hr award color

logo uswps nazwa 3

Strefa Rodzica

Kiedy programista spotyka się z psychologiem, i obydwaj nie są głusi na sugestie dzieci, powstają takie zabawki jak Photon. To robot, który wprowadza najmłodszych w tajniki programowania, rozwija pamięć i logiczne myślenie. Uczy przy tym komunikacji międzyludzkiej i radzenia sobie z emocjami, nie tylko pozytywnymi. Czy wreszcie doczekaliśmy się zabawki zarówno przyjaznej i bezpiecznej dla dziecijak i wspierającej ich rozwój psychospołeczny oraz emocjonalny? Przekonajmy się 23 listopada podczas warsztatów w Strefie Rodzica, które poprowadzą psychologowie z naszej uczelni, zaangażowani w prace nad Photonem. Katarzyna ŻukowskaKrzysztof Rzeńca zaprezentują Photona i opowiedzą, w jaki sposób można połączyć psychologię z nowymi technologiami.

Wstęp wolny. 

Warsztat

Photon – połączenie nowych technologii z psychologią

Samotny spodek dryfuje w bezbrzeżnej przestrzeni kosmosu. Na jego pokładzie – niewielki robot intensywnie wpatrujący się w niebieski punkt. Po chwili nie ma już żadnych wątpliwości. Punkt to asteroida, z którą spodek zderza się, wypada z kursu i ląduje na sąsiedniej planecie. Wehikuł rozpada się na kawałki. Robotowi jego elektroniczne zmysły odmawiają posłuszeństwa, poza tym czuje się dojmująco samotny. Na szczęście mali mieszkańcy błękitnej planety Ziemia ruszają mu na pomoc. Czy to bajkowe science fiction? Ależ skąd, tak twórcy Photona przybliżają historię tej niezwykłej zabawki.

Kolejna część opowieści jest już mocno osadzona w realiach. I tak, Photon to zabawka, która rozwija się wraz z dzieckiem i przy okazji uczy je podstaw programowania. W pracach nad robotem uczestniczyli programiści, inżynierowie, psychologowie z Uniwersytetu SWPS: Katarzyna Żukowska oraz Krzysztof Żeńca, i oczywiście dzieci. Kluczowym elementem Photona jest aplikacja mobilna, wyznaczająca młodym użytkownikom kolejne zadania. Po ich rozwiązaniu otrzymują punkty, za które mogą odblokować nowe funkcjonalności. Ale to nie wszystko, bo dzięki połączeniu nowych technologii z psychologią, robot wpływa pozytywnie także na rozwój psychospołeczny dzieci. Uczy je rozpoznawać emocje, podejmować decyzje, nawiązywać współpracę z otoczeniem. Czy doczekaliśmy się nareszcie zabawki, która nie tylko całkowicie pochłonie najmłodszych i zapewni im znakomitą zabawę, lecz także wprowadzi w świat programowania i jednocześnie nauczy komunikacji międzyludzkiej? Jakie efekty daje połączenie psychologii oraz nowych technologii? Zapraszamy na warsztaty, podczas których sprawdzimy możliwości Photona i porozmawiamy o tym, jak połączyć nowe technologie z psychologią.

Termin i miejsce

23 listopada 2017 r. (czwartek), Uniwersytet SWPS, ul. Chodakowska 19/31, sala S205

  • I warsztat: godz. 16.00 – 17.00
  • II warsztat: godz. 18.45 – 19.45

Maksymalna liczba uczestników w każdym warsztacie – 10

Prelegenci

258 katarzyna zukowska

Katarzyna Żukowska – psycholog. W pracy naukowej koncentruje się na zagadnieniach związanych ze stresem traumatycznym. Interesuje ją zwłaszcza, w jaki sposób katastrofy, traumy i kryzysy wpływają na społeczeństwo oraz funkcjonowanie jednostki. Bada także objawy wtórnego stresu traumatycznego. Wśród jej zainteresowań naukowych są również nowe technologie, a szczególnie ich wykorzystanie w psychologii. Jest członkiem interdyscyplinarnego, międzynarodowego zespołu realizującego projekt E-COMPARED. W ramach projektu prowadzi badania mające na celu porównanie skuteczności leczenia oraz kosztów terapii depresji przy wykorzystaniu Internetu z leczeniem standardowym.

Należy do zespołu badaczy StresLab, działającego przy Uniwersytecie SWPS, a także Europejskiego Towarzystwa Badań nad Stresem Traumatycznym oraz The International Society for Research on Internet Interventions.

Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu psychologii ogólnej i psychologii społecznej.

krzysztof rzenca

Krzysztof Rzeńca – psycholog, asystent naukowy na Wydziale Psychologii Uniwersytetu SWPS. Interesuje się możliwościami zastosowań nowych technologii w psychologii, szczególnie w edukacji oraz w internetowych interwencjach psychologicznych. Zajmuje się tematyką mHealth oraz e-Mental Health.

Pracował w Instytucie Badań Edukacyjnych w ramach projektu Entuzjaści Edukacji w Zespole Wczesnej Edukacji. Ma za sobą wieloletnie doświadczenie pracy dla korporacji krajowych oraz międzynarodowych, w tym osiem lat na stanowiskach kierowniczych. Realizował projekty badawczo-naukowe w Instytucie Badań Edukacyjnych. Należały do nich: „Modernizacja aplikacji Lorem Ipsum, służącej do przeprowadzania testu TUNSS (Testu Umiejętności na Starcie Szkolnym), „Badanie rzetelności i trafności narzędzia diagnostycznego TUNSS (Test Umiejętności Na Starcie Szkolnym)”, „Indywidualne badania umiejętności na starcie szkolnym w celu oszacowania szeregu charakterystyk psychologicznych i społecznych dzieci 6 letnich predysponowanych do ADHD”, „Adaptacja Testu Pamięci Roboczej wraz z testami do badania rozwoju społeczno-emocjonalnego do standardu Platformy Testów IBE” i „Badanie Trafności i Rzetelności TUNSS i TPR – upowszechnianie testów TUNSS i TPR”. Obecnie realizuje projekt naukowy finansowany przez NCBIR: Opracowanie systemu DESMoPsI do projektowania, udostępniania i oceny interwencji psychologicznych przeznaczonych na urządzenia mobilne.

Należy do zespołu badaczy StresLab, działającego przy Uniwersytecie SWPS.

Kontakt

Justyna Bobko
Koordynator Strefy Psyche i Strefy Rodzica

tel. 22 517 99 41
e-mail: strefarodzica.warszawa@swps.edu.pl

Formularz zgłoszeniowy

WARSZTATY


Administratorem danych jest SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny z siedzibą przy ul. Chodakowskiej 19/31, 03-815 Warszawa. Dane będą przetwarzane w celu uczestnictwa w ww. wydarzeniu oraz w celu wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną. Każdej osobie podającej swoje dane przysługuje prawo dostępu do ich treści oraz ich poprawiania. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do udziału w ww. wydarzeniu.

Drukuj