sz logo

logo uswps nazwa 3

Emocje w biznesie i zarządzaniu

Mówi się, że w pracy emocje lepiej zostawić za drzwiami. Dlaczego menedżer nie powinien się jednak od emocji odcinać? Dlaczego mogą stać się one ważnym narzędziem zarządzania? Czy są kluczowe w kierowaniu ludźmi? Jak wpływają na naszą motywację? Będziemy dyskutować o tym w Strefie Zarządzania z psychologami z Uniwersytetu SWPS, którzy łączą działalność naukową z pracą dla biznesu: Brunonem Żółtowskim, dr Kingą PadzikStanisławem Borawskim.

6 sierpnia
18.00–20.00
Warszawa

Władza emocji?

Odkrycia ostatnich kilkunastu lat pokazują, że czynniki emocjonalne i pozaracjonalne są istotnym elementem pracy menedżera. Psychologia determinuje efektywność lidera w takich obszarach, jak podejmowanie decyzji, reakcje rynku czy analizy zachowań konsumenckich. Lider przyszłości potrafi łączyć umiejętności racjonalnego myślenia z dojrzałą intuicją oraz zarządzaniem emocjami, zarówno własnymi, jak i innych.

Harmonogram

18.00–18.30 – Emocje jako narzędzie pracy menedżera – Bruno Żółtowski

18.30–19.00 – Czy emocje są kluczem do wywierania wpływu? – dr Kinga Padzik

19.00–19.30 – Bez emocji nie ma działania – Stanisław Borawski

19.30–20.00 – pytania do prelegentów

400px strefa zarzadzania pion

Podczas cyklicznych, otwartych spotkań Strefy Zarządzania przedsiębiorcy, menedżerowie średniego i wyższego szczebla, psychologowie biznesu, liderzy zmian i innowatorzy dzielą się wiedzą, zawodowym doświadczeniem i dobrymi praktykami.

Zobacz też:  Studia z zarządzania na Uniwersytecie SWPS

Emocje jako narzędzie pracy menedżera | godz. 18.00–18.30

Emocje są nieodłącznym elementem codziennej pracy menedżera. Zarówno te, które rodzą się w nim samym, jak i te, których doświadczają jego pracownicy. Podczas wykładu przyjrzymy się emocjom, które nas motywują i budzą nasze zaangażowanie (czy nawet stan flow), oraz tym, które trudno nam przeżywać, jak rozczarowanie, złość czy bezsilność. Podejmiemy również próbę odpowiedzi na częste pytanie: czy okazywanie uczuć w pracy nie jest przypadkiem oznaką braku profesjonalizmu? W jaki sposób zachęcać menedżerów do wykorzystywania emocji jako narzędzia w pracy z zespołami?

258 bruno zoltowski2

Bruno Żółtowski

Psycholog biznesu, trener, coach, przedsiębiorca. Na co dzień wspiera menedżerów w podnoszeniu ich kompetencji kierowniczych. Specjalizuje się w rozwiązywaniu konfliktów w firmach oraz w zwiększaniu wydajności pracowników. Diagnozuje potrzeby organizacji i projektuje procesy rozwojowe dla firm i instytucji. Pasjonują go zagadnienia z zakresu optymalizacji procesów i zwiększania efektywności pracy zespołów. Ukończył studia magisterskie i doktoranckie z zakresu psychologii, szkołę coachingu, Szkołę Trenerów Biznesu Moderator, liczne szkolenia dla trenerów i z zakresu Lean Management.

Czy emocje są kluczem do wywierania wpływu? | godz. 18.30–19.00

Oczywiście, że tak. Można nawet powiedzieć, że emocje są kluczem do wszystkiego, co dotyczy relacji z ludźmi. Żeby go użyć, trzeba go najpierw znaleźć. Żeby go znaleźć, trzeba wiedzieć, jak wygląda i gdzie go szukać? Zdobycie afektywnego klucza do sprawnego poruszania się po labiryncie, jakim jest drugi człowiek, jest co prawda trudne, ale możliwe. Krótka forma wystąpień podczas spotkania zmusza do wyrazistego i wybiórczego przekazu. Ten czas dodatkowo będzie skrócony przez... emocje właśnie. Stanowią one bowiem wyśmienity wytrych, by manipulować subiektywnym spostrzeganiem upływu czasu. Po prostu magia?

258 Kinga Padzik

dr Kinga Padzik

Ekspert w dziedzinie oceny i rozwoju pracowników oraz projektowania stanowisk pracy. Od 1995 roku współwłaścicielka firmy ESSEY Doradztwo Personalne. Wieloletni konsultant w zakresie doboru, oceny i rozwoju pracowników, projektowania stanowisk pracy oraz organizacji pracy. Specjalista w zakresie AC. Licencjonowany konsultant techniki MAPP (Motivational Appraisal of Personal Potential). Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół badania charakterystyki procesów poznawczych i afektywnych w warunkach wirtualnych. Kierownik studium podyplomowego ZZL organizowanego przez Uniwersytet SWPS oraz bloku specjalizacyjnego Psychologia Organizacji i Pracy Uniwersytetu SWPS. Autorka pierwszego na polskim rynku leksykonu z zakresu ZZL oraz wielu publikacji specjalistycznych i kilku naukowych.

