logo

logo uswps nazwa 3

DMC Day to część projektu edukacyjnego Digital Media Campus prowadzonego przez koncern Ringier Axel Springer Polska na uczelniach w Polsce, na Słowacji, Węgrzech i w Serbii. Wydarzenia DMC Day mają na celu prezentację najciekawszych zjawisk i trendów w dziennikarstwie oraz nowych komeptencji digitalowych dziennikarzy, którzy pracującują w nowoczesnym wydawnictwie cyfrowym. Podczas Digital Media Campus Day we Wrocławiu dyskutować będziemy o roli dziennikarza informacyjnego w mediach zdigitaliozwanych w epoce fake newsów, o znaczeniu social mediów w pracy dziennikarza oraz o kontrowersyjnym zjawisku, jakim jest reklama natywna.

Wydarzenie objęte jest patronetem Strefy Kultur Uniwersytetu SWPS.

Obowiązują zapisy poprzez formularz zgłoszeniowy.

22 marca
11.00-15.00
Wrocław

W ramach DMC Day odbyły się już spotkania ze studentami i wykładowcami na Uniwersytecie Jagiellońskim, Uniwersytecie Wrocławskim, a także na Uniwersytecie SWPS – zarówno w Warszawie, jak i we Wrocławiu. W programie spotkań poruszone zostały aktualne tematy dotyczące obiektywizmu dziennikarskiego (Bartosz Węglarczyk, red. naczelny Onet.pl), komunikacji wizualnej i infografik (Maciej Kabroński, z-ca red. naczelngo dziennika „Fakt”), czy zagadnienia walki z fake newsami (Aleksandra Karasińska, red. naczelna newsweek.pl, forbes.pl) i platform społecznościowych jako nowego medium komunikacji (Wojciech Wieman, video manager Onet.pl).

Harmonogram

11.00-12.00 – Jaka powinna być rola dziennikarza informacyjnego?

  • Janusz Schwertner – dziennikarz Onet.pl

12.00-13.00 – Social media w pracy dziennikarza

  • Patrycja Orłowska – kierownik Social Media w Onet.pl

13.00-14.00 – Reklama natywna przyszłością reklamy?

  • Marta Nowicka – Ad Product Manager Content & Native Marketing MIP Polska

 


Zapraszamy na kolejne już spotkanie Digital Media Campus Day, które organizujemy we współpracy z Ringier Axel Springer Polska. Jak zwykle dyskutować będziemy o tym, co nowe i ważne we współczesnych mediach. Powrócimy do klasycznego pytania o rolę dziennikarza informacyjnego i przyjrzymy się także specyficznym współczesnym kontekstom pracy dziennikarskiej w mediach zdigitalizowanych. DMC Day na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu to okazja nie tylko do poszerzenia swej wiedzy, ale też spotkania z praktykami, którzy na co dzień mierzą się z wyzwaniami współczesnego rynku medialnego.

dr Karina Stasiuk-Krajewska, kierownik Katedry Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej

Wykłady

Jak powinna być rola dziennikarza informacyjnego

Dziennikarstwo. Zawód od spraw beznadziejnych. Czy w świecie mediów zaangażowanych i opowiedzianych stojących po różnych stronach barykady jest ciągle miejsce dla podstawowych misji naszego zawodu? Czy świat fake newsów jest zagrożeniem, czy także szansą? Jakie wyzwania świat stawia przed dziennikarstwem dziś – tu i teraz?

258 Janusz Schwertner

Janusz Schwertner

Dziennikarz Onetu. Publikuje także w „Playboyu”i magazynie „Esquire”. Wcześniej związany m.in. z miesięcznikiem „?dlaczego”, tygodnikiem „Bloomberg Businessweek Polska” i „Przeglądem Sportowym”. Pomysłodawca projektu „Smoleńsk. 96 wspomnień”. Zdobywca Grand Press 2018 w kategorii News. Laureat Nagrody im. Fikusa za dziennikarstwo najwyższej próby, zdobywca Grand Prix Nagrody Dziennikarzy Małopolski oraz dwukrotny zwycięzca w konkursie „People Awards” Ringier Axel Springer Polska. Nominowany do Grand Press i Mediatorów za tekst o mobbingu w Szlachetnej Paczce.

