sz logo

logo uswps nazwa 3

Skuteczny model zarządzania dla polskich firm

Specjaliści od zarządzania od dawna wieszczą koniec ery szefów i rządzenia. Folwarczne stosunki w firmach nie mają już racji bytu. Turkusowe zarządzanie, z którym wiązano nadzieje na zmiany w organizacjach, jest piękną ideą, ale nie zawsze sprawdza się w praktyce. Ani folwark, ani turkus. Jaki model zarządzania może sprawdzić się w polskich firmach? Jaki powinien być autentyczny lider? Czy jesteśmy gotowi na nowy model zarządzania i przywództwa? – o tym porozmawiamy podczas wykładu w Strefie Zarządzania, który poprowadzą Jacek Santorski, psycholog biznesu, twórca Akademii Psychologii Przywództwa, oraz dr Adam Aduszkiewicz, filozof, etyk, coach biznesowy.

5 lipca
18.00–19.00
Warszawa

Jaki model zarządzania może sprawdzić się w polskich warunkach?

„Jak to jest, że gdy potrzebuję pary rąk do pracy, to zjawia się cały człowiek?” – lubił powtarzać Henry Ford, amerykański przemysłowiec. Jeszcze 100 lat temu nikomu do głowy nie przychodziło, by motywować pracowników. Mijały dekady, a sytuacja niewiele się zmieniała. Panował folwarczny model przywództwa. Pracowników motywowano kijem i marchewką. Były kontrole, zawyżone wymagania oraz kaprysy apodyktycznego szefa.

Aż nadszedł kryzys i gwałtowne tąpnięcie w gospodarce. Wtedy menedżerowie i liderzy zdali sobie sprawę, że dotychczasowy model zarządzania jest niewystarczający. Nadszedł czas, by konkurować relacjami i innowacjami. Odejść od „zarządzania zmianą” do „zarządzania i przywództwa w zmianie”, jak często podkreśla Jacek Santorski.

W odpowiedzi na kryzys wiele organizacji wdrożyło nowy paradygmat zarządzania – turkusowy, którego założenia sformułował Frederic Laloux, autor książki „Pracować inaczej. Nowatorski model organizacji inspirowany kolejnym etapem rozwoju ludzkiej świadomości”. W turkusowym miejscu pracy panują partnerskie relacje, osobiste talenty i aspiracje są wspierane, a wykonywane zadania mają głęboki sens. Turkusowy przywódca negocjuje z zespołem, powściąga swoje ego, tworzy atmosferę współpracy i zaufania.

Rodzi się wątpliwość, czy turkusowe przywództwo rzeczywiście jest skuteczne, zwłaszcza w polskich realiach. Ani folwark, ani turkus – słychać głosy. Jaka jest zatem trzecia droga? Jaki powinien być autentyczny lider, który dokona rewolucyjnych zmian w zarządzaniu organizacją? W jaki sposób może on budować autorytet wśród swoich pracowników? O modelu skutecznego przywództwa dla polskich firm porozmawiamy podczas lipcowej Strefy Zarządzania.

400px strefa zarzadzania pion

Podczas cyklicznych, otwartych spotkań w ramach Strefy Zarządzania przedsiębiorcy, menedżerowie średniego i wyższego szczebla, psychologowie biznesu, innowatorzy i liderzy zmian dzielą się wiedzą, zawodowym doświadczeniem i dobrymi praktykami.

Zobacz też:  Studia z zarządzania na Uniwersytecie SWPS

jacek santorski

Fot. Agata Wrońska

Jacek Santorski

Konsultant, trener, coach, mentor i superwizor. Uznany autorytet w zakresie psychologii biznesu. Zajmuje się m.in. tematyką modeli zarządzania oraz związkiem pomiędzy psychologią przywództwa a efektywnością biznesową.

Jego podejście do przywództwa zakłada wiedzę, doświadczenie, szacunek do innych ludzi, empatię oraz wiele innych cech i umiejętności, które wpływają na jakość pracy firmy oraz na życie jej pracowników. Według niego nowatorskie zarządzanie powinno podążać w stronę coraz bardziej partnerskiego i otwartego, biorąc pod uwagę rachunek ekonomiczny firmy. Swoją wiedzą dzieli się w trakcie szkoleń i wykładów, na których uczy, jak być efektywnym menedżerem i liderem budzącym w sposób naturalny autorytet.

Jako trener biznesu realizował szkolenia i superwizje w Chiltern Consultancy International. Z czasem stworzył własny ośrodek – Instytut Psychologii Biznesu. W ramach Chiltern Consultancy wdrażał pierwszy w Polsce program mentoringu dla dużej grupy managerów wysokiego szczebla.

W latach 90. współtworzył komisję, która opracowała i wdrożyła licencję psychoterapeutów, trenerów oraz superwizorów psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Posiada licencję psychoterapeuty, trenera i superwizora Laboratorium Psychoedukacji oraz odbył szkolenie w szwajcarskim Instytucie Biosyntezy w zakresie terapii somatyczno-charakterologicznej oraz roczną grupę superwizyjną w tym zakresie. Powadzi firmę doradczą Values. Jest twórcą Akademii Psychologii Przywództwa w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej.

Autor wielu książek, m.in.: „Determinacja. Z prądem i pod prąd”, „Ludzie przeciwko ludziom”, „Miłość i Praca”, „Enneagram” oraz „Dobre Życie”.

258 adam aduszkiewicz

Adam Aduszkiewicz 

Doktor filozofii, etyk, mentor, konsultant, coach, jednocześnie top manager, wieloletni dyrektor HR w międzynarodowych i polskich korporacjach. Doświadczony w przygotowywaniu i wdrażaniu strategii firm oraz projektów restrukturyzacyjnych. Prowadzi szkolenia dotyczące zasad oceniania, motywowania, rekrutowania pracowników, umiejętności managerskich, a także (w ramach współpracy z Instytutem Psychoimmunologii) z inteligencji emocjonalnej i odporności na stres. Interesuje się problematyką etyki w biznesie i tworzy autorskie programy szkoleniowe z tego zakresu. Aktualnie jest prezesem zarządu Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej.

Partner strategiczny

pwc logotyp

Partnerzy Strefy Zarządzania

logo oees values

Formularz zgłoszeniowy

WYKŁAD

Administratorem danych jest SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny z siedzibą przy ul. Chodakowskiej 19/31, 03-815 Warszawa. Dane będą przetwarzane w celu uczestnictwa w ww. wydarzeniu oraz w celu wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną. Każdej osobie podającej swoje dane przysługuje prawo dostępu do ich treści oraz ich poprawiania. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do udziału w ww. wydarzeniu.

Termin i miejsce

5 lipca 2018 r., godz.18.00-19.00 (czwartek)
Uniwersytet SWPS w Warszawie
ul. Chodakowska 19/31, sala S303

Drukuj

Wydarzenia

Brak artykułów

Archiwum wydarzeń

05 lipca, 2018

Skuteczny model zarządzania dla polskich firm

Specjaliści od zarządzania od dawna wieszczą koniec ery szefów i rządzenia. Folwarczne stosunki w firmach nie mają już racji bytu. Turkusowe zarządzanie, z którym wiązano nadzieje na zmiany w organizacjach,…
29 czerwca, 2018

Myśl agresywnie – czego analityk biznesowy może nauczyć się od analityka CIA?

Rozkłada problemy na czynniki pierwsze. Myśli twórczo i agresywnie. Stawia hipotezy i natychmiast je weryfikuje. Przetwarza dane, wyciąga wnioski. Proponuje odważne rekomendacje dla firm. Czyj to opis? Idealnego analityka biznesowego,…
07 czerwca, 2018

Kompetencje liderów w globalnym zarządzaniu

 „Jak zarządzać projektem na międzynarodową skalę?” – to pytanie, które coraz częściej dotyczy współczesnych liderów. Kompetencje niezbędne do zarządzania uzupełniają na kursach i warsztatach. Wielu wynosi z nich specjalistyczną wiedzę, ale…
22 maja, 2018

Nowoczesne planowanie kariery

Od juniora do managera – jak zaplanować swoją ścieżkę kariery, aby zdobyć wymarzone stanowisko? Dlaczego już na studiach warto postawić sobie cele zawodowe i konsekwentnie dążyć do ich realizacji? O…
17 maja, 2018

Budowanie miasta szczęśliwego

Nowoczesne samorządy zachęcają mieszkańców do zaangażowania w kreowanie przestrzeni miejskiej. W końcu miasto to nie tylko budynki i ciąg ulic. To przede wszystkim przyjazna przestrzeń, w której wszystkie grupy społeczne…
14 maja, 2018

Biznes oparty na wartościach

„Liczy się zysk. Należy go zmaksymalizować, i to w jak najkrótszym czasie” – tak brzmi credo wielu przedsiębiorstw. W ferworze zarabiania często zapomina się o wiarygodności firm i ich społecznej…

Kanały

Zobacz także

strefa psyche strefa designu