hr award color

logo uswps nazwa 3

Strefa Psyche

„Może inni dają się zwieść reklamie, ale na pewno nie ja!” – czy to zdanie nie brzmi znajomo? I zarazem odrobinę niewiarygodnie, jeśli przyjrzeć się stertom niepotrzebnych rzeczy zalegających mieszkanie. Ale uwaga, przed manipulacjami stosowanymi w reklamie możemy skutecznie się bronić. Czym? Wiedzą na temat procesów zakupowych i uruchamianych w trakcie nich psychologicznych mechanizmów, o których porozmawiamy podczas wykładu w Strefie Psyche 27 kwietnia 2017 r. Spotkanie poprowadzą psychologowie z Uniwersytetu SWPS: dr hab. Alicja Grochowskaprof. dr hab. Andrzej Falkowski.

Aby wziąć udział w wydarzeniu, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy.

Projekt Strefa Psyche jest dofinansowany z MNiSW.

Wykład

Nie od dziś wiadomo, że z chęci zysku sprzedawcy i twórcy reklam często uciekają się do wyrafinowanych metod manipulacji. Niestety konsumenci często pozostają wobec tych zabiegów bezbronni. Nie zdają sobie sprawy z mechanizmów psychologicznych uruchamianych podczas zakupów i oglądania reklam. Na szczęście jest pewien skuteczny sposób obrony – to wiedza na temat procesów zachodzących w momencie, gdy konsument chce kupić produkt lub skorzystać z usługi handlowej.

Podczas wykładu zostaną przedstawione podstawowe zasady spostrzegania rzeczywistości rynkowej oraz reguły wpływu społecznego. Prowadzący opowiedzą o znaczeniu pamięci, wyobraźni, emocji i motywacji, które przejawiają się w różnych sytuacjach zakupowych i oglądania reklam. Poznanie takich psychologicznych mechanizmów pozwala dobrze rozumieć rynek, świadomie go kształtować i przede wszystkim uodpornić się na wpływ strategii marketingowych stosowanych przez sprzedawców, nie zawsze z korzyścią dla konsumentów.

Termin i miejsce 

27 kwietnia 2017 r., godz. 17.00–18.30

Uniwersytet SWPS w Warszawie, ul. Chodakowska 19/31, sala S306

Prowadzący

258 alicja grochowska

dr hab. Alicja Grochowska

Psycholog. Zajmuje się psychologicznymi mechanizmami działania reklamy. Bada struktury reklamy i powiązania pomiędzy jej elementami, mechanizmami zniekształceń pamięciowych a emocjami w reklamie oraz ich znaczeniem w tworzeniu skutecznych przekazów.

Autorka publikacji na temat psychologicznych mechanizmów reklamy i konstruowania skutecznych przekazów marketingowych oraz reklamowych, w tym książki „Procesy kategoryzacji i zniekształcenia pamięciowe w reklamie” (2009). Redaktorka i współautorka wielu artykułów naukowych i popularnonaukowych w takich czasopismach, jak: „Advances in Consumer Research”, „Przegląd Psychologiczny” oraz „Marketing i Rynek”. Należy do Association for Consumer Research i American Academy of Advertising.

Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu procesów poznawczych, motywacji i emocji w marketingu oraz wpływu społecznego na zachowania konsumenckie

258 andrzej falkowski

prof. dr hab. Andrzej Falkowski

Psycholog biznesu. Zajmuje się psychologią marketingu i reklamy, bada zachowania konsumenckie z uwzględnieniem strategii marketingowych w aspekcie poznawczych i motywacyjnych elementów percepcji reklamy i lojalności wobec marki. Jest ekspertem sądowym w sprawach związanych z ochroną znaków towarowych. Ponadto specjalizuje się w marketingu politycznym: kwestiach związanych z kształtowaniem wizerunku polityków oraz psychograficzną segmentacją rynku wyborczego.

Jest redaktorem i autorem wielu publikacji i artykułów naukowych z zakresu psychologii poznawczej i psychologii stosowanej w dziedzinie zachowań konsumenckich i wyborczych: „Psychologia poznawcza w praktyce. Ekonomia, biznes, polityka” (red. z T. Zaleśkiewiczem, 2012), „Psychologia zachowań konsumenckich” (wraz z T. Tyszką, 2009), „Wieloznaczność w przekazach politycznych” (wraz z W. Cwaliną, P. Koniakiem, R. Mackiewiczem, 2015). Laureat nagrody ministra edukacji w 1996 roku oraz ministra nauki i szkolnictwa wyższego w 2009 roku.

Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu psychologii rynku i psychologii zachowań konsumenckich.

Kontakt

Justyna Bobko
Koordynator Strefy Psyche i Strefy Rodzica w Warszawie

tel. 22 517 98 18
e-mail: strefapsyche.warszawa@swps.edu.pl

Formularz zgłoszeniowy

WYKŁAD

Administratorem danych jest SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny z siedzibą przy ul. Chodakowskiej 19/31, 03-815 Warszawa. Dane będą przetwarzane w celu uczestnictwa w ww. wydarzeniu oraz w celu wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną. Każdej osobie podającej swoje dane przysługuje prawo dostępu do ich treści oraz ich poprawiania. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do udziału w ww. wydarzeniu.

Drukuj

 

Najbliższe wydarzenia

Mindfulness w codziennym życiu

21-04-2017 Katowice

„Nasz umysł to czasopismo ukazujące się co cztery sekundy” – napisał Herbert Marshall McLuhan – jeden z najwybitniejszych teoretyków komunikowania masowego i środków przekazu. Ja...

Weź udział

Granice miłości czy miłość bez granic

21-04-2017 Poznań

Akceptacja, szacunek, zaufanie, miłość, przyjaźń, brak rutyny, uczciwość, wzajemne wsparcie oraz udane życie seksualne – czy tak brzmi recepta na szczęśliwy związek? Czy można po...

Weź udział

Kreatywni w zespole

24-04-2017 Wrocław

Czy kreatywności można się nauczyć? W jaki sposób pobudzać pomysłowość i myślenie kreatywne podczas prac zespołowych? Czy środowisko w którym pracujemy może ograniczać kreatywnoś...

Weź udział

Ja w lustrze – wyjątkowy wykład w Muzeum Śląskim

25-04-2017 Katowice

Skupienie na cielesności jeszcze nigdy nie było tak silne jak obecnie. Trwa moda na smukłe, zdrowe ciało. Z docierających zewsząd przekazów wynika, że ma być jędrne i atrakcyjne...

Weź udział

Jak kupujemy i jak nie dać się zmanipulować reklamie?

27-04-2017 Warszawa

„Może inni dają się zwieść reklamie, ale na pewno nie ja!” – czy to zdanie nie brzmi znajomo? I zarazem odrobinę niewiarygodnie, jeśli przyjrzeć się stertom niepotrzebnych rzeczy...

Weź udział

Techniki kreatywne w psychologii stosowanej

27-04-2017 Katowice

Kreatywność to cecha mile widziana w każdej dziedzinie życia. W pracy, w domu – podczas zabaw z dzieckiem czy gotowania obiadu. Czy techniki kreatywne mają swoje zastosowanie rów...

Weź udział

Stres – wróg czy przyjaciel?

27-04-2017 Sopot

Powszechnie wiadomo, że nieodłącznym elementem naszego życia są sytuacje, które wywołują napięcia i niezwykle silne emocje, a odczuwanie stresu jest codziennym doświadczeniem każ...

Weź udział