hr award color

logo uswps nazwa 3

Strefa Psyche

„Może inni dają się zwieść reklamie, ale na pewno nie ja!” – czy to zdanie nie brzmi znajomo? I zarazem odrobinę niewiarygodnie, jeśli przyjrzeć się stertom niepotrzebnych rzeczy zalegających mieszkanie. Ale uwaga, przed manipulacjami stosowanymi w reklamie możemy skutecznie się bronić. Czym? Wiedzą na temat procesów zakupowych i uruchamianych w trakcie nich psychologicznych mechanizmów, o których porozmawiamy podczas wykładu w Strefie Psyche 27 kwietnia 2017 r. Spotkanie poprowadzą psychologowie z Uniwersytetu SWPS: dr hab. Alicja Grochowskaprof. dr hab. Andrzej Falkowski.

Aby wziąć udział w wydarzeniu, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy.

Projekt Strefa Psyche jest dofinansowany z MNiSW.

Wykład

Nie od dziś wiadomo, że z chęci zysku sprzedawcy i twórcy reklam często uciekają się do wyrafinowanych metod manipulacji. Niestety konsumenci często pozostają wobec tych zabiegów bezbronni. Nie zdają sobie sprawy z mechanizmów psychologicznych uruchamianych podczas zakupów i oglądania reklam. Na szczęście jest pewien skuteczny sposób obrony – to wiedza na temat procesów zachodzących w momencie, gdy konsument chce kupić produkt lub skorzystać z usługi handlowej.

Podczas wykładu zostaną przedstawione podstawowe zasady spostrzegania rzeczywistości rynkowej oraz reguły wpływu społecznego. Prowadzący opowiedzą o znaczeniu pamięci, wyobraźni, emocji i motywacji, które przejawiają się w różnych sytuacjach zakupowych i oglądania reklam. Poznanie takich psychologicznych mechanizmów pozwala dobrze rozumieć rynek, świadomie go kształtować i przede wszystkim uodpornić się na wpływ strategii marketingowych stosowanych przez sprzedawców, nie zawsze z korzyścią dla konsumentów.

Termin i miejsce 

27 kwietnia 2017 r., godz. 17.00–18.30

Uniwersytet SWPS w Warszawie, ul. Chodakowska 19/31, sala S306

Prowadzący

258 alicja grochowska

dr hab. Alicja Grochowska

Psycholog. Zajmuje się psychologicznymi mechanizmami działania reklamy. Bada struktury reklamy i powiązania pomiędzy jej elementami, mechanizmami zniekształceń pamięciowych a emocjami w reklamie oraz ich znaczeniem w tworzeniu skutecznych przekazów.

Autorka publikacji na temat psychologicznych mechanizmów reklamy i konstruowania skutecznych przekazów marketingowych oraz reklamowych, w tym książki „Procesy kategoryzacji i zniekształcenia pamięciowe w reklamie” (2009). Redaktorka i współautorka wielu artykułów naukowych i popularnonaukowych w takich czasopismach, jak: „Advances in Consumer Research”, „Przegląd Psychologiczny” oraz „Marketing i Rynek”. Należy do Association for Consumer Research i American Academy of Advertising.

Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu procesów poznawczych, motywacji i emocji w marketingu oraz wpływu społecznego na zachowania konsumenckie

258 andrzej falkowski

prof. dr hab. Andrzej Falkowski

Psycholog biznesu. Zajmuje się psychologią marketingu i reklamy, bada zachowania konsumenckie z uwzględnieniem strategii marketingowych w aspekcie poznawczych i motywacyjnych elementów percepcji reklamy i lojalności wobec marki. Jest ekspertem sądowym w sprawach związanych z ochroną znaków towarowych. Ponadto specjalizuje się w marketingu politycznym: kwestiach związanych z kształtowaniem wizerunku polityków oraz psychograficzną segmentacją rynku wyborczego.

Jest redaktorem i autorem wielu publikacji i artykułów naukowych z zakresu psychologii poznawczej i psychologii stosowanej w dziedzinie zachowań konsumenckich i wyborczych: „Psychologia poznawcza w praktyce. Ekonomia, biznes, polityka” (red. z T. Zaleśkiewiczem, 2012), „Psychologia zachowań konsumenckich” (wraz z T. Tyszką, 2009), „Wieloznaczność w przekazach politycznych” (wraz z W. Cwaliną, P. Koniakiem, R. Mackiewiczem, 2015). Laureat nagrody ministra edukacji w 1996 roku oraz ministra nauki i szkolnictwa wyższego w 2009 roku.

Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu psychologii rynku i psychologii zachowań konsumenckich.

Kontakt

Justyna Bobko
Koordynator Strefy Psyche i Strefy Rodzica w Warszawie

tel. 22 517 98 18
e-mail: strefapsyche.warszawa@swps.edu.pl

[Form StrefaPsyche_27042017_Warszawa not found!]

Drukuj

 

Najbliższe wydarzenia

Strefa Psyche Ekstra w Rzeszowie

14-09-2017 Rzeszów

W jaki sposób działania psychologa transportu mogą wpłynąć na bezpieczeństwo w ruchu drogowym? Jak temperament i osobowość potencjalnego kierowcy może wpływać na zachowania ...

Weź udział

Analogowa Misja na Marsa

18-09-2017 Poznań

Nasze wyobrażenie o kosmicznych misjach zostało w dużej mierze ukształtowane przez filmy gatunku science-fiction. Połyskujące bielą wnętrza, pełne opływowych kształtów pomieszcze...

Weź udział

Analogowa Misja na Marsa

19-09-2017 Wrocław

Nasze wyobrażenie o kosmicznych misjach zostało w dużej mierze ukształtowane przez filmy gatunku science-fiction. Połyskujące bielą wnętrza, pełne opływowych kształtów pomieszcze...

Weź udział

Analogowa Misja na Marsa

20-09-2017 Chorzów

Nasze wyobrażenie o kosmicznych misjach zostało w dużej mierze ukształtowane przez filmy gatunku science-fiction. Połyskujące bielą wnętrza, pełne opływowych kształtów pomieszcze...

Weź udział

My indywidualiści - Strefa Psyche Extra

23-09-2017 Wrocław

Lubimy różnić się od innych ludzi. W końcu zdobywamy różne doświadczenia, inaczej postrzegamy świat, mamy inne pasje, kierujemy się innymi celami czy wartościami w życiu. A zgodn...

Weź udział

Analogowa Misja na Marsa

23-09-2017 Gdańsk

Nasze wyobrażenie o kosmicznych misjach zostało w dużej mierze ukształtowane przez filmy gatunku science-fiction. Połyskujące bielą wnętrza, pełne opływowych kształtów pomieszcze...

Weź udział

Jak zaistnieć wykonując wolny zawód?

26-09-2017 Poznań

Coraz więcej osób planuje wykonywać wolny zawód. Chcemy czuć się szanowani i być postrzegani jako eksperci. Nie zawsze jednak wiemy w jaki sposób promować samego siebie czy własn...

Weź udział

W czuły punkt - kampania społeczna, która dotyka

04-10-2017 Katowice

Kampanie społeczne to często małe filmowe, fotograficzne i literackie dzieła sztuki, barometr zmian społecznych i czerpiąca z rozległej psychologicznej wiedzy forma przekazu. Czy...

Weź udział
Image not available
Image not available
Image not available

Patronat medialny

Slider