Kreatywni ludzie wymyślają nowatorskie idee, odważnie eksperymentują, śmiało łamią zasady. Ale co to znaczy – być kreatywnym? Dlaczego niektórzy są bardziej kreatywni niż inni? Czym jest idea kreatywna i dlaczego globalnego rozwoju trzeba upatrywać w innowacyjności? Odpowiedzi na te pytania poszukamy razem z Dawidem Kaźmierczakiem z McCann Worldgroup.

Kto jest kreatywny?

Okazuje się, że kreatywnością cechuje się każdy z nas. To coś, co możemy w sobie pobudzać i rozwijać. „Nie jestem kreatywny: nie potrafię śpiewać, nie umiem malować, dobry jestem w tabelkach Exela” – słyszymy na co dzień. Nie zauważamy jednak, że w każdą pracę, jaką wykonujemy, wkładamy kawałek siebie. To świadczy o naszej kreatywności. Możemy nadać narrację rzeczom, których nie możemy zobaczyć, potrafimy patrzeć na to samo co inni z odmiennej perspektywy. Dlaczego bycie kreatywnym ma tak wielką wartość? Dlaczego tylko kreatywni przetrwają?

Pisze o tym w swojej książce „Narodziny klasy kreatywnej” amerykański ekonomista Richard Florida, który ukuł termin „klasa kreatywna”. Młodzi z branży kreatywnej tworzą na całym świecie mocną, inspirującą się wzajemnie grupę. Badacz przekonuje, że to właśnie ona stanie się wkrótce motorem wzrostu gospodarczego.

 

Prelegent

258 kazmierczak

Dawid Kaźmierczak

Digital Director w McCann Worldgroup. Od 6 lat związany z branżą reklamową. Pracował dla największych agencji reklamowych na świecie, m.in. Ogilvy Poland, DDB&tribal Warszawa, w K2 realizował niestandardowe projekty digitalowe dla IKEA. Obecnie kieruje zespołem odpowiedzialnym za komunikacje brandów Coca-Cola w warszawskim oddziale McCann. Prócz kierowania zespołami w międzynarodowych agencjach reklamowych, czynnie wspiera konkurs Young Creatives w Polsce, jest twórcą kanału YCpoland na Instagramie, w przeszłości współtworzył kanał SnapLions, jest również jurorem konkursu Papaya Young Directors.

Zobacz także

Group 426 Group 430 strefa psyche logo 05 logo white kopia

Zapraszamy na webinar „Telemedycyna, lekarz online, startup”