Social media w pracy dziennikarza

Jak wykorzystać pełen potencjał swoich publikacji za pomocą różnych platform internetowych? W jaki sposób dotrzeć do swoich czytelników i jak się z nimi komunikować? Jakie obierać cele i jakimi narzędziami monitorować ich realizację?

258 Patrycja Orlowska

Patrycja Orłowska

Kierownik Zespołu Social Media Ringier Axel Springer Polska. Jest odpowiedzialna za tworzenie i wdrażanie strategii mediów społecznościowych. Zajmuje się ponadto pracą nad polityką wydawniczą i dystrybucją treści w social mediach. Wcześniej zajmowała się social mediami w redakcjach Agory, Valkea Media i 4fun.tv.

Reklama natywna przyszłością reklamy?

Reklma natywna – ten wciąż relatywnie nowy obszar w reklamie online wbrew pozorom ma dość długą historię. Czym jest reklama natywna i co nią jest? Skąd się wzięła i co sprawiło, że stała się popularna tak szybko?

258 Marta Nowicka

Marta Nowicka

Ad Product Manager Content Marketing & Native w Ringier Axel Springer Polska. Odpowiada za tworzenie i wdrażanie rozwiązań reklamy natywnej w tytułach należących do Ringier Axel Springer Polska. Wcześniej jako Native Advertising Creative realizowała kampanie native advertising i rozwijała portfolio produktów natywnych w grupie RASP. Od 2016 r. jest członkiem grupy Content Marketing i Reklama Natywna w IAB Polska, wyznaczającej standardy dla reklamy natywnej w Polsce. Wcześniej przez 4 lata pracowała jako Account Manager w agencjach PR, posiada też 7-letnie doświadczenie dziennikarskie (m.in. „Puls Biznesu”, „Forbes”).

Organizatorzy

Ringier Axel Springer Polska

Uniwersytet SWPS we Wrocławiu

Termin i miejsce

22 marca 2019 r., godz. 11.00-15.00, sala 125

Uniwersytet SWPS, Filia we Wrocławiu
ul. Ostrowskiego 30b

Kontakt

dr Karina Stasiuk-Krajewska
kstasiuk-krajewska@swps.edu.pl

{ BreezingForms : 20190322_Event_Wroclaw }

wydarzenia

22.03 2019

Digital Media Campus Day

DMC Day to część projektu edukacyjnego Digital Media Campus prowadzonego przez koncern Ringier Axel Springer…

archiwum wydarzeń

12.07 2018

Uniwersytet SWPS na Transatlantyk Festival 2018

in Łódź

Niepodległość! Świętujemy setną rocznice jej odzyskania, ale czy na pewno wiemy, jakie bogactwo znaczeń kryje…
28.06 2018

Chiny: kontrowersje wokół zmian systemu władzy

Chiny od lat deklarują, że odrzucają zachodni model demokracji liberalnej, jako dla nich niepraktyczny i…
22.06 2018

Uniwersytet SWPS na Big Book Festival

Chociaż od wielu lat wieszczy się koniec ery Gutenberga na rzecz e-papieru i innych wynalazków…
19.06 2018

1968 – rok, który zmienił świat

Wydarzenia marcowe w Polsce, Praska Wiosna w Czechosłowacji, protesty przeciwko wojnie w Wietnamie, działalność ruchu…
15.06 2018

Dzień Kultury Chińskiej

Pokaz chińskiej kaligrafii, tradycyjne chińskie ozdoby z papieru, stoiska z grami Go i Majiang –…
22.05 2018

Tajwan i chińska tradycja forteli

Jak obecnie wygląda życie na Tajwanie? Na ile tradycja pełni ważną rolę w życiu mieszkańców…
14.04 2018

Wikipedia jest kobietą! - warsztaty z kołem MyGender

Kto chociaż raz nie skorzystał z zasobów wiedzy Wikipedii? Prawda jest taka, że niejednej osobie…

kanały

zobacz też