sz logo

logo uswps nazwa 3

Skuteczny model zarządzania dla polskich firm

Specjaliści od zarządzania od dawna wieszczą koniec ery szefów i rządzenia. Folwarczne stosunki w firmach nie mają już racji bytu. Turkusowe zarządzanie, z którym wiązano nadzieje na zmiany w organizacjach, jest piękną ideą, ale nie zawsze sprawdza się w praktyce. Ani folwark, ani turkus. Jaki model zarządzania może sprawdzić się w polskich firmach? Jaki powinien być autentyczny lider? Czy jesteśmy gotowi na nowy model zarządzania i przywództwa? – o tym porozmawiamy podczas wykładu w Strefie Zarządzania, który poprowadzą Jacek Santorski, psycholog biznesu, twórca Akademii Psychologii Przywództwa, oraz dr Adam Aduszkiewicz, filozof, etyk, coach biznesowy.

5 lipca
18.00–19.00
Warszawa

Jaki model zarządzania może sprawdzić się w polskich warunkach?

„Jak to jest, że gdy potrzebuję pary rąk do pracy, to zjawia się cały człowiek?” – lubił powtarzać Henry Ford, amerykański przemysłowiec. Jeszcze 100 lat temu nikomu do głowy nie przychodziło, by motywować pracowników. Mijały dekady, a sytuacja niewiele się zmieniała. Panował folwarczny model przywództwa. Pracowników motywowano kijem i marchewką. Były kontrole, zawyżone wymagania oraz kaprysy apodyktycznego szefa.

Aż nadszedł kryzys i gwałtowne tąpnięcie w gospodarce. Wtedy menedżerowie i liderzy zdali sobie sprawę, że dotychczasowy model zarządzania jest niewystarczający. Nadszedł czas, by konkurować relacjami i innowacjami. Odejść od „zarządzania zmianą” do „zarządzania i przywództwa w zmianie”, jak często podkreśla Jacek Santorski.

W odpowiedzi na kryzys wiele organizacji wdrożyło nowy paradygmat zarządzania – turkusowy, którego założenia sformułował Frederic Laloux, autor książki „Pracować inaczej. Nowatorski model organizacji inspirowany kolejnym etapem rozwoju ludzkiej świadomości”. W turkusowym miejscu pracy panują partnerskie relacje, osobiste talenty i aspiracje są wspierane, a wykonywane zadania mają głęboki sens. Turkusowy przywódca negocjuje z zespołem, powściąga swoje ego, tworzy atmosferę współpracy i zaufania.

Rodzi się wątpliwość, czy turkusowe przywództwo rzeczywiście jest skuteczne, zwłaszcza w polskich realiach. Ani folwark, ani turkus – słychać głosy. Jaka jest zatem trzecia droga? Jaki powinien być autentyczny lider, który dokona rewolucyjnych zmian w zarządzaniu organizacją? W jaki sposób może on budować autorytet wśród swoich pracowników? O modelu skutecznego przywództwa dla polskich firm porozmawiamy podczas lipcowej Strefy Zarządzania.

400px strefa zarzadzania pion

Podczas cyklicznych, otwartych spotkań w ramach Strefy Zarządzania przedsiębiorcy, menedżerowie średniego i wyższego szczebla, psychologowie biznesu, innowatorzy i liderzy zmian dzielą się wiedzą, zawodowym doświadczeniem i dobrymi praktykami.

Zobacz też:  Studia z zarządzania na Uniwersytecie SWPS

jacek santorski

Fot. Agata Wrońska

Jacek Santorski

Konsultant, trener, coach, mentor i superwizor. Uznany autorytet w zakresie psychologii biznesu. Zajmuje się m.in. tematyką modeli zarządzania oraz związkiem pomiędzy psychologią przywództwa a efektywnością biznesową.

Jego podejście do przywództwa zakłada wiedzę, doświadczenie, szacunek do innych ludzi, empatię oraz wiele innych cech i umiejętności, które wpływają na jakość pracy firmy oraz na życie jej pracowników. Według niego nowatorskie zarządzanie powinno podążać w stronę coraz bardziej partnerskiego i otwartego, biorąc pod uwagę rachunek ekonomiczny firmy. Swoją wiedzą dzieli się w trakcie szkoleń i wykładów, na których uczy, jak być efektywnym menedżerem i liderem budzącym w sposób naturalny autorytet.

Jako trener biznesu realizował szkolenia i superwizje w Chiltern Consultancy International. Z czasem stworzył własny ośrodek – Instytut Psychologii Biznesu. W ramach Chiltern Consultancy wdrażał pierwszy w Polsce program mentoringu dla dużej grupy managerów wysokiego szczebla.

