• https://podcasts.apple.com/us/podcast/wielozadaniowo%C5%9B%C4%87-medialna-dr-agnieszka-pop%C5%82awska-boruc/id1437994794?i=1000468597011
  • https://open.spotify.com/episode/1ANZyhBfpcmtbkK2i3tGXU
  • https://soundcloud.com/swpspl/poplawska-boruc-sp-sopot-2020
  • https://lectonapp.com/pl/audiobook/22ef9e1b-d8f6-4ec5-abed-3344e92021fa?_lst

Jednoczesne słuchanie muzyki, przeglądanie Facebooka i wysyłanie e-maili. Praca nad pisaniem raportu w harmidrze biura ciągle przerywana przez dzwoniący telefon. To przykłady wielozadaniowości medialnej, która stała się codziennością wielu z nas. Jak wskazują badania, kiedy jesteśmy otoczeni dystraktorami niepozwalającymi się nam skupić na najważniejszym dla nas zadaniu, obniża się nasza kreatywność, a także zdolność empatii. Prawdopodobieństwo popełnienia błędu wzrasta wtedy nawet o 50 proc. Jakie jeszcze mogą być wady wykonywania kilku zadań jednocześnie? Jaki związek z wielozadaniowością medialną ma FoMO (Fear of Missing Out), czyli lęk przed byciem pominiętym, dotykający użytkowników mediów społecznościowych? Co pomaga efektywniej wykonywać kilka działań na raz? Opowiada o tym psycholog dr Agnieszka Popławska-Boruc z Uniwersytetu SWPS.

 

Prelegentka

258 agnieszka poplawska boruc

dr Agnieszka Popławska-Boruc – psycholog organizacji i zarządzania. Ukończyła także studia magisterskie z ekonomii. W pracy badawczej koncentruje się na obszarze psychologii marketingu. Interesują ją zwłaszcza różnice indywidualne w przetwarzaniu treści reklamowych – np. zjawisko wielozadaniowości medialnej. Zajmuje się także psychologią poznawczą, prowadzi badania nad uczeniem utajonym.

Zobacz także

Group 426 Group 430 strefa zarzadznia logo 05 logo white kopia