Bez emocji nie ma działania | godz. 19.00–19.30

Biznes i emocje – na pierwszy rzut oka te słowa wydają się przeciwstawne. Podstawowym celem biznesu jest przecież generowanie zysków, liczą się wyniki, efektywność pracy. Czy jest tu miejsce na emocje? Może lepiej zostawić je w domu lub na kozetce u psychoterapeuty? Spotykamy się z myśleniem, że w biznesie emocje nie są pożądane (może poza irytacją na nieudane projekty). Menedżerom zależy, by pracownicy dobrze wykonywali swoje zadania, ale nie zawsze pamiętają, że to emocje wpływają na jakość pracy. Aby podwładni działali konstruktywne i efektywnie, musi pojawić się w nich motywacja – a ona jest nierozerwalnie związana z emocjami. Jak emocje wpływają na motywację i dlaczego z pomocą w jej opisie przyjdzie metafora jeźdźca i słonia?

258 stanislaw borawski

Stanisław Borawski

Psycholog, nauczyciel akademicki i współzałożyciel firmy IT Common Wombat. Prowadzi zajęcia z psychologii pozytywnej na Uniwersytecie SWPS. Stworzył autorskie narzędzie oparte na grywalizacji pomagające w motywowaniu się i myśleniu. Dba, by przekazywana wiedza miała solidne podstawy naukowe. Funkcjonuje na styku nauki, biznesu i zabawy. W wolnych chwilach prowadzi gry fabularne RPG i czyta książki popularnonaukowe.

Formularz zgłoszeniowy

Powyższe wydarzenie adresowane jest do subskrybentów naszego newslettera.

Wysłanie zgłoszenia udziału w wydarzeniu będzie uznane za wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji uczestnictwa w wydarzeniu (więcej szczegółów dot. przetwarzania danych osobowych)

Termin i miejsce

6 sierpnia 2019 r. (wtorek), godz. 18.00–20.00
Uniwersytet SWPS w Warszawie
ul. Chodakowska 19/31, aula 214 im. T. Tomaszewskiego

Kontakt

Justyna Bobko, tel. 782 600 210,
strefazarzadzania@swps.edu.pl

 

Wydarzenia

22 października 2019

Szef, który uczy – mentoring, coaching i inne metody

in Webinar

Rozwijamy swój warsztat pracy przez szkolenia, studia, niezmiennie szukamy wiedzy i inspiracji. Jak się okazuje, jednym z najbardziej wartościowych motorów rozwoju jest nauka przez doświadczenie oraz od osób, z którymi…
30 października 2019

Jak być innowatorem w biznesie, czyli Piotr Voelkel na konferencji SPK „Be Bold”

Śmiało! Idź pod prąd. Zdecyduj, na czym ci zależy. XV Konferencja Sieci Przedsiębiorczych Kobiet „Be Bold” poświęcona będzie odwadze w biznesie i w życiu, gdzie konieczne jest dokonywanie trudnych wyborów i…

Archiwum wydarzeń

09 października, 2019

Lider – co powinien umieć i gdzie się tego (nie) nauczy?

Ścieżka zawodowa lidera to ciągłe samodoskonalenie. W planowaniu własnego rozwoju, podobnie jak przy zarządzaniu zespołem czy przedsiębiorstwem, istotne są cele i strategia. Do tego trzeba być uważnym na zmiany otoczenia…
02 października, 2019

Strefa Zarządzania patronem Business Insider Trends Festival

Interaktywny festiwal biznesowych trendów, sztuki, muzyki, idei i inspiracji. Business Insider Trends Festival to jedno z najważniejszych międzynarodowych wydarzeń biznesowych w Polsce, już po raz drugi zorganizowany przez serwis Business Insider…
26 września, 2019

Jak nauczyć się być liderem? Skąd czerpać inspiracje i wiedzę? – Zofia Dzik

in Webinar

Na warsztat pracy lidera składają się narzędzia nie tylko związane z kontrolowaniem procesów, mierzeniem wyników i zarządzaniem stanowisk. To również skuteczne posługiwanie się umiejętnościami miękkimi, a pośród nich szczególnie jedną,…
29 sierpnia, 2019

Stres w pracy – jak go opanować?

in Webinar

Jednym się wydaje, że nie mogą funkcjonować bez niego, drugim – że przez niego. Stres. Nie unikniemy go w pracy, choćbyśmy stronili od kontaktu z innymi pracownikami i zapętlali w…
29 sierpnia, 2019

Sparring Piotra Voelkela i Anny Wróblewskiej na konferencji „Pulsu Biznesu”

Jak połączyć design thinking, service design, user experience, product design, lean start-up, by skutecznie zmieniać strategię, kreować markę, tworzyć nowy produkt lub usługę? Dowiemy się tego na konferencji Innovation&Design Management,…
06 sierpnia, 2019

Emocje w biznesie i zarządzaniu

Mówi się, że w pracy emocje lepiej zostawić za drzwiami. Dlaczego menedżer nie powinien się jednak od emocji odcinać? Dlaczego mogą stać się one ważnym narzędziem zarządzania? Czy są kluczowe w…

Kanały

Zobacz także

strefa psyche strefa designu strefa prawa strefa kultur logo