Przywykliśmy do myśli, że mówienie o sobie równe jest mówieniu, o tym, co się w życiu robi. Definiujemy siebie zatem przez pracę, edukację, osiągane lub osiągnięte cele, plany na przyszłość, w kontekście zawodowym i osobistym. Wszystkie te kwestie można wrzucić do jedego worka z sygnaturą: rozwój. Czym on w istocie jest? Zmianą kierunku? Rewolucją? Pustym frazesem? Pędem za szczęśliwością? Z rozwojem rozprawią się fachowcy w tej dziedzinie: dr Ewa Jarczewska-Gerc, Joanna Flis, Piotr Bucki.

15 stycznia
17.00-18.30
Warszawa

Pseudorecepty charyzmatycznych mówców motywacyjnych | godz. 17.00-17.25

„Co cię nie zabije, to cię wzmocni”, „Jeśli czegoś bardzo pragniesz, to na pewno to osiągniesz”, „Jesteś kowalem swego losu” i… oczywiście zwycięzcą. Te gładkie zdania pojawiają się jak wykwity w internecie. Czasem pisane upionym comic sansem, czasem piękną klasyczną Helveticą. Czasem są werablizowane z pietyzmem przez różnej maści ludzi, którym się udało. I którzy przkonują, że nam się też uda. Wystarczy posłuchać ich recepty lub kupić ich książkę. Przekonania takie mogą być zabawne. Mogą być też śmiertelnie niebezpieczne. Przede wszystkim jednak usypiuają naszą czujność dają proste recepty na trudne sytuacje. Kusząc często dodatkowo neuro- przedrostkami i cudownymi korelacjami, które nigdy prawie nie są kauzacjami. Dowiesz się dlaczego wierzymy i chcemy wierzyć guru samorozwoju. Przekonasz się, dlaczego ludzie nadal wierzą w kolory mózgu i jak patrzeć na kolejne rewelacje o tym, że… u mnie się sprawdziło.

258 piotr bucki

Piotr Bucki – strateg, researcher i badacz trendów oddanym ideii copyleft i kulturze remiksu. Doświadczenie i wiedzę zdobywa, realizując projekty marketingowe m.in. w Grupie Nokaut, Gdańskim Wydawnictwie Psychologicznym, Wydawnictwie Pedagogicznym OPERON, Travel World Passport, NextData, This Is Paper i wielu innych. Tworzy strategie marketingowe i komunikacyjne dla krajowych i zagranicznych klientów. Certyfikowany coache w obszarze Business and Executive Coaching oraz trener kompetencji społecznych. Tworzy autorskie programy szkoleniowe w obszarze zintegrowanej komunikacji marketingowej, wystąpień publicznych, komunikacji interpersonalnej oraz motywacji. Prowadzi szkolenia oraz coachingi dla liderów i menedżerów w zakresie technik wzmacniania przekazu oraz perswazji w wystąpieniach publicznych. Specjalizuję się w zagadnieniach tworzenia efektywnych prezentacji biznesowych z wykorzystaniem innowacyjnych narzędzi komunikacji wizualnej opartych na psychologii poznawczej. Jako wykładowca i opiekun merytoryczny współpracuje z Wyższą Szkołą Bankową, Polsko-Japońską Wyższą Szkołą Technik Komputerowych oraz Uniwersytetem Gdańskim. Jako doradca jest związany z Inkubatorem Starter oraz Strefą Startup PPNT i Exea Smart Space.

Rozwój vs. pseudorozwój. Dlaczego łatwo się pomylić? | godz.17.30-17.55

Rozwój a pseudorozwój. Szczęśliwe życie a pęd za szczęściem. Strefa komfortu a strefa lenistwa. Postmodernizm w samorozwoju czyli co robić, aby „dobre zmiany” wyszły nam na dobre?

Podczas wystąpienia dokonam krótkiego przeglądu aforyzmów i porad łatwo dostępnych w świecie wirtualnym na temat tego „jak żyć”? Pokażę które z nich - jako udowodnione naukowo - warto stosować w swoim życiu, a które - choć dobrze brzmiące i zgodne z psychologią uliczną mogą nas wpędzić w kłopoty? Czym różni się prosty przepis od łatwego przepisu i dlaczego warto wkładać wysiłek w działanie? Jaki jest związek pozytywnego myślenia z ignorancją? Na te i inne pytania postaram się odpowiedzieć podczas wystąpienia.

258 gerc

dr Jarczewska-Gerc – psycholog społeczny, trener biznesu. Zajmuje się psychologią motywacji, efektywnością i wytrwałością w działaniu oraz symulacjami mentalnymi. Interesuje się związkami między różnymi formami myślenia i wyobrażania sobie a efektywnością i wytrwałością w działaniu, a także stresem i jego korelatami.

Na Uniwersytecie SWPS prowadzi seminarium magisterskie oraz zajęcia z zakresu psychologii emocji i motywacji, psychologii różnic indywidualnych oraz wywiadu psychologicznego. W pracy wykładowcy akademickiego najbardziej ceni możliwość przekazywania wiedzy, która jest ważnym czynnikiem lepszego rozumienia świata.

Pokochaj swoją strefę komfortu | godz. 18.00-18.25

Arystoteles powiedział, że jesteśmy tym, co w swoim życiu powtarzamy, a doskonałość nie jest jednorazowym aktem, lecz nawykiem. Zainspirowana słowami klasyka i własnymi doświadczeniami z rozwojem osobistym, opowiem o Strefie Komfortu z mało popularnej perspektywy. Począwszy od znaczenia inwentaryzacji jej kapitału, kończąc na ważnych powodach, dla których warto ją pokochać. Zastanowię się również nad tym:

  • Czy jest coś wartościowego w tym, co przychodzi nam z łatwością?
  • Czy rozwój zawsze zaczyna się od zmiany, a stałość jest przejawem stagnacji?
  • Dlaczego zmiana stała się współczesnym synonimem rozwoju, a przekraczanie własnych granic jest powszechnym celem osobistym?

258 joanna flis

Joanna Flis – psycholog, absolwentka SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego, w trakcie studiów Przewodnicząca i założycielka Koła Naukowego Cyberpsychologii, Psychoterapauta, Pedagog, Neuroterapeuta. Zaangażowana w popularyzowanie wiedzy z zakresu zdrowia psychicznego. Publikuje między innymi na łamach magazynu “Psychologia w praktyce” oraz w przestrzeni internetu, na przykład na portalu Zdrowa Głowa. Zawodowo pracuje jako psychoterapeuta we własnym gabinecie oraz w Wojewódzkim Ośrodku Terapii Uzależnienia i Współuzależnienia w Stanominie. Szkoleniowiec i trener kompetencji miękkich, realizujący między innymi granty kuratoryjne przy współpracy z ośrodkiem doskonalenia zawodowego nauczycieli Empiria. Studentka studiów doktoranckich na Uniwersytecie Szczecińskim.

[Form StrefaPsyche_15012019_Warszawa not found!]

Termin i miejsce

15 stycznia 2019 r., godz. 17.00, sala 214 (aula im. prof. T. Tomaszewskiego)

Uniwersytet SWPS w Warszawie
ul. Chodakowska 19/31
Warszawa

Kontakt

Justyna Bobko
Specjalista ds. marketingu

tel. kom. +48 782 600 210
[email protected]

 

Wydarzenia

Archiwum wydarzeń

Zobacz także

Group 426 Group 430 strefa zarzadznia logo 05 logo white kopia logo white kopia