sp logo new white

logo uswps nazwa 3

Po wakacjach zostały już tylko miłe wspomnienia i dyskretna opalenizna. Teraz czas na jesienną chandrę? Zamiast się jej poddawać, zafundujmy sobie zastrzyk wiedzy i zdobądźmy nowe umiejętności podczas ciekawych wykładów i warsztatów. Praktyka mindfulness, ćwiczenia qigong, joga, psychologiczny escape room i wykłady psychologów z naszej uczelni – to tylko część atrakcji, które przygotowaliśmy we wrześniowej Strefie Psyche.

Partnerami wydarzenia są Stowarzyszenie Zdrowi i Aktywni oraz Urząd Miasta Sopotu.

Liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.

15 września
10.00 – 15.00
Sopot

Program

 

godz. 10.00-11.30

godz. 11.45-13.15 

godz. 13.30-15.00

Zajęcia ruchowe

godz. 11.00-12.00 – Qigong – Tymon Tymański | dziedziniec przed Uniwersytetem SWPS w Sopocie (w razie niepogody przenosimy się do sali 2.7, wstęp wolny)

godz. 12.15-13.15 – Kalistenika – Małgorzata Grzywacz (wstęp wolny)

godz. 13.30-14.30 – Joga – Ewa Kaian-Kochanowska | sala 4.2 | limit miejsc: 12

Gry

godz. 10.00-10.45, 11.00-11.45, 12.00-12.45, 13.00-13.45, 14.00-14.45 – Psychologiczny escape room | sala 1.7 (focusownia) | limit miejsc: 10 na każdą grę

Przepis na dobry rok, a w porywach nawet na dobre życie

Spotkanie będzie miało charakter wykładowo-konwersatoryjny, a w jego ramach dowiemy się, jak przygotować się emocjonalnie do nadchodzącej jesieni i zimy, a wnioski z tych przygotowań rozciągnąć na całe życie. Będzie o emocjach, myśleniu i zmianie spojrzenia.

Przemysław Staroń – specjalista w zakresie pracy z młodzieżą, dorosłymi i seniorami, trener biznesu, bloger i popularyzator nauki. Kierownik projektów z zakresu wspierania rozwoju młodzieży, bezrobotnych, osób starszych, niepełnosprawnych, osadzonych w zakładach karnych. Wykładowca psychologii, filozofii i religioznawstwa w Sopockim Uniwersytecie Trzeciego Wieku oraz w Psychologicznym Uniwersytecie Trzeciego Wieku Uniwersytetu SWPS.

Powakacyjne pamiątki, czyli kondycja skóry po lecie

Lato to zwykle czas wyjątkowy. Dużo słońca, wysoka temperatura – czynniki gwarantujące wspaniały nastrój i kondycję psychofizyczną. Czy dla skóry, największego organu naszego ciała, jest to również dobry czas? Jakie pamiątki na skórze pozostawiło po sobie lato? Przebarwienia, powracający trądzik, zwiększona ilość widocznych naczyń krwionośnych, rumień czy objawy charakterystyczne dla chorób skórnych to dla specjalistów „od skóry” jedne z wielu „powakacyjnych tematów”.

Warto wiedzieć, w jaki sposób zabrać się do poprawy stanu skóry i pozbyć problemów, zwłaszcza że zbliżająca się jesień to doskonały czas, żeby zrobić to kompleksowo i długofalowo.

Małgorzata Krzykowska – diagnosta skóry, kosmetolog, wykładowca akademicki. Absolwentka Wydziału Fizjoterapii i Nauk o Zdrowiu WSZ, Wydziału Ekonomii UG oraz psychologii społecznej na Uniwersytecie SWPS. Właścicielka gabinetu diagnozy i terapii skóry amiamo.pl, specjalista w zakresie diagnozowania skóry (również metodą USG) oraz tworzenia receptur preparatów pielęgnacyjnych.

Ofiara, kat czy wybawca – jaki jest Twój styl funkcjonowania?

