cykl podcastów

„Bogu wierzymy, a wszyscy inni muszą przynieść twarde dane”. Przy podejmowaniu decyzji rzeczywiście warto wspomóc się dostępnymi analizami, bo w biznesie emocje nie zawsze są dobrym doradcą. Bez emocji jednak niczego nie ma. Co robić, żeby w pracy nam one nie przeszkadzały, a służyły? Dlaczego to ludzie są najmocniejszym i najsłabszym ogniwem każdej organizacji? Jak tworzyć dobrą pracowniczą „drużynę”? Co decyduje o przewadze konkurencyjnej i jaki wpływ ma na nią technologia? Co powinna robić rada nadzorcza, kiedy prezes się nie sprawdza? Dlaczego opłaca się budować biznes na wartościach? Dr Adam Kowalik z Uniwersytetu SWPS rozmawia o tym z Przemysławem Schmidtem – bankierem inwestycyjnym, menedżerem i członkiem wielu rad nadzorczych.

Syndrom podgrzewanej żaby

Dążenie do ciągłego rozwoju – swoich pracowników i produktu czy usług – powinno być wpisane w status quo każdej firmy. Casus Nokii czy Kodaka, które przegrały wyścig technologiczny, pokazuje, że biznes po odtrąbieniu szeregu sukcesów nie powinien spoczywać na laurach. Aby uniknąć „syndromu podgrzewanej żaby” i nie zniknąć z rynku z powodu braku modernizacji, należy wciąż wprowadzać firmę na nowe tory. Tylko to zapewni jej przewagę konkurencyjną. – Trzeba być do przodu z rozwojem technologicznym, który dzisiaj jest niebywały. Starajmy się rozumieć świat. Bo za chwilę naszego biznesu może nie być – mówi Przemysław Schmidt.

  • https://podcasts.apple.com/us/podcast/rozmowa-z-ceo-przemys%C5%82aw-schmidt/id1460686479?i=1000445772625
  • https://open.spotify.com/episode/6wR34BopMWqpmk3nONzkAD
  • https://soundcloud.com/user-509252963/rozmowa-z-ceo-przemyslaw-schmidt
  • https://lectonapp.com/pl/audiobook/a790d9e8-f930-4194-b77d-4c29685582b9?_lst&catalog=e9425407-77fe-43bc-ab68-1aaeb3ec6033

 

Gość

258 Janusz Gorski

Przemysław Schmidt

Bankier inwestycyjny, menedżer i radca prawny z 30-letnim doświadczeniem. Aktywny członek rad nadzorczych. Udziałowiec i członek Zarządu spółki GetFresh Sp. z o.o., producenta wody Dar Natury. Społecznie prezes Sądu Arbitrażowego przy Konfederacji Lewiatan. Ukończył z wyróżnieniem Wydział Prawa UAM (1987). Zdał egzaminy sędziowski i radcowski. Rozpoczął karierę jako asystent w Katedrze Prawa Cywilnego, Handlowego i Gospodarczego Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu (1987-1992) oraz jako radca prawny w nowo utworzonej kancelarii Sołtysiński Kawecki & Szlęzak (1990-1995). Stypendysta Fulbrighta na University of California, Hastings (1991-1992). Odbył studia podyplomowe na Georgetown University, Leiden University oraz TMC Asser Institute (Asser College Europe). Przewodniczący Europejskiej Rady Dyrektorów międzynarodowej organizacji Young Presidents’ Organization (2007-2009). Autor szeregu publikacji na tematy związane z gospodarką.

Prowadzący

258 Adam Kowalik

dr Adam Kowalik

Doradca, trener, menedżer, analityk. Specjalizuje się w strategii konkurowania firm, wywiadzie konkurencyjnym i rynkowym, symulacjach strategicznych (strategy wargame), zarządzaniu wiedzą. Pracował dla kadry zarządzającej kilkudziesięciu największych polskich firm z różnych branż. Swoją wiedzą dzieli się w trakcie praktycznych szkoleń i warsztatów. Prowadzi zajęcia na studiach MBA. Stosuje metody tzw. „active learning”, prowokuje uczestników zajęć do krytycznego myślenia. Tworzy programy rozwojowe dla menedżerów (executive education).

Zobacz także

Group 426 Group 430 strefa psyche logo 05 logo white kopia

Zapraszamy na webinar „Rap a internet. Jak raperzy zmieniają zasady rynku muzycznego – Karol „Solar” Poziemski”