sz logo

logo uswps nazwa 3

Doradca i audytor – lider zmian w firmie

Nowe regulacje prawne, zagrożenie cyberbezpieczeństwa, wyzwania technologiczne i finansowe – to wg raportu State of the Internal Audit Profession Study 2017 czynniki wpływające na ciągłą niepewność warunków biznesowych i zakłócenia działalności firm. Konieczna jest umiejętność dostrzegania źródeł tych zakłóceń i szybkiego reagowania na zmiany. Kluczową rolę odgrywają tu doradcy i audytorzy – do niedawna postrzegani jako ciało wymuszone wymogiem ustawowym, a dziś ważne ogniwa w systemie oceny ryzyka w przedsiębiorstwie – tłumaczy Krzysztof Szułdrzyński z PwC, partnera kierunku zarządzanie i przywództwo na Uniwersytecie SWPS. Moderatorem spotkania będzie Jakub Kurasz  – Dyrektor ds. Komunikacji w PwC.

27 marca
18.00– 19.00
Warszawa

Każda dojrzała organizacja potrzebuje dobrych praktyk, aby profesjonalizować swoje działanie zgodnie z najlepszymi światowymi standardami. Po to, by nie zostać w tyle, audyt w organizacji musi być w ciągłej gotowości i działać elastycznie. Tylko wtedy nadąży za zmianami w otaczającym świecie i spełni oczekiwania, jakie stawiają interesariusze.

Jak wynika z Raport 2017 State of the Internal Audit Profession Study, 44 proc. badanych uważa, że funkcjonowanie w firmie audytu wewnętrznego przynosi jej wymierne korzyści. Niespełna 50 proc. korzystających z tej funkcji audytu chce, aby był on zaufanym doradcą dla biznesu. Z kolei 18  proc. twierdzi, że audyt wewnętrzny pełni znaczącą rolę w pomaganiu organizacjom w rozpoznawaniu i reagowaniu na pojawiające się zakłócenia w działaniu.

Liderzy chcąc budować silną pozycję firmy na rynku, powinni przede wszystkim ograniczać ryzyko i zagrożenia, których nie brakuje w obecnym świecie. Respondenci zauważyli, że wobec tych wyzwań odpowiednie funkcjonowanie audytu wewnętrznego może sprzyjać budowaniu dodatkowej wartości firmy, a tym samym jej ugruntowanej pozycji na rynku.

400px strefa zarzadzania pion

Podczas cyklicznych, otwartych spotkań w ramach Strefy Zarządzania przedsiębiorcy, menedżerowie średniego i wyższego szczebla, psychologowie biznesu, innowatorzy i liderzy zmian dzielą się wiedzą, zawodowym doświadczeniem i dobrymi praktykami.

Zobacz też: Studia z zarządzania na Uniwersytecie SWPS

Jak zmienia się zawód audytora?

Dziś audytor od początku swojej pracy jest liderem. W pierwszej kolejności "zarządza" w ramach badanych obszarów, potem staje się liderem kilkuosobowego zespołu, następnie całego projektu, aż wreszcie wielu projektów, kiedy dochodzi do roli menedżera. Na każdym etapie jego działania ważne jest poczucie odpowiedzialności, sprawne procesowe podejście, zaangażowanie, chęć pogłębiania wiedzy i poszukiwania nowych rozwiązań.

W pracy audytora kluczowe znaczenie ma umiejętność współpracy z ludźmi, zarówno w ramach swoich zespołów, jak i w ramach pracy z klientami. W tym zawodzie niezbędna jest także umiejętność budowania relacji, rozumienia i słuchania ludzi oraz kierowania nimi. Doświadczenia i kompetencje audytorów coraz częściej są wykorzystywane również w realizacji usług nieaudytowych, tym tych dotyczących zarządzania ryzykiem, weryfikacji zgodności z przepisami, kontroli wewnętrznej, czy środowiska IT.

Nowe wyzwania

Wyzwaniem jest rewolucja informacyjna - skala i liczba transakcji, gigantyczna ilość danych, jaką trzeba ocenić, przeanalizować i powiązać z tysiącami procesów biznesowych i ekosystemów. Ta rewolucja pociągnęła za sobą znaczące zmiany technologiczne w procesie audytu i pracy samego audytora.

Standaryzacja, automatyzacja i algorytmizacja (AI) procesów audytowych powoduje, że w tym zawodzie jest i będzie wymagana jeszcze lepsza zdolność analizy, holistycznego spojrzenia i oceny - wychwytywania anomalii, doskonałej znajomości procesów biznesowych i tego, jak powiązane są z systemami IT i raportowaniem finansowym, stawiania trafnych ocen i wyciągania kompleksowych wniosków.

