sp logo new white

logo uswps nazwa 3

Po wakacjach zostały już tylko miłe wspomnienia i dyskretna opalenizna. Teraz czas na jesienną chandrę? Zamiast się jej poddawać, zafundujmy sobie zastrzyk wiedzy i zdobądźmy nowe umiejętności podczas ciekawych wykładów i warsztatów. Praktyka mindfulness, ćwiczenia qigong, joga, psychologiczny escape room i wykłady psychologów z naszej uczelni – to tylko część atrakcji, które przygotowaliśmy we wrześniowej Strefie Psyche.

Partnerami wydarzenia są Stowarzyszenie Zdrowi i Aktywni oraz Urząd Miasta Sopotu.

Liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.

15 września
10.00 – 15.00
Sopot

Program

 

godz. 10.00-11.30

godz. 11.45-13.15 

godz. 13.30-15.00

Zajęcia ruchowe

godz. 11.00-12.00 – Qigong – Tymon Tymański | dziedziniec przed Uniwersytetem SWPS w Sopocie (w razie niepogody przenosimy się do sali 2.7, wstęp wolny)

godz. 12.15-13.15 – Kalistenika – Małgorzata Grzywacz (wstęp wolny)

godz. 13.30-14.30 – Joga – Ewa Kaian-Kochanowska | sala 4.2 | limit miejsc: 12

Gry

godz. 10.00-10.45, 11.00-11.45, 12.00-12.45, 13.00-13.45, 14.00-14.45 – Psychologiczny escape room | sala 1.7 (focusownia) | limit miejsc: 10 na każdą grę

Przepis na dobry rok, a w porywach nawet na dobre życie

Spotkanie będzie miało charakter wykładowo-konwersatoryjny, a w jego ramach dowiemy się, jak przygotować się emocjonalnie do nadchodzącej jesieni i zimy, a wnioski z tych przygotowań rozciągnąć na całe życie. Będzie o emocjach, myśleniu i zmianie spojrzenia.

Przemysław Staroń – specjalista w zakresie pracy z młodzieżą, dorosłymi i seniorami, trener biznesu, bloger i popularyzator nauki. Kierownik projektów z zakresu wspierania rozwoju młodzieży, bezrobotnych, osób starszych, niepełnosprawnych, osadzonych w zakładach karnych. Wykładowca psychologii, filozofii i religioznawstwa w Sopockim Uniwersytecie Trzeciego Wieku oraz w Psychologicznym Uniwersytecie Trzeciego Wieku Uniwersytetu SWPS.

Powakacyjne pamiątki, czyli kondycja skóry po lecie

Lato to zwykle czas wyjątkowy. Dużo słońca, wysoka temperatura – czynniki gwarantujące wspaniały nastrój i kondycję psychofizyczną. Czy dla skóry, największego organu naszego ciała, jest to również dobry czas? Jakie pamiątki na skórze pozostawiło po sobie lato? Przebarwienia, powracający trądzik, zwiększona ilość widocznych naczyń krwionośnych, rumień czy objawy charakterystyczne dla chorób skórnych to dla specjalistów „od skóry” jedne z wielu „powakacyjnych tematów”.

Warto wiedzieć, w jaki sposób zabrać się do poprawy stanu skóry i pozbyć problemów, zwłaszcza że zbliżająca się jesień to doskonały czas, żeby zrobić to kompleksowo i długofalowo.

Małgorzata Krzykowska – diagnosta skóry, kosmetolog, wykładowca akademicki. Absolwentka Wydziału Fizjoterapii i Nauk o Zdrowiu WSZ, Wydziału Ekonomii UG oraz psychologii społecznej na Uniwersytecie SWPS. Właścicielka gabinetu diagnozy i terapii skóry amiamo.pl, specjalista w zakresie diagnozowania skóry (również metodą USG) oraz tworzenia receptur preparatów pielęgnacyjnych.

Ofiara, kat czy wybawca – jaki jest Twój styl funkcjonowania?