Według koncepcji trójkąta dramatycznego dr. Stephena Karpmana, istnieją trzy główne postawy życiowe, w które nieświadomie wchodzimy – to role ofiary, kata lub wybawcy. Trójkąt dramatyczny to rodzaj gry, którą prowadzimy w relacjach z innymi ludźmi, aby w ten sposób zrealizować swoje cele. Każda z ról prowadzi do pozornych zwycięstw, dostarcza cierpień i rozczarowań nam samym, ale też naszym bliskim. Podczas warsztatów uczestnicy będą mieli okazję, żeby rozpoznać swój styl funkcjonowania oraz dowiedzą się, jak wyjść z takiej roli i zacząć żyć świadomie.

Hanna Wilczyńska-Toczko – psycholog, terapeuta, trener szkoleniowy, konsultant i dziennikarka radiowa. Mediator po Studium Mediacji w nurcie Porozumienia bez Przemocy (NVC). Towarzyszy ludziom w rozwoju osobistym i zawodowym, w poszukiwaniu szczęścia i zadowolenia z życia. Absolwentka Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Psychologiczny escape room

W grze escape room uczestnicy mają jedno zadanie – wydostać się z zamkniętego pokoju. Nie jest to jednak łatwe, po drodze do celu muszą rozwiązać wiele psychologicznych zagadek. Na szczęście w ucieczce mogą pomóc umieszczone w pokoju przedmioty, kody, wskazówki na skrawkach papieru. Mistrz gry stale monitoruje rozgrywkę i może pomóc drużynie, jeśli utknie w martwym punkcie. Dobra zabawa i przygoda z psychologią murowane.

Uwaga! Prosimy o punktualne przybycie. Osoby, które się spóźnią, nie zostaną wpuszczone do pokoju.

Stanisław Borawski – absolwent psychologii klinicznej i pasjonat wiedzy. W centrum zainteresowania stawia człowieka i relacje międzyludzkie. Pracuje z grupami, ucząc umiejętności przydatnych w dzisiejszych dynamicznie zmieniających się czasach. Swoją przyszłość wiąże przede wszystkim z pracą szkoleniową oraz branżą IT. Posiada certyfikat mediatora konfliktów cywilnych i gospodarczych oraz rówieśniczych. Prywatnie fan gier RPG.

Powrót do pracy po urlopie? Lubię to!

Koniec urlopu i powrót do codziennych obowiązków w pracy i na uczelni często wiąże się z trudnymi emocjami. Na wykładzie porozmawiamy o tym, jak poradzić sobie z niepokojem wynikającym z ponownego wejścia w powakacyjną rzeczywistość.

Michał Kuchczyński – psycholog, psychoterapeuta Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej oraz Oxford CognitiveTherapy Centre, wykładowca na sopockim wydziale Uniwersytetu SWPS. Od wielu lat prowadzi warsztaty antystresowe m.in. do funkcjonariuszy Straży Pożarnej, Policji, Straży Granicznej.

Mindfulness na jesienną chandrę

Być może czujesz, że w natłoku codziennych obowiązków brakuje ci przestrzeni na prawdziwy relaks, bezstronną obserwację zdarzeń i własnych emocji. Mindfulness, czyli praktyka uważności daje spokój i wsparcie w radzeniu sobie z nieustającą zmianą w życiu. Przyjdź, zrelaksuj się i zyskaj nową perspektywę! Program wykładu opracowany został na podstawie Mindfulness-Based Stress Reduction profesora Jona Kabat-Zinna oraz neuropsychologa doktora Ricka Hansona.

Ewa Kaian-Kochanowska – jedna z pierwszych w Polsce nauczycielek MBSR, certyfikowana w Institute for Mindfulness-Based Approaches IMA w Niemczech, doświadczona nauczycielka relaksacyjnej jogi. Od 20 lat prowadzi własną praktykę uważności oraz hatha jogi. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS w Sopocie i we Wrocławiu. W czerwcu 2017 roku uczestniczyła w seminarium dla nauczycieli mindfulness prowadzonym przez Jona Kabat Zinna w Londynie – „Mindfulness-Based Interventions from the Inside: A Day-Long Laboratory of Practice, Inquiry and Fine-Tuning”.

Wytańcz stres

Zapraszamy wszystkich, którzy chcieliby pozbyć się napięć w bardzo przyjemny sposób – tańcząc. Połączymy psychoedukację (wiedzę na temat psychologii stresu) z ruchem i pracą z ciałem.
Będzie sporo swobodnego tańca, kroków z różnych stron świata i relaksu przy muzyce.

