Internetowa rewolucja ogarnęła też branżę muzyczną. Ulubionej muzyki słuchamy dziś w specjalnych serwisach, kupujemy płyty w formie elektronicznej. Właściwie każdy może tworzyć muzykę za pomocą dostępnych w sieci narzędzi, promować ją i zarabiać na niej online. Czy internet to jedynie dodatkowy kanał promocji muzyki i dotarcia do słuchaczy czy coś więcej? Jak internet wpływa na dzisiejszy rynek muzyczny? Jak można zarabiać na muzyce online i jakie działania w sieci dają twórcy najwięcej korzyści? Odpowiedzi na te pytania zna raper i producent Solar (Karol Poziemski) z wytwórni SBM Label, z którym rozmawia prof. Katarzyna Januszkiewicz z Uniwersytetu SWPS.

  • https://podcasts.apple.com/pl/podcast/rap-internet-jak-raperzy-zmieniaj%C4%85-zasady-rynku-muzycznego/id1460686479?i=1000471758699
  • https://open.spotify.com/episode/4xckZThSJGglEw8jGi9BZ4
  • https://soundcloud.com/user-509252963/solar-sz-webinar-2020
  • https://lectonapp.com/pl/audiobook/3fdf1c17-a9d5-48e1-a94d-a5c5145d4a09?_lst

 

banaszkiewiucz

Karol „Solar” Poziemski

Raper, producent, inżynier dźwięku, założyciel studia nagrań NOBOCOTO, współzałożyciel i CEO wytwórni SBM Label. Świat hip-hopu otworzył się przed nim ponad dekadę temu za sprawą popularnych wtedy bitew freestylowych. Wtedy też rozpoczęła się znajomość z Białasem, która szybko przerodziła się w przyjaźń i współpracę oraz zaowocowała dziesięcioma wspólnymi projektami, założeniem wytwórni muzycznej i marki odzieżowej. W 2010 r. w swoim pokoju otworzył pierwsze studio nagrań. Na własną rękę, głównie w internecie, zdobywał wiedzę na temat inżynierii dźwięku, a pieniądze zarobione na realizacji i produkcji nagrań inwestował w rozwój rapowej kariery. Po latach budowania renomy, zdobywania zaufania i kilku zmianach lokalizacji, NOBOCOTO ewoluowało w profesjonalne i świetnie prosperujące studio. 

Swoją muzykę nagrywają tu najpopularniejsi polscy raperzy. Do tej pory jej nakładem ukazały się 22 płyty, z których zdecydowana większość uzyskała status złotej lub platynowej. Wśród zakontraktowanych artystów wytwórni, oprócz założycieli, znajdują się m.in.: Bedoes, Mata czy Jan-rapowanie. Oficjalny kanał SBM Label na YouTubie subskrybuje ponad 2 mln użytkowników, a zamieszczone tam treści zostały do tej pory odtworzone blisko 2 mld razy. W 2019 r. SBM Label miało największy roczny udział wśród wytwórni niezależnych (aż 10,9 proc.) w liście Top 200 na polskim Spotify.

banaszkiewiucz

dr hab. Katarzyna Januszkiewicz, prof. Uniwersytetu SWPS

Psycholog i specjalista ds. organizacji i zarządzania. Prowadzi badania w ramach subdyscypliny zachowania organizacyjne, m.in. w obszarze zmiany zachowań ludzi w organizacji (elastyczność zachowań, zmiana paradygmatu kariery zawodowej, różnorodność w miejscu pracy) oraz metodologii badań społecznych aspektów zarządzania (profesjonalizacja metod i technik badawczych). Autorka ponad 50 publikacji naukowych, w tym monografii: „Elastycznosć zachowań organizacyjnych. Koncepcja i metodyka badań oraz Rozwój zawodowy pracownika. Szanse i zagrożenia”. Odbyła trzy staże naukowe (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Novosibirsk State University, Nowosybirsk) oraz realizowała wyjazdy naukowo-badawcze i wizyty studyjne w ośrodkach zagranicznych (m.in. University of Oxford, Universidad de Barcelona, Universidad Autónoma de Madrid, Universität Wien). Wielokrotnie nagradzana za działalność naukową oraz prace na rzecz rozwoju uczelni i dydaktyki. 

Zobacz także

Group 426 Group 430 strefa psyche logo 05 logo white kopia

Zapraszamy na webinar „Uberyzacja usług, startup na studiach”