Według koncepcji trójkąta dramatycznego dr. Stephena Karpmana, istnieją trzy główne postawy życiowe, w które nieświadomie wchodzimy – to role ofiary, kata lub wybawcy. Trójkąt dramatyczny to rodzaj gry, którą prowadzimy w relacjach z innymi ludźmi, aby w ten sposób zrealizować swoje cele. Każda z ról prowadzi do pozornych zwycięstw, dostarcza cierpień i rozczarowań nam samym, ale też naszym bliskim. Podczas warsztatów uczestnicy będą mieli okazję, żeby rozpoznać swój styl funkcjonowania oraz dowiedzą się, jak wyjść z takiej roli i zacząć żyć świadomie.

Hanna Wilczyńska-Toczko – psycholog, terapeuta, trener szkoleniowy, konsultant i dziennikarka radiowa. Mediator po Studium Mediacji w nurcie Porozumienia bez Przemocy (NVC). Towarzyszy ludziom w rozwoju osobistym i zawodowym, w poszukiwaniu szczęścia i zadowolenia z życia. Absolwentka Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Psychologiczny escape room

W grze escape room uczestnicy mają jedno zadanie – wydostać się z zamkniętego pokoju. Nie jest to jednak łatwe, po drodze do celu muszą rozwiązać wiele psychologicznych zagadek. Na szczęście w ucieczce mogą pomóc umieszczone w pokoju przedmioty, kody, wskazówki na skrawkach papieru. Mistrz gry stale monitoruje rozgrywkę i może pomóc drużynie, jeśli utknie w martwym punkcie. Dobra zabawa i przygoda z psychologią murowane.

Uwaga! Prosimy o punktualne przybycie. Osoby, które się spóźnią, nie zostaną wpuszczone do pokoju.

Stanisław Borawski – absolwent psychologii klinicznej i pasjonat wiedzy. W centrum zainteresowania stawia człowieka i relacje międzyludzkie. Pracuje z grupami, ucząc umiejętności przydatnych w dzisiejszych dynamicznie zmieniających się czasach. Swoją przyszłość wiąże przede wszystkim z pracą szkoleniową oraz branżą IT. Posiada certyfikat mediatora konfliktów cywilnych i gospodarczych oraz rówieśniczych. Prywatnie fan gier RPG.

Powrót do pracy po urlopie? Lubię to!

Koniec urlopu i powrót do codziennych obowiązków w pracy i na uczelni często wiąże się z trudnymi emocjami. Na wykładzie porozmawiamy o tym, jak poradzić sobie z niepokojem wynikającym z ponownego wejścia w powakacyjną rzeczywistość.

Michał Kuchczyński – psycholog, psychoterapeuta Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej oraz Oxford CognitiveTherapy Centre, wykładowca na sopockim wydziale Uniwersytetu SWPS. Od wielu lat prowadzi warsztaty antystresowe m.in. do funkcjonariuszy Straży Pożarnej, Policji, Straży Granicznej.

Mindfulness na jesienną chandrę

Być może czujesz, że w natłoku codziennych obowiązków brakuje ci przestrzeni na prawdziwy relaks, bezstronną obserwację zdarzeń i własnych emocji. Mindfulness, czyli praktyka uważności daje spokój i wsparcie w radzeniu sobie z nieustającą zmianą w życiu. Przyjdź, zrelaksuj się i zyskaj nową perspektywę! Program wykładu opracowany został na podstawie Mindfulness-Based Stress Reduction profesora Jona Kabat-Zinna oraz neuropsychologa doktora Ricka Hansona.

Ewa Kaian-Kochanowska – jedna z pierwszych w Polsce nauczycielek MBSR, certyfikowana w Institute for Mindfulness-Based Approaches IMA w Niemczech, doświadczona nauczycielka relaksacyjnej jogi. Od 20 lat prowadzi własną praktykę uważności oraz hatha jogi. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS w Sopocie i we Wrocławiu. W czerwcu 2017 roku uczestniczyła w seminarium dla nauczycieli mindfulness prowadzonym przez Jona Kabat Zinna w Londynie – „Mindfulness-Based Interventions from the Inside: A Day-Long Laboratory of Practice, Inquiry and Fine-Tuning”.

Wytańcz stres

Zapraszamy wszystkich, którzy chcieliby pozbyć się napięć w bardzo przyjemny sposób – tańcząc. Połączymy psychoedukację (wiedzę na temat psychologii stresu) z ruchem i pracą z ciałem.
Będzie sporo swobodnego tańca, kroków z różnych stron świata i relaksu przy muzyce.

Edyta Bonk – psycholog, nauczyciel akademicki Uniwersytetu SWPS, od wielu lat prowadzi warsztaty z zakresu psychologii zdrowia, radzenia sobie ze stresem, aktywizujące pamięć i twórcze myślenie. Certyfikowany Terapeuta Tańcem – Polskie Stowarzyszenie Choreoterapii 2011, Polski Teatr Tańca w Poznaniu.

Qigong

Qigong jest zestawem ćwiczeń zdrowotnych opracowanym w starożytnych Chinach. Połączenie sylab oznacza: qi – życiową energię, gong – perfekcyjne opanowanie czegoś, czyli „perfekcyjne opanowanie sztuki kontroli energii życiowej”. Technika ta oparta jest na odpowiednich ruchach, skupienia umysłu oraz właściwym oddechu. Może być stosowana w celach medycznych, medytacyjnych oraz jako sztuka walki. Ćwiczenia qigong mogą być wykonywane przez wszystkich, nie ma specjalnych przeciwwskazań zdrowotnych. Ruchy są łagodne, harmonijne, mało dynamiczne, a jednak przynoszące ogromne efekty zdrowotne.

Tymon Tymański – trójmiejski muzyk, performer, poeta, wieloletni adept qigong, buddysta zen.

Joga

Joga relaksuje, odpręża, poprawia sprawność fizyczną i zdrowie. Wprowadza w dobry nastrój i łagodzi stresy. Proponujemy ćwiczenia relaksacyjno-rozciągające dla każdego i w każdym wieku według klasycznej szkoły indyjskiego jogina Swamiego Sivanandy. Ćwiczenia koncentrują się na łagodnym ruchu i oddechu, są niezwykle korzystną praktyką zarówno dla ciała, jak i umysłu. Dzięki ćwiczeniom uruchamiamy własne zasoby, uwalniamy napięcia, co poprawia funkcjonowanie fizyczne, wzmacnia i uelastycznia ciało, obniża poziom odczuwanego stresu, i w rezultacie polepsza stan fizyczny i emocjonalny.

Ewa Kaian-Kochanowska – jedna z pierwszych w Polsce nauczycielek MBSR, certyfikowana w Institute for Mindfulness-Based Approaches IMA w Niemczech, doświadczona nauczycielka relaksacyjnej jogi. Od 20 lat prowadzi własną praktykę uważności oraz hatha jogi. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS w Sopocie i we Wrocławiu. W czerwcu 2017 roku uczestniczyła w seminarium dla nauczycieli mindfulness prowadzonym przez Jona Kabat Zinna w Londynie – „Mindfulness-Based Interventions from the Inside: A Day-Long Laboratory of Practice, Inquiry and Fine-Tuning”.

Kalistenika

Kalistenika to trening siłowy z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała, mający na celu osiągnięcie zdrowia i harmonii organizmu. Nazwę kalistenika używano już w starożytnej Grecji. Kalos – piękny, stenos – silny. Streching to trening łączący ćwiczenia rozciągające z treningiem pilatesu i elementami jogi.

Małgorzata Wisterowicz-Grzywacz – trener-dietetyk, specjalista treningu odchudzająco-kształtującego w oparciu o autorski program dietetyczny dla kobiet. Właścicielka klubu „Body In Motion”, współpracująca z Rehasport Clinic w Gdańsku, autorka programów zdrowotnych dla poszczególnych grup wiekowych. Prowadząca zajęcia streching i kalistenika w ramach programu Zdrowi i Aktywni.

Organizatorzy

  • Uniwersytet SWPS w Sopocie
  • Stowarzyszenie Zdrowi i Aktywni
  • Urząd Miasta Sopotu

Miejsce

Uniwersytet SWPS,
Wydział Zamiejscowy w Sopocie
ul. Polna 16/20

Kontakt

Joanna Walczak
e-mail: strefapsyche.sopot@swps.edu.pl
tel. 694 441 739

[Form StrefaPsyche_15092018_Sopot not found!]

Wydarzenia

Archiwum wydarzeń

Image not available

Patronat medialny

Slider

Kanały

Zobacz także

strefa psyche strefa designu strefa zarzadzania strefa kultur logo