• https://podcasts.apple.com/us/podcast/zrozumie%C4%87-sztuczn%C4%85-inteligencj%C4%99-humani%C5%9Bci-vs-umys%C5%82y/id1437994794?i=1000489388581
  • https://open.spotify.com/episode/6wyYwNQ7FnPM3Hept6Ejmr?si=8wG801zyTdqC6NuEQWpeBQ
  • https://soundcloud.com/swpspl/zrozumiec-sztuczna-inteligencje-humanisci-vs-umysly-scisle-a-wodecki-a-kolodziej
  • https://lectonapp.com/pl/audiobook/75f24cc3-db08-4f3c-9cea-839fce00ac8b?_lst

Jesteśmy świadkami niewiarygodnie szybkiego postępu technologicznego. Sztuczna inteligencja na dobre zagościła w naszym życiu, choć czasem nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy – aby się o tym przekonać, wystarczy wyciągnąć z kieszeni swojego smartfona! Artificial Intelligence to nie tylko urządzenia elektroniczne w domach, samochodach czy komputery, lecz także inteligentne maszyny, systemy i roboty, które – dzięki projektowaniu modeli zachowań inteligentnych – są zdolne do podejmowania decyzji, uczenia się i rozumowania abstrakcyjnego. Sztuczna inteligencja jest jednym z bardziej interesujących kierunków rozwoju informatyki, ale jednocześnie wymaga znajomości mechanizmów funkcjonowania ludzkiej psychiki.

Jak działa sztuczna inteligencja? Czy mogą ją zrozumieć wyłącznie umysły ścisłe? Jakie są związane z nią szanse i możliwości, a jakie zagrożenia? Dlaczego sztuczna inteligencja mająca działać przeciwko człowiekowi to mit? Jak wykorzystać sztuczną inteligencję, by pomagała nam w codziennym życiu?

Na te pytania odpowiada dr hab. Andrzej Wodecki – wykładowca specjalności Psychologia sztucznej inteligencji na kierunku Psychologia i informatyka Uniwersytetu SWPS. Webinar prowadzi neurokognitywistka Aleksandra Kołodziej.

Gość

258 wodecki

dr hab. Andrzej Wodecki, MBA – wykładowca specjalności Psychologia sztucznej inteligencji na kierunku Psychologia i informatyka Uniwersytetu SWPS, adiunkt na Wydziale Zarządzania Politechniki Warszawskiej. Specjalizuje się w uczeniu maszynowym, nauczaniu ze wzmocnieniem (reinforcement learning) oraz zastosowaniach sztucznej inteligencji i systemów autonomicznych w biznesie. Autor książki „Artificial Intelligence in Value Creation” (Palgrave MacMillan 2019, polskie wydanie: „Sztuczna Inteligencja w kreowaniu wartości organizacji”, Edu-Libri, 2018). Ukończył wiele zaawansowanych programów edukacyjnych z obszaru sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego.

Ma kilkanaście lat doświadczenia we wdrożeniach systemów klasy ERP dużych projektów e-learningowych i zarządzania kapitałem ludzkim, wdrożeniach systemów SAP i Oracle w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, doradztwie strategicznym dla sektora publicznego. Od blisko 20 lat dzieli się tymi doświadczeniami, nauczając w prestiżowych programach MBA, w szczególności w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej i Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów. Autor wielu publikacji i raportów dotyczących kapitału intelektualnego i innowacyjności.

Inicjator i lider wielu startupów internetowych, w tym Skakanka.pl (system rozwoju umiejętności poznawczych dzieci i młodzieży), AeroBrains.com (wykorzystanie neurokognitywistyki w usprawnianiu procesów poznawczych osób dorosłych) czy iLab Sp. z o.o. (kursy robotyki dla dzieci i młodzieży).

 

Prowadząca

Aleksandra Kołodziej

Aleksandra Kołodziej – absolwentka Neurokognitywistyki na Wydziale Psychologii Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Doktorantka Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich Uniwersytetu SWPS. Prezes zarządu Fundacji na rzecz Popularyzacji i Rozwoju Neuronauki „Mózg!”. Wieloletnia Przewodnicząca Koła Neuronauki, działającego na Wydziale Psychologii Uniwersytetu SWPS w Warszawie oraz organizatorka Dnia Mózgu. Badawczo zajmuje się głównie funkcjonowaniem poznawczym na poziomie behawioralnym i elektrofizjologicznym u osób z depresją. Realizowała badania dzięki finansowaniu z programu dla młodych naukowców Diamentowy Grant (MNiSW) oraz grantu Etiuda (NCN). Stypendystka Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Dokształcała się na stażu naukowym w Uniwersytecie Humboldtów w Berlinie oraz w Instytucie Donders w Holandii.

Zobacz także

Group 426 Group 430 strefa zarzadznia logo 05 logo white kopia

 
Zapraszamy na webinar „Sztuczna inteligencja a etyka – czy da się je pogodzić”