258 krzysztof szulsdrzynski PWC

Prelegent

Krzysztof Szułdrzyński niemal całe swoje zawodowe życie związany jest z PwC. Początkowo jako asystent a od kilku lat jako partner zarządzający działem audytu w Polsce, na Ukrainie i w krajach bałtyckich. Specjalizuje się w przeglądach i optymalizacji systemów kontroli wewnętrznej i procesów biznesowych, budowaniu, ocenie i poprawie efektywności działania audytu wewnętrznego. Zajmuje się również zarządzaniem​ ryzykiem i​ problematyką ​ładu korporacyjnego we współczesnym biznesie. Jest jednym z twórców Forum Rad Nadzorczych, wspólnej inicjatywy Giełdy Papierów Wartościowych, Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych i PwC, działającej na rzecz profesjonalizacji rad nadzorczych z Polsce. Jako członek komitetu konsultacyjnego GPW ds. dobrych praktyk brał udział w tworzeniu zbioru Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW 2016. Ukończył studia ekonomiczne na uniwersytecie Rzymskim „La Sapienza”.

Jego pasją zawodową jest zarządzanie ludźmi. Wierzy w ludzi i ich potencjał, ceni różnorodność. U pracowników docenia nie tylko merytoryczne kompetencje ale również poszanowanie dla wspólnych wartości, entuzjazm i odwagę w naruszaniu status quo.

258 jakub kurasz

Moderator

Jakub Kurasz - Dyrektor ds. komunikacji w PwC Poland, odpowiedzialny za kontakty z mediami w PwC. Pomaga także klientom firmy w budowaniu ich strategii komunikacji. Wcześniej był dyrektorem ds. rozwoju w Roland Berger Strategy Consultants oraz redaktorem naczelnym „Gazety Giełdy Parkiet” i zastępcą redaktora naczelnego „Rzeczpospolitej”. Współtworzył także dział biznesowy „Gazety Prawnej” oraz pracował w międzynarodowej agencji informacyjnej Reuters. 

Partner strategiczny

pwc logotyp

Partnerzy Strefy Zarządzania

logo oees values

Formularz zgłoszeniowy

WYKŁAD

Administratorem danych jest SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny z siedzibą przy ul. Chodakowskiej 19/31, 03-815 Warszawa. Dane będą przetwarzane w celu uczestnictwa w ww. wydarzeniu oraz w celu wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną. Każdej osobie podającej swoje dane przysługuje prawo dostępu do ich treści oraz ich poprawiania. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do udziału w ww. wydarzeniu.

Termin i miejsce

27 marca 2018 r. (wtorek), godz.18.00
Uniwersytet SWPS w Warszawie
ul. Chodakowska 19/31, sala S303

Drukuj

Wydarzenia

Brak artykułów

Archiwum wydarzeń

05 lipca, 2018

Skuteczny model zarządzania dla polskich firm

Specjaliści od zarządzania od dawna wieszczą koniec ery szefów i rządzenia. Folwarczne stosunki w firmach nie mają już racji bytu. Turkusowe zarządzanie, z którym wiązano nadzieje na zmiany w organizacjach,…
29 czerwca, 2018

Myśl agresywnie – czego analityk biznesowy może nauczyć się od analityka CIA?

Rozkłada problemy na czynniki pierwsze. Myśli twórczo i agresywnie. Stawia hipotezy i natychmiast je weryfikuje. Przetwarza dane, wyciąga wnioski. Proponuje odważne rekomendacje dla firm. Czyj to opis? Idealnego analityka biznesowego,…
07 czerwca, 2018

Kompetencje liderów w globalnym zarządzaniu

 „Jak zarządzać projektem na międzynarodową skalę?” – to pytanie, które coraz częściej dotyczy współczesnych liderów. Kompetencje niezbędne do zarządzania uzupełniają na kursach i warsztatach. Wielu wynosi z nich specjalistyczną wiedzę, ale…
22 maja, 2018

Nowoczesne planowanie kariery

Od juniora do managera – jak zaplanować swoją ścieżkę kariery, aby zdobyć wymarzone stanowisko? Dlaczego już na studiach warto postawić sobie cele zawodowe i konsekwentnie dążyć do ich realizacji? O…
17 maja, 2018

Budowanie miasta szczęśliwego

Nowoczesne samorządy zachęcają mieszkańców do zaangażowania w kreowanie przestrzeni miejskiej. W końcu miasto to nie tylko budynki i ciąg ulic. To przede wszystkim przyjazna przestrzeń, w której wszystkie grupy społeczne…
14 maja, 2018

Biznes oparty na wartościach

„Liczy się zysk. Należy go zmaksymalizować, i to w jak najkrótszym czasie” – tak brzmi credo wielu przedsiębiorstw. W ferworze zarabiania często zapomina się o wiarygodności firm i ich społecznej…

Kanały

Zobacz także

strefa psyche strefa designu