W latach 90. współtworzył komisję, która opracowała i wdrożyła licencję psychoterapeutów, trenerów oraz superwizorów psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Posiada licencję psychoterapeuty, trenera i superwizora Laboratorium Psychoedukacji oraz odbył szkolenie w szwajcarskim Instytucie Biosyntezy w zakresie terapii somatyczno-charakterologicznej oraz roczną grupę superwizyjną w tym zakresie. Powadzi firmę doradczą Values. Jest twórcą Akademii Psychologii Przywództwa w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej.

Autor wielu książek, m.in.: „Determinacja. Z prądem i pod prąd”, „Ludzie przeciwko ludziom”, „Miłość i Praca”, „Enneagram” oraz „Dobre Życie”.

258 adam aduszkiewicz

Adam Aduszkiewicz 

Doktor filozofii, etyk, mentor, konsultant, coach, jednocześnie top manager, wieloletni dyrektor HR w międzynarodowych i polskich korporacjach. Doświadczony w przygotowywaniu i wdrażaniu strategii firm oraz projektów restrukturyzacyjnych. Prowadzi szkolenia dotyczące zasad oceniania, motywowania, rekrutowania pracowników, umiejętności managerskich, a także (w ramach współpracy z Instytutem Psychoimmunologii) z inteligencji emocjonalnej i odporności na stres. Interesuje się problematyką etyki w biznesie i tworzy autorskie programy szkoleniowe z tego zakresu. Aktualnie jest prezesem zarządu Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej.

Partner strategiczny

pwc logotyp

Partnerzy Strefy Zarządzania

logo oees values

[Form StrefaZarzadzania_05072018_Warszawa not found!]

Termin i miejsce

5 lipca 2018 r., godz.18.00-19.00 (czwartek)
Uniwersytet SWPS w Warszawie
ul. Chodakowska 19/31, sala S303

Drukuj

Wydarzenia

20 listopada 2018

Tylko kreatywni przetrwają

Mówi się o nich „klasa kreatywna”. Ambitni, pracowici i szalenie twórczy. Kreatywni ludzie wymyślają nowatorskie idee, odważnie eksperymentują, śmiało łamią zasady, czasem popełniają błędy. Kreatywność, czyli co? Dlaczego niektórzy ludzie…
26 listopada 2018

Współpraca oparta na empatii – nowy trend w zarządzaniu

Czy empatia przystaje do środowiska biznesowego nastawionego na realizację zadań, efekt oraz zysk? Jak rozwijać organizację, by jej pracownicy potrafili aktywnie słuchać, uczyć się od siebie nawzajem oraz łączyć rozwój…
05 lutego 2019

Teamwork po polsku. Czy mamy problem z pracą zespołową?

Polacy myślą w kategoriach wspólnotowych przede wszystkim w sytuacji zagrożenia. Na co dzień pielęgnują swój indywidualizm i bronią własnego podwórka przed zakusami obcych. Z czego wynika ten brak umiejętności pracy…

Archiwum wydarzeń

11 września, 2018

Pierwsze kroki we własnym biznesie

Czy własny biznes jest na pewno dla mnie? Chcę być wreszcie na swoim, boję się jednak zrezygnować z etatowej pracy. Mam pomysł, ale nie wiem, jak go zacząć realizować –…
05 lipca, 2018

Skuteczny model zarządzania dla polskich firm

Specjaliści od zarządzania od dawna wieszczą koniec ery szefów i rządzenia. Folwarczne stosunki w firmach nie mają już racji bytu. Turkusowe zarządzanie, z którym wiązano nadzieje na zmiany w organizacjach,…
29 czerwca, 2018

Myśl agresywnie – czego analityk biznesowy może nauczyć się od analityka CIA?

Rozkłada problemy na czynniki pierwsze. Myśli twórczo i agresywnie. Stawia hipotezy i natychmiast je weryfikuje. Przetwarza dane, wyciąga wnioski. Proponuje odważne rekomendacje dla firm. Czyj to opis? Idealnego analityka biznesowego,…
07 czerwca, 2018

Kompetencje liderów w globalnym zarządzaniu

 „Jak zarządzać projektem na międzynarodową skalę?” – to pytanie, które coraz częściej dotyczy współczesnych liderów. Kompetencje niezbędne do zarządzania uzupełniają na kursach i warsztatach. Wielu wynosi z nich specjalistyczną wiedzę, ale…
22 maja, 2018

Nowoczesne planowanie kariery

Od juniora do managera – jak zaplanować swoją ścieżkę kariery, aby zdobyć wymarzone stanowisko? Dlaczego już na studiach warto postawić sobie cele zawodowe i konsekwentnie dążyć do ich realizacji? O…
17 maja, 2018

Budowanie miasta szczęśliwego

Nowoczesne samorządy zachęcają mieszkańców do zaangażowania w kreowanie przestrzeni miejskiej. W końcu miasto to nie tylko budynki i ciąg ulic. To przede wszystkim przyjazna przestrzeń, w której wszystkie grupy społeczne…

Kanały

Zobacz także

strefa psyche strefa designu strefa prawa strefa kultur logo