Edyta Bonk – psycholog, nauczyciel akademicki Uniwersytetu SWPS, od wielu lat prowadzi warsztaty z zakresu psychologii zdrowia, radzenia sobie ze stresem, aktywizujące pamięć i twórcze myślenie. Certyfikowany Terapeuta Tańcem – Polskie Stowarzyszenie Choreoterapii 2011, Polski Teatr Tańca w Poznaniu.

Qigong

Qigong jest zestawem ćwiczeń zdrowotnych opracowanym w starożytnych Chinach. Połączenie sylab oznacza: qi – życiową energię, gong – perfekcyjne opanowanie czegoś, czyli „perfekcyjne opanowanie sztuki kontroli energii życiowej”. Technika ta oparta jest na odpowiednich ruchach, skupienia umysłu oraz właściwym oddechu. Może być stosowana w celach medycznych, medytacyjnych oraz jako sztuka walki. Ćwiczenia qigong mogą być wykonywane przez wszystkich, nie ma specjalnych przeciwwskazań zdrowotnych. Ruchy są łagodne, harmonijne, mało dynamiczne, a jednak przynoszące ogromne efekty zdrowotne.

Tymon Tymański – trójmiejski muzyk, performer, poeta, wieloletni adept qigong, buddysta zen.

Joga

Joga relaksuje, odpręża, poprawia sprawność fizyczną i zdrowie. Wprowadza w dobry nastrój i łagodzi stresy. Proponujemy ćwiczenia relaksacyjno-rozciągające dla każdego i w każdym wieku według klasycznej szkoły indyjskiego jogina Swamiego Sivanandy. Ćwiczenia koncentrują się na łagodnym ruchu i oddechu, są niezwykle korzystną praktyką zarówno dla ciała, jak i umysłu. Dzięki ćwiczeniom uruchamiamy własne zasoby, uwalniamy napięcia, co poprawia funkcjonowanie fizyczne, wzmacnia i uelastycznia ciało, obniża poziom odczuwanego stresu, i w rezultacie polepsza stan fizyczny i emocjonalny.

Ewa Kaian-Kochanowska – jedna z pierwszych w Polsce nauczycielek MBSR, certyfikowana w Institute for Mindfulness-Based Approaches IMA w Niemczech, doświadczona nauczycielka relaksacyjnej jogi. Od 20 lat prowadzi własną praktykę uważności oraz hatha jogi. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS w Sopocie i we Wrocławiu. W czerwcu 2017 roku uczestniczyła w seminarium dla nauczycieli mindfulness prowadzonym przez Jona Kabat Zinna w Londynie – „Mindfulness-Based Interventions from the Inside: A Day-Long Laboratory of Practice, Inquiry and Fine-Tuning”.

Kalistenika

Kalistenika to trening siłowy z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała, mający na celu osiągnięcie zdrowia i harmonii organizmu. Nazwę kalistenika używano już w starożytnej Grecji. Kalos – piękny, stenos – silny. Streching to trening łączący ćwiczenia rozciągające z treningiem pilatesu i elementami jogi.

Małgorzata Wisterowicz-Grzywacz – trener-dietetyk, specjalista treningu odchudzająco-kształtującego w oparciu o autorski program dietetyczny dla kobiet. Właścicielka klubu „Body In Motion”, współpracująca z Rehasport Clinic w Gdańsku, autorka programów zdrowotnych dla poszczególnych grup wiekowych. Prowadząca zajęcia streching i kalistenika w ramach programu Zdrowi i Aktywni.

Organizatorzy

  • Uniwersytet SWPS w Sopocie
  • Stowarzyszenie Zdrowi i Aktywni
  • Urząd Miasta Sopotu

Miejsce

Uniwersytet SWPS,
Wydział Zamiejscowy w Sopocie
ul. Polna 16/20

Kontakt

Joanna Walczak
e-mail: strefapsyche.sopot@swps.edu.pl
tel. 694 441 739

{ BreezingForms : StrefaPsyche_15092018_Sopot }

Terapia ACT wzmacnia naszą psychologiczną elastyczność oraz akceptację rzeczywistości, dystans i samoświadomość. Stosowana jest w przypadku problemów psychologicznych i somatycznych oraz dla stymulowania rozwoju osobistego. O jej działaniu możemy dowiedzieć się podczas wrześniowej Strefy Psyche z udziałem Agnieszki Wroczyńskiej, psychoterapeutki poznawczo-behawioralnej.

