logo

logo uswps nazwa 3

Rozmowy Kulturalne

Gaming i popkultura – jak wygląda współczesny świat gier? (podcast)

Będę grał w grę! Od pamiętnego nagrania z 2011 r., które szybko stało się klasykiem internetu, zarówno gry, jak i sami gracze przeszli długą drogę. Gry, będące wcześniej rozrywką dla nieco młodszego pokolenia, stały się poważną i wciąż rosnącą w siłę gałęzią gospodarki, a także istotną częścią kultury. Sport elektroniczny zdobywa coraz większe grono fanów, a turnieje e-sportowe bez problemu zapełniają widzami cały katowicki Spodek. Jakie tytuły stały się przełomowe w ewolucji masowego postrzegania gier – z prostej rozrywki dla dzieciaków, do wciągającej dorosłych fabuły? Jak wzajemnie oddziałują na siebie gry i popkultura? A jakie w tym wszystkim jest drugie, często nieznane nam, dno gamingu? Na te i inne pytania odpowiada dr Mateusz Felczak, groznawca i kulturoznawca z Uniwersytetu SWPS. Spotkanie prowadzi Małgorzata Zmaczyńska.

Podcastu można też posłuchać na Spotify:

  • https://podcasts.apple.com/pl/podcast/gaming-i-popkultura-jak-wygl%C4%85da-wsp%C3%B3%C5%82czesny-%C5%9Bwiat-gier/id1486199502?i=1000527843631
  • https://lectonapp.com/pl/audiobook/996b5d28-a11e-40cb-912a-231d83f619d3?_lst
  • https://www.empik.com/34-gaming-i-popkultura-jak-wyglada-wspolczesny-swiat-gier-dr-mateusz-felczak-malgorzata-zmaczyn-opracowanie-zbiorowe,p1275658224,ebooki-i-mp3-p

Wszystkie materiały z tego cyklu znajdziesz w naszej playliście na Spotify:

Interesujesz się kulturą? Dołącz do nas w grupie Strefy Kultur Uniwersytetu SWPS na Facebooku.

Cykl „Rozmowy Kulturalne”

Jak świat stał się memem? Dlaczego podcasty kryminalne cieszą się tak wielką popularnością i czy TikTok jest początkiem końca cywilizacji? Kultura niejedno ma imię i zdecydowanie żadnym z nich nie jest „nuda”. W cyklu „Rozmowy Kulturalne” realizowanym w ramach Strefy Kultur Uniwersytetu SWPS wraz z zaproszonymi gośćmi poruszamy przeróżne, ale zawsze ciekawe tematy dotyczące otaczającej nas kultury.

 

Magdalena Milert

dr Mateusz Felczak
gość

Pracownik Instytutu Nauk Humanistycznych Uniwersytetu SWPS, groznawca i kulturoznawca. Interesuje się przemianami modeli monetyzacji i dystrybucji gier oraz ich funkcjonowaniem w obiegu fanowskim. Zajmuje się też mediami strumieniowymi oraz sportem elektronicznym, ze szczególnym uwzględnieniem Europy oraz Azji. Współpracownik krakowskiego Ośrodka Badań Groznawczych, w przeszłości związany z Instytutem Sztuk Audiowizualnych oraz Instytutem Bliskiego i Dalekiego Wschodu UJ. Publikował m.in. w „Tekstach Drugich”, „Game Studies”, „Journal of Gaming & Virtual Worlds”, „Homo Ludens” oraz „Ekranach”, gdzie pełnił funkcję redaktora działu gier wideo. Obecnie realizuje grant Narodowego Centrum Nauki „Masowe wydarzenia sportu elektronicznego w Polsce i w Hongkongu”.

258 Małgorzata Zmaczyńska

Małgorzata Zmaczyńska
prowadząca

Jej supermocą jest mówienie. Nagrywała podcasty, zanim to było modne – Podcast RADIOaktywny oraz Zmacznego. Kręci ją motoryzacja, nieznane historie związane z jedzeniem, psychologia i przekręty na Wall Street.

 

kanały

zobacz też

strefa psyche strefa designu strefa zarzadzania strefa prawa logo