sz logo

logo uswps nazwa 3

Komunikacja w organizacji oparta na empatii

Osoby pracujące we współczesnych organizacjach stoją przed wieloma wyzwaniami. Firmy oczekują nie tylko wykonania określonych zadań, lecz także umiejętności współpracy – aby tworzyć efektywne, otwarte na innowacje i zdolne do rozwiązywania złożonych problemów zespoły. Komunikacja oparta na empatii może w tym pomóc. Jak pisała Tracy Brower w swojej książce „Bring Work to Life by Bringing Life to Work”, należy zmienić dziś myślenie o tym, że empatia to umiejętność miękka. Dlaczego? Ponieważ jest potrzebna do osiągania konkretnych rezultatów i zwiększa szansę na sukces w działaniach zarówno indywidualnych, jak i w zespołach. O zbawiennej roli empatii w organizacjach opowie Lucyna Wieczorek – trenerka umiejętności interpersonalnych z Uniwersytetu SWPS.

Wstęp wolny. Zapisy za pośrednictwem formularza.

10 września
18.00–19.30
Poznań

 

Zapraszamy na wykład liderki/liderów poszukujących narzędzi do współtworzenia efektywnej przestrzeni pracy, budujących zespoły oraz wszystkich zainteresowanych. Podczas wykładu dowiesz się:

  • jak można rozumieć empatię z perspektywy badań psychologicznych, neurobiologii i praktyki według podejścia dr. Marshalla Rosenberga „Porozumienie bez przemocy”,
  • jakie są najpopularniejsze mity na temat empatii,
  • na czym w praktyce polega komunikacja oparta na empatii wg dr. Marshalla Rosenberga,
  • jak małymi krokami zmieniać komunikację w zespole, niezależnie od wielkości organizacji, na przykładzie doświadczeń dwóch liderów,
  • o trzech najważniejszych profitach z empatii: współpracy, innowacyjności i wpływie na innych.

Po wykładzie będzie czas na na sesję pytań i wymianę doświadczeń.

258 Stanisław Borawski

Lucyna Wieczorek – wykładowczyni, współautorka programu studiów podyplomowych Uniwersytetu SWPS w Poznaniu Komunikacja w organizacji oparta na empatii. Dyrektorka Szkoły Trenerów Komunikacji opartej na Empatii. Trenerka umiejętności interpersonalnych, rekomendowana przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne. Autorka książki o empatii „Nie mów przepraszam, nie mów kocham”. Autorka programów rozwoju opartych na empatii przeznaczonych dla organizacji, liderów i trenerów, m.in.: „Studium rozwoju umiejętności osobistych dla trenerów i liderów w ujęciu integralnym”, „Dojrzewalnia liderek”, „Kurs doskonalenia umiejętności trenerskich i komunikacji opartej na empatii”. Pomysłodawczyni cyklu konferencji promujących wiedzę i praktykę relacji opartych na empatii w życiu społecznym „Empatyczna Polska”.

Formularz zgłoszeniowy

Powyższe wydarzenie adresowane jest do subskrybentów naszego newslettera.

Wysłanie zgłoszenia udziału w wydarzeniu będzie uznane za wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji uczestnictwa w wydarzeniu (więcej szczegółów dot. przetwarzania danych osobowych)

Termin i miejsce

10 września 2019, godz. 18.30–19.30

Uniwersytet SWPS
Wydział Zamiejscowy w Poznaniu
ul. gen. T. Kutrzeby 10, sala 001

Kontakt

Katarzyna Kwaśnik

tel. kom. +48 697 690 482
strefapsyche.poznan@swps.edu.pl

Wydarzenia

26 września 2019

Jak nauczyć się być liderem? Skąd czerpać inspiracje i wiedzę? – Zofia Dzik

in Webinar

Na warsztat pracy lidera składają się narzędzia nie tylko związane z kontrolowaniem procesów, mierzeniem wyników i zarządzaniem stanowisk. To również skuteczne posługiwanie się umiejętnościami miękkimi, a pośród nich szczególnie jedną,…
02 października 2019

Strefa Zarządzania patronem Business Insider Trends Festival

Interaktywny festiwal biznesowych trendów, sztuki, muzyki, idei i inspiracji. Business Insider Trends Festival to jedno z najważniejszych międzynarodowych wydarzeń biznesowych w Polsce, już po raz drugi zorganizowany przez serwis Business Insider…

Archiwum wydarzeń

29 sierpnia, 2019

Stres w pracy – jak go opanować?

in Webinar

Jednym się wydaje, że nie mogą funkcjonować bez niego, drugim – że przez niego. Stres. Nie unikniemy go w pracy, choćbyśmy stronili od kontaktu z innymi pracownikami i zapętlali w…
29 sierpnia, 2019

Sparring Piotra Voelkela i Anny Wróblewskiej na konferencji „Pulsu Biznesu”

Jak połączyć design thinking, service design, user experience, product design, lean start-up, by skutecznie zmieniać strategię, kreować markę, tworzyć nowy produkt lub usługę? Dowiemy się tego na konferencji Innovation&Design Management,…
06 sierpnia, 2019

Emocje w biznesie i zarządzaniu

Mówi się, że w pracy emocje lepiej zostawić za drzwiami. Dlaczego menedżer nie powinien się jednak od emocji odcinać? Dlaczego mogą stać się one ważnym narzędziem zarządzania? Czy są kluczowe w…
23 lipca, 2019

Wypalenie zawodowe – jak sobie z nim radzić?

in Webinar

Rujnuje pracownikowi życie, a firmę naraża na straty. Wypalenie zawodowe to zjawisko groźne nie tylko dla pracowników, lecz także dla szefów. Czym jest, jak je rozpoznać? Jak mu zapobiegać i…
25 czerwca, 2019

Networking – jak i po co przełamywać bariery?

in Webinar

Networkingowe ABC wydaje się bardzo proste i oczywiste. I może właśnie dlatego jest podstępne. Gdyby sprawa była prosta, networking nie byłby tak popularnym tematem szkoleń. Niektóre osoby umiejętność nawiązywania znajomości…
11 czerwca, 2019

Biