sz logo

logo uswps nazwa 3

Współpraca oparta na empatii – nowy trend w zarządzaniu

Empatia to elementarna kompetencja społeczna, filar dobrego funkcjonowania człowieka w świecie. Dzięki niej rozumiemy sytuację drugiej osoby i jej perspektywę widzenia. Dlaczego bez empatii nie ma współpracy? Czy empatia jest formą komunikacji? Czym skutkuje brak rozmowy i nieumiejętność korzystania z tego, że ktoś nas słucha? Dlaczego empatia rozwija zespół i otwiera na pomysły? Jak może ją niszczyć autorytarny szef? Jak wykorzystać empatię w pracy i jak ją ćwiczyć? Na te i inne pytania odpowiada działacz społeczny z wieloletnim doświadczeniem, psycholog i coach Jacek Jakubowski.

Empatia a budowanie wspólnoty i biznesu

Nie ma osób nieempatycznych. Empatia jest nieodłączną cechą każdego człowieka. Dzięki niej rozwinęliśmy się jako gatunek i możemy ze sobą współistnieć, działać i się rozwijać. Empatia kształtuje się w każdym z nas stopniowo od momentu narodzin, dzięki wsparciu dorosłych. To kompetencja społeczna, która poddaje się jednak treningowi. Możemy ją rozwijać i uczynić z niej niezwykle skuteczne narzędzie pracy. Dowiedziono na przykład, że im większa empatia, tym mniejsza rywalizacja w zespole. W pracy każdy z nas skoncentrowany jest przede wszystkim na sobie i swoich zadaniach, jeśli jednak świadomie skupimy uwagę na doświadczeniach innych osób, zyskamy z nimi lepsze relacje. A to będzie krok w stronę budowania odpowiedzialnej, zrównoważonej organizacji. Prezesi, działy HR, menedżerowie coraz częściej zaczynają rozumieć, że prawdziwe współdziałanie, które staje się dziś ważnym czynnikiem sukcesu firmy, opiera się na procesach zakorzenionych właśnie w empatii.

  • https://podcasts.apple.com/pl/podcast/wsp%C3%B3%C5%82praca-oparta-na-empatii-nowy-trend-w-zarz%C4%85dzaniu/id1460686479?i=1000445554061
  • https://open.spotify.com/episode/74luSw5vfG6lunyQbqJvGr
  • https://soundcloud.com/user-509252963/wspolpraca-oparta-na-empatii-nowy-trend-w-zarzadzaniu-jacek-jakubowski/s-2hWhG
  • https://lectonapp.com/pl/audiobook/3b5be802-00f6-4781-bf21-db3ba13812ef?_lst&catalog=e9425407-77fe-43bc-ab68-1aaeb3ec6033

 

banaszkiewiucz

 

Jacek Jakubowski – współwłaściciel i superwizor Grupy TROP, psycholog, przewodniczący Rady Trenerów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, członek założyciel Stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych. Superwizor treningu psychologicznego rekomendowany przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne, superwizor warsztatów szkoleniowych rekomendowany przez Stowarzyszenie Trenerów Organizacji Pozarządowych, superwizor coachingu rekomendowany przez Izbę Coachingu, członek Ashoki. Prowadzi projekty rozwoju kultury organizacyjnej w korporacjach, a także w małych i średnich firmach, specjalizuje się we wsparciu firm rodzinnych. Jest uznanym ekspertem w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Założył Ogólnopolską Społeczną Koalicję na rzecz Współpracy Opartej Na Empatii.

Stres w pracy – jak go opanować? Zapraszamy na webinar

Jednym się wydaje, że nie mogą funkcjonować bez niego, drugim – że przez niego. Stres. Nie unikniemy go w pracy, choćbyśmy stronili od kontaktu z innymi pracownikami i zapętlali w słuchawkach relaksujący biały szum. Warto zadać sobie pytanie, czy stresowanie się każdym zadaniem od przełożonego jest w zakresie naszych obowiązków, a potem zastosować kilka technik, które pomogą rozładować napięcie.

Gościem dr. Adama Kowalika będzie Sławomir Prusakowski, trener i wykładowca z Uniwersytetu SWPS.

29 lipca
19.00
online

Najnowsze artykuły

Kanały

Zobacz także

strefa psyche strefa designu strefa prawa strefa kultur logo
Zapraszamy na webinar „Stres w pracy - jak go opanować?”