5 września
18.00 – 19.30
Sopot

Akceptacja. Zaangażowanie. Wartości. O terapii ACT
wykład | godz. 18.00-19.30 | aula 0.5

ACT to skrót od Acceptance and Commitment Therapy – Terapii Akceptacji i Zaangażowania – podejścia psychoterapeutycznego stworzonego przez Stevena C. Hayesa, Kellyego G. Wilsona i Kirka Strosahla. Głównym celem ACT jest wzmacnianie elastyczności psychologicznej. Psychologiczna elastyczność to zdolność świadomego doświadczania i działania zgodnie z wartościami, niezależnie od tego czy aktualne doświadczenia są przyjemne czy przykre. Psychologiczna elastyczność jest tutaj nie tylko celem terapeutycznym, ale też mediatorem zmiany zachodzącej w terapii oraz podstawą zdrowia psychicznego. Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne umieściło ACT na liście „terapii opartych na dowodach”. W czasie spotkania przedstawione zostaną podstawowe założenia Terapii Akceptacji i Zaangażowania.

258 Agnieszka Wroczyńska

Agnieszka Wroczyńska

certyfikowany psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, magister filozofii i psychologii, absolwentka studiów z zakresu seksuologii. Podyplomowo kształciła się na Uniwersytecie SWPS: ukończyła dwuletnie studia z zakresu seksuologii klinicznej oraz czteroletnie studia z zakresu psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Z sukcesami prowadzi terapię zarówno zaburzeń seksualnych, jak i problemów pozaseksualnych: problemów życiowych, depresji, lęku, stresu, traumy, nadpobudliwości w nurcie poznawczo-behawioralnym, a w ramach niego – w terapii ACT.

Partner wydarzenia

Partnerem spotkania jest Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, wydawca książki autorstwa Russa Harrisa „Zrozumieć ACT. Terapia akceptacji i zaangażowania w praktyce”. Będzie możliwość zakupienia książki na miejscu. 

GWP napis

Termin i lokalizacja

5 września 2018 r., godz. 18.00-19.30
Uniwersytet SWPS w Sopocie
ul. Polna 16/20

Kontakt

Anna Niedźwiedzka
e-mail: strefapsyche.sopot@swps.edu.pl

{ BreezingForms : StrefaPsyche_05092018_Sopot }

Drukuj

Liczba technik terapeutycznych stosowanych u osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu jest niebywale duża, i ciągle rośnie. Jednocześnie systematycznie powstają kolejne badania oceniające ich skuteczność. Nic dziwnego, że zarówno rodzice, jak i profesjonaliści czują się zagubieni w tej sytuacji. Które z technik są na pewno efektywne? Czy ostatnio nie zmienił się stan wiedzy? Czy na pewno praca z dzieckiem przynosi pożądane rezultaty? Mnożą się pytania, na szczęście wydaje się, że już wkrótce otrzymamy na nie rzeczowe odpowiedzi. A to za sprawą powstałego niedawno, zakrojonego na szeroką skalę projektu NPDC (National Professional Development Center in Autism Spectrum Disorders). O właściwym doborze technik w terapii dzieci ze spektrum autyzmu opowie dr Anna Waligórska, psycholog z Uniwersytetu SWPS.

29 maja
17.00–18.30
Sopot

Efektywne techniki pracy z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Dobór technik terapii ASD opartych na badaniach - model NPDC

NPDC ma wypracować standardy terapii i edukacji dzieci oraz młodzieży z ASD. Kierowane przez prof. Samuela Odoma centrum stworzyło model doboru technik terapeutycznych (m.in. do sfery rozwojowej i wieku dziecka) na podstawie szerokiego przeglądu badań i standardów terapii. NPDC wypracowało także zasady wdrażania potwierdzonych technik i dobrych praktyk w terapii do praktycznych działań klinicznych i edukacyjnych.

