Czym jest pozytywność i do czego się przydaje? Czy doświadczanie pozytywności może zmienić życie na lepsze i poprawić jego jakość? Dlaczego psychologia pozytywna może mieć zastosowanie również w biznesie? Naukowych odpowiedzi na te pytania od ponad 20 lat poszukuje dr Barbara Fredrickson. Efektem jej badań jest teoria poszerzania umysłu i budowy zasobów osobistych (The Broaden-and-Build Theory of Positive Emotions). Zgodnie z nią pozytywne emocje nie tylko wywołują przyjemne samopoczucie, lecz także sprzyjają budowaniu trwałych zasobów: społecznych, psychologicznych, intelektualnych i fizycznych. To z kolei sprawia, że rosną nasze możliwości efektywnego radzenia sobie z problemami czy stresującymi sytuacjami. O roli psychologii pozytywnej w zyciu i biznesie opowiada Mateusz Banaszkiewicz, psycholog i konsultant HR, absolwent Uniwersytetu SWPS

 

Prelegent

mgr Mateusz Banaszkiewicz - psycholog zdrowia, konsultant HR. Absolwent psychologii na Uniwersytecie SWPS w Warszawie (specjalność: społeczna psychologia kliniczna, psychologia organizacji i zarządzania) oraz Szkoły Trenerów Biznesu w Ośrodku Pomocy i Edukacji Psychologicznej – INTRA. Obecnie doktorant Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich Uniwersytetu SWPS oraz uczestnik Studium Dialogu Motywującego przy Polskim Towarzystwie Terapii Motywującej. Współpracuje z różnymi grupami wiekowymi i zawodowymi, m.in. lekarzami, pracownikami dużych organizacji, nauczycielami, studentami i uczniami. W ramach programów prozdrowotnych dla firm prowadzi wykłady i warsztaty poświęcone radzeniu sobie ze stresem, silnej woli, zmianie nawyków, i inne. Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu radzenia sobie ze stresem, rozwoju silnej wolnej i zdrowego stylu życia.

 

Artykuły

Zobacz także

Group 426 Group 430 strefa zarzadznia logo 05 logo white kopia logo white kopia