Dlaczego odnosimy wrażenie, że na niektóre dzieci nie działają żadne kary? Czy malcy są w stanie złośliwie wyprowadzić rodziców z równowagi? Jak dziecko interpretuje karę, a jak konsekwencje? Czy można wychowywać bez karania i nagradzania? Na te i inne pytania odpowiadała psycholożka Aleksandra Musielak, absolwentka Uniwersytetu SWPS podczas wykładu w ramach Strefy Psyche.

Karanie i nagradzanie to jedne z najczęściej stosowanych metod wychowawczych. W ten sposób rodzice dyscyplinują dziecko, zachęcają je do współpracy i osiągania celów.

Od dłuższego czasu psycholodzy, pedagodzy i rodzice zastanawiają się jednak, czy można się bez nich obejść. Czy wychowywanie bez kar i nagród jest w ogóle możliwe? Jakie są alternatywy? Dlaczego konsekwencja rodziców jest tak ważna w wychowywaniu najmłodszych?

Zastanowimy się nad tymi kwestiami podczas wykładu. Z kolei następujący po nim warsztat to znakomita okazja, żeby utrwalić wiedzę i zdobyć nowe, praktyczne umiejętności. Będzie można także porozmawiać z psycholożką Aleksandrą Musielak, na przykład o tym, jak nie dać się wyprowadzić z równowagi podczas trudnych rozmów z dzieckiem oraz mądrze nagradzać i karać.

 

Prelegentka

Aleksandra Musielak – psycholożka, absolwentka Uniwersytetu SWPS, Wydział Zamiejscowy w Sopocie. Współpracuje z Akademią Rozwoju Rodziny POZYTYWKA. Członkini Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Zarządu Stowarzyszenia Dziecko bez Reklamy. Pracuje jako psycholog szkolny.

 

Artykuły

Zobacz także

Group 426 Group 430 strefa zarzadznia logo 05 logo white kopia logo white kopia