzenia DMC Day mają na celu prezentację najciekawszych zjawisk i trendów w dziennikarstwie oraz nowych komeptencji digitalowych dziennikarzy, którzy pracującują w nowoczesnym wydawnictwie cyfrowym. Podczas Digital Media Campus Day we Wrocławiu dyskutować będziemy o roli dziennikarza informacyjnego w mediach zdigitaliozwanych w epoce fake newsów, o znaczeniu social mediów w pracy dziennikarza oraz o kontrowersyjnym zjawisku, jakim jest reklama natywna.

Wydarzenie objęte jest patronetem Strefy Kultur Uniwersytetu SWPS.

Obowiązują zapisy poprzez formularz zgłoszeniowy.

22 marca 2019
11.00-15.00
Wrocław

W ramach DMC Day odbyły się już spotkania ze studentami i wykładowcami na Uniwersytecie Jagiellońskim, Uniwersytecie Wrocławskim, a także na Uniwersytecie SWPS – zarówno w Warszawie, jak i we Wrocławiu. W programie spotkań poruszone zostały aktualne tematy dotyczące obiektywizmu dziennikarskiego (Bartosz Węglarczyk, red. naczelny Onet.pl), komunikacji wizualnej i infografik (Maciej Kabroński, z-ca red. naczelngo dziennika „Fakt”), czy zagadnienia walki z fake newsami (Aleksandra Karasińska, red. naczelna newsweek.pl, forbes.pl) i platform społecznościowych jako nowego medium komunikacji (Wojciech Wieman, video manager Onet.pl).

Harmonogram

11.00-12.00 – Jaka powinna być rola dziennikarza informacyjnego?

  • Janusz Schwertner – dziennikarz Onet.pl

12.00-13.00 – Social media w pracy dziennikarza

  • Patrycja Orłowska – kierownik Social Media w Onet.pl

13.00-14.00 – Reklama natywna przyszłością reklamy?

  • Marta Nowicka – Ad Product Manager Content & Native Marketing MIP Polska

 


Zapraszamy na kolejne już spotkanie Digital Media Campus Day, które organizujemy we współpracy z Ringier Axel Springer Polska. Jak zwykle dyskutować będziemy o tym, co nowe i ważne we współczesnych mediach. Powrócimy do klasycznego pytania o rolę dziennikarza informacyjnego i przyjrzymy się także specyficznym współczesnym kontekstom pracy dziennikarskiej w mediach zdigitalizowanych. DMC Day na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu to okazja nie tylko do poszerzenia swej wiedzy, ale też spotkania z praktykami, którzy na co dzień mierzą się z wyzwaniami współczesnego rynku medialnego.

dr Karina Stasiuk-Krajewska, kierownik Katedry Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej

Wykłady

Jak powinna być rola dziennikarza informacyjnego

Dziennikarstwo. Zawód od spraw beznadziejnych. Czy w świecie mediów zaangażowanych i opowiedzianych stojących po różnych stronach barykady jest ciągle miejsce dla podstawowych misji naszego zawodu? Czy świat fake newsów jest zagrożeniem, czy także szansą? Jakie wyzwania świat stawia przed dziennikarstwem dziś – tu i teraz?

258 Janusz Schwertner

Janusz Schwertner

Dziennikarz Onetu. Publikuje także w „Playboyu”i magazynie „Esquire”. Wcześniej związany m.in. z miesięcznikiem „?dlaczego”, tygodnikiem „Bloomberg Businessweek Polska” i „Przeglądem Sportowym”. Pomysłodawca projektu „Smoleńsk. 96 wspomnień”. Zdobywca Grand Press 2018 w kategorii News. Laureat Nagrody im. Fikusa za dziennikarstwo najwyższej próby, zdobywca Grand Prix Nagrody Dziennikarzy Małopolski oraz dwukrotny zwycięzca w konkursie „People Awards” Ringier Axel Springer Polska. Nominowany do Grand Press i Mediatorów za tekst o mobbingu w Szlachetnej Paczce.

Social media w pracy dziennikarza

Jak wykorzystać pełen potencjał swoich publikacji za pomocą różnych platform internetowych? W jaki sposób dotrzeć do swoich czytelników i jak się z nimi komunikować? Jakie obierać cele i jakimi narzędziami monitorować ich realizację?

258 Patrycja Orlowska

Patrycja Orłowska

Kierownik Zespołu Social Media Ringier Axel Springer Polska. Jest odpowiedzialna za tworzenie i wdrażanie strategii mediów społecznościowych. Zajmuje się ponadto pracą nad polityką wydawniczą i dystrybucją treści w social mediach. Wcześniej zajmowała się social mediami w redakcjach Agory, Valkea Media i 4fun.tv.

Reklama natywna przyszłością reklamy?

Reklma natywna – ten wciąż relatywnie nowy obszar w reklamie online wbrew pozorom ma dość długą historię. Czym jest reklama natywna i co nią jest? Skąd się wzięła i co sprawiło, że stała się popularna tak szybko?

258 Marta Nowicka

Marta Nowicka

Ad Product Manager Content Marketing & Native w Ringier Axel Springer Polska. Odpowiada za tworzenie i wdrażanie rozwiązań reklamy natywnej w tytułach należących do Ringier Axel Springer Polska. Wcześniej jako Native Advertising Creative realizowała kampanie native advertising i rozwijała portfolio produktów natywnych w grupie RASP. Od 2016 r. jest członkiem grupy Content Marketing i Reklama Natywna w IAB Polska, wyznaczającej standardy dla reklamy natywnej w Polsce. Wcześniej przez 4 lata pracowała jako Account Manager w agencjach PR, posiada też 7-letnie doświadczenie dziennikarskie (m.in. „Puls Biznesu”, „Forbes”).

