sz logo

logo uswps nazwa 3

Innowacja w biznesie: jak to zrobić

Innowacje są pracochłonne, kosztowne i ryzykowne. Po co więc firmy się na nie porywają? Bo nie mają wyjścia, jeśli chcą być konkurencyjne i zatrzymać przy sobie kapryśnych konsumentów. O tym, jak tworzyć autentyczne innowacje i wdrażać je w biznesie, opowiada Piotr Voelkel, mentor kierunku Zarządzanie i przywództwo, założyciel Uniwersytetu SWPS.

„Odkrycie naukowe nie jest może lepsze od seksu, ale satysfakcja trwa dłużej” – pisał Stephen Hawking. Podobnie jest z innowacją w życiu i w biznesie. To obszar dla wolnych, odważnych i ciekawych świata ludzi, którzy lubią pracę z innymi, bo najczęściej sukces osiągają multidyscyplinarne zespoły. „Moje doświadczenie mówi, że najlepsze rozwiązania powstają na styku human touch i hi-tech” – podkreśla Piotr Voelkel podczas wykładu. A więc ludzi i drzemiący w nich potencjał oraz nowe technologie.

Warto też pamiętać, że w tworzeniu innowacji kluczowe są dwa pytania. Pierwsze: „Po co to robimy?”. Poszukiwanie odpowiedzi na nie pozwala dotrzeć do autentycznych potrzeb odbiorców produktu lub usługi. Drugie: „Jak to zrobić?”. Czyli jak wdrożyć śmiałe pomysły w życie i przekonać do nich odbiorców.

 

Piotr Voelkel

Biznesmen, który całe życie zajmuje się zarządzaniem w praktyce - od przemysłu, poprzez naukę, aż po edukację. Współwłaściciel Grupy Kapitałowej Vox, współtwórca Concordia Design, założyciel Fundacji Vox-Artis Promocji Polskiej Sztuki Współczesnej oraz Prezes Wielkopolskiego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych. Pełni funkcję założyciela Uniwersytetu SWPS.

Najnowsze artykuły

Kanały

Zobacz także

strefa psyche strefa designu strefa prawa strefa kultur logo