Podczas wykładu prowadząca przede wszystkim przedstawi nowe spojrzenie na wiedzę o właściwym doborze technik w terapii dzieci ze spektrum autyzmu. To pozwoli rodzicom na dalsze rozwijanie kompetencji w tym zakresie.

258 waligorska

dr Anna Waligórska

Psycholog, adiunkt w Katedrze Komunikacji Wizualnej na Wydziale Psychologii Uniwersytetu SWPS. Specjalizuje się w terapeutycznych i komunikacyjnych funkcjach przekazu wizualnego oraz zagadnieniach myślenia narracyjnego w terapii, szczególnie u osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Posiada doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu, a także pracy z zespołami pedagogicznymi przy tworzeniu strategii włączenia społecznego osób z ASD, prowadzeniu grup kompetencji społecznych dla osób z Zespołem Aspergera. Certyfikowana diagnostka ADOS-2, STAT, trenerka APERS. Dyrektor ds. badań i rozwoju Centrum Terapii Autyzmu SOTIS, które współtworzy od 2005 roku. Członek Komisji ds. Autyzmu przy Polskim Towarzystwie Psychiatrycznym, członek Autism-Europe. Autorka publikacji na temat skuteczności oddziaływań terapeutycznych dla osób ze spektrum autyzmu (w tym z zastosowaniem nowych technologii) oraz psychologicznego oddziaływania obrazu.

Kontakt

Joanna Walczak
tel. 694 441 739
e-mail: strefapsyche.sopot@swps.edu.pl

Miejsce

Uniwersytet SWPS,
Wydział Zamiejscowy w Sopocie
ul. Polna 16/20

{ BreezingForms : StrefaPsyche_29052018_Sopot }

Wiosna to czas rozkwitania i bujności. Otwieramy oczy na to co nowe, na przygody i nowe relacje. To doskonały moment na poruszenie tematów ważnych i niełatwych, na zaznaczanie osobistych granic i budowanie bezpiecznej intymności. Dlatego też 5 kwietnia w Strefie Psyche poruszymy temat przemocy seksualnej wobec kobiet. Na fali akcji #metoo rozpoczęła się dyskusja o nie tylko o granicach i ich przekraczaniu, ale także asertywności, kobiecej solidarności, przełamywaniu strachu wobec tabu. O tym wszystkim, o osobistej odwadze i dbaniu o swoją integralność opowie Michał Pozdał – psychoterapeuta i seksuolog.

5 kwietnia
17.00–18.30
Sopot

Bezpieczeństwo i intymność w dobie #metoo

Czym jest przemoc? Gdzie leżą jej źródła w naszej kulturze? Czy umiemy ją rozpoznać? Czy jesteśmy świadome momentu, kiedy przekraczane są nasze granice i potrafimy odpowiednio reagować? Jak być czujną wobec własnej integralności oraz bezpieczeństwa psychicznego i  fizycznego – w pracy, w sytuacjach towarzyskich i intymnych związkach? Jak przełamywać towarzyszące nadużyciom lęk, wstyd i poczucie izolacji? A przede wszystkim zaś - jak wynieść z akcji #metoo nie tylko odwagę do zwierzeń i głośnego mówienia o problemie, ale także wewnętrzną siłę do aktywnego przeciwdziałania sytuacjom, na jakie nie wyrażamy zgody?

258 michal pozdal2

Michał Pozdał

Psychoterapeuta, seksuolog, wykładowca Uniwersytetu SWPS, między innymi na podyplomowych studiach Seksuologia Kliniczna. Autor książki „Męskie sprawy. Życie, seks i cała reszta”. Założyciel i szef Instytutu Psychoterapii i Seksuologii w Katowicach. Prowadzi terapię osób indywidualnych, par i rodzin.

Kontakt

Agnieszka Żebrowska
tel. 58 721 46 00
e-mail: strefapsyche.sopot@swps.edu.pl

Miejsce

Uniwersytet SWPS,
Wydział Zamiejscowy w Sopocie
ul. Polna 16/20

{ BreezingForms : StrefaPsyche_05042018_Sopot }

Wydawałoby się, że o swoich dzieciach wiemy wszystko, znamy ich emocjonalność i wiemy, jakie są ich mocne i słabe strony. Przeżywamy z nimi porażki, cieszymy się z sukcesów, martwią nas np. słabe oceny z przedmiotów ścisłych i zastanawiamy się godzinami, co możemy zrobić, żeby pomóc pociechom przetrwać lata nauki. Podczas wykładu i warsztatu w ramach Strefy Psyche dr hab. Tomasz Grzyb przyjrzy się tym sprawom z nieco innej perspektywy, odwróci świat dziecka widziany oczami rodzica do góry nogami, a wszystko po to, by zaprezentować różne metody radzenia sobie z problemami w relacji z dzieckiem.

19 czerwca
17.00-20.15
Sopot

Kłopoty z sukcesem i pożytki z porażek – jak pomagać dziecku w radzeniu sobie z oceną efektów jego pracy | wykład | godz. 17.00-18.00 | aula 0.4

Konwencjonalna mądrość nakazywałaby cieszyć się razem z dzieckiem z jego sukcesu i pomagać mu podnosić się po porażce. A gdyby tak na moment pomyśleć odwrotnie? W trakcie tego wykładu porozmawiamy o problemach, jakie niesie z sobą odnoszenie sukcesów i pożytkach, jakie może przynieść porażka. Bo skoro tak naprawdę jej poniesienie jest w wielu wypadkach bardziej prawdopodobne, to może warto postarać się z niej choć odrobinę skorzystać?

Eksperymentowanie z dziećmi – czy nauka jest koniecznie związana z uczeniem się definicji? | warsztat | godz. 18.15-20.15 | sala 0.8

Wiele badań i analiz polskiego systemu oświatowego pokazuje, że uczniowie za szkołą szczególnie nie przepadają. A już kompletną abominacją darzą przedmioty ścisłe – matematykę, fizykę i chemię. Co najdziwniejsze, ci sami uczniowie, tak niechętnie uczący się tajników tangensa i wzoru na ruch jednostajnie przyspieszony, pałają entuzjazmem w miejscach typu warszawski „Kopernik" czy gdyńskie „Experymentu", czyli centrów nauki pokazujących, jak samemu doświadczać praw fizyki czy innych nauk, niekoniecznie sięgając do tablicy wzorów. W trakcie tego warsztatu zobaczymy, jak samemu zorganizować „mini centrum nauki" w domu – zwłaszcza w kuchni i łazience (w każdym razie w miejscach, które potem stosunkowo łatwo posprzątać...)

258 Tomasz Grzyb

dr hab. Tomasz Grzyb

Psycholog. Zajmuje się psychologią wpływu społecznego. Interesuje się także metodologią badań psychologicznych, marketingiem i nowymi technologiami. Pracę naukową łączy z praktyką marketingową. Prowadzi szkolenia w dziedzinie psychologii społecznej, manipulacji i perswazji. Od 2013 roku kształci oficerów NATO i krajów stowarzyszonych w zakresie technik wpływu społecznego. Autor publikacji na temat psychologii wpływu społecznego i mechanizmów ludzkich zachowań w sytuacjach kryzysowych, w tym książki „Psychologiczne aspekty sytuacji kryzysowych” (2011). Redaktor wielu artykułów naukowych i popularnonaukowych, m.in. w „Journal of Applied Psychology” oraz „Marketing i Rynek”. W 2014 roku został uhonorowany Certificate of Appreciation Dowództwa Operacji Specjalnych NATO w Afganistanie. Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z metodologii badań psychologicznych i statystyki z wykorzystaniem komputerów oraz eksperymentalnych metod badań percepcji.

Kontakt

Joanna Walczak
tel. 694 441 739
e-mail: strefapsyche.sopot@swps.edu.pl

Miejsce

Uniwersytet SWPS,
Wydział Zamiejscowy w Sopocie
ul. Polna 16/20

{ BreezingForms : StrefaPsyche_19062018_Sopot }

Wydarzenia

Archiwum wydarzeń

Image not available

Patronat medialny

Slider

Kanały

Zobacz także

strefa psyche strefa designu strefa zarzadzania strefa kultur logo