Organizatorzy

Ringier Axel Springer Polska

Uniwersytet SWPS we Wrocławiu

Termin i miejsce

22 marca 2019 r., godz. 11.00-15.00, sala 125

Uniwersytet SWPS, Filia we Wrocławiu
ul. Ostrowskiego 30b

Kontakt

dr Karina Stasiuk-Krajewska
kstasiuk-krajewska@swps.edu.pl

Zapraszamy serdecznie do udziału w nowym cyklu poświęconym najciekawszym wydarzeniom kulturalnym w Polsce – ROZMOWY KULTURALNE – realizowanym w ramach  Strefy Kultur Uniwersytetu SWPS, które poprowadzi dziennikarka i pisarka – Patrycja Pustkowiak.

Z zaproszonymi gośćmi rozmawiać będziemy o tym, co jest dla nich ważne, skąd czerpią inspiracje i dokąd prowadzi ich życie twórcze. W pierwszym odcinku Patrycja rozmawiać będzie z Pawłem Sołtysem (Pablopavo). Okazją do spotkania jest premiera jego nowej książki „Nieradość".

30.10.2019
18.00
online

„Nieradość” Paweł Sołtys (Pablopavo)

„Wszystko się tu pomieszało i bardziej przypomina majaczenie chorego, pijacki sen niż pamięć. Ale jest pamięcią, jest przeszłością, jest tu i teraz. Jak gdyby patrzeć jednocześnie przez okulary do bliży i do dali. Śmierć i dzieciństwo idą ramię w ramię. Zgarbiony Bułat Okudżawa z marną rosyjską gitarą, siekierkowski Izajasz, pisarz w drodze, Grażyna, której ciała nie starcza do tego, by ją nazywać Grażyną, pijany listonosz, kulawy Bartek, kot i dziadek, pan Gerber, który uczy historii i robi zdjęcia nagim kobietom, Daniił Charms, który umarł z głodu, Buła, który się powiesił, samotny stary mężczyzna bez oszczędności. Wszyscy wirują w zawrotnym danse macabre – tańcu śmierci, który jest korowodem życia. Na Grochowie, w Brnie, na Saskiej Kępie, w galicyjskim miasteczku, „w którym języki były dłuższe od ulic, a szepty głośniejsze niż bicie dzwonów w kościele”, w Pińsku, w Kijowie, w Europie Środkowo-Wschodniej. A czas się sfilcował i już niczego nie da się uporządkować. Po co to zresztą porządkować?.”

258 Marta Nowicka

Paweł Sołtys – gość

Muzyk, autor piosenek. Jako Pablopavo wydał kilkanaście płyt, zagrał około tysiąca koncertów. Studiował rusycystykę, ale studiów nie ukończył. Jego opowiadania ukazywały się w „Lampie”, „Ricie Baum”, „Studium”. Za prozatorski debiut „Mikrotyki” otrzymał Nagrodę Literacką im. Marka Nowakowskiego, Nagrodę Literacką Gdynia, znalazł się w finale Nagrody Literackiej Nike oraz był nominowany do Paszportu „Polityki”, Nagrody im. Cypriana Kamila Norwida i Nagrody Literackiej im. Witolda Gombrowicza.

258 Marta Nowicka

Patrycja Pustkowiak
prowadząca

Pisarka i dziennikarka. Debiutowała w 2013 roku głośną powieścią „Nocne zwierzęta”, która znalazła się w finale Nagrody Literackiej Nike i była nominowana do Nagrody Literackiej Gdynia. W 2016 roku otrzymała Nagrodę im. Adama Włodka przyznawaną przez Fundację Wisławy Szymborskiej. W 2018 roku wydała drugą powieść, „Maszkaron”, a rok później wywiad-rzekę z Manuelą Gretkowską „Trudno z miłości się podnieść”.

Kontakt

Agata Bisping
e-mail: strefakultur@swps.edu.pl

wydarzenia

archiwum wydarzeń

18.08 2020

Hongkong i Chiny: zderzenie dwóch tożsamości – M. Adamczyk, W. Cieciura

in Webinar

Zapraszamy na pierwsze spotkanie online w nowym cyklu Strefy Kultur Uniwersytetu SWPS „Projekt Azja”. Podczas…
25.03 2020

True crime, morderstwa, podcasty kryminalne. Dlaczego nas kręcą? – Justyna Mazur

in Webinar

Nie trzeba być Sherlockiem Holmesem, aby odkryć, jakie historie cieszą się wśród Polaków największym zainteresowaniem.…
24.02 2020

Jak świat stał się memem – skąd się wzięły i po co nam memy?

in Webinar

Historia zatoczyła koło – znów komunikujemy się za pomocą obrazków. Tysiące lat temu ludzie rysowali…
23.01 2020

Muzyka fortepianowa i podróże: Hania Rani i Ewa Gruszka-Dobrzyńska

in Webinar

Dlaczego zdecydowała się porzucić muzykę klasyczną na rzecz autorskich kompozycji? Czy podróże są dla niej…

kanały

zobacz też

strefa psyche strefa designu strefa zarzadzania strefa prawa logo
Zapraszamy na webinar „M jak miłość” czy „Klan”? Fenomen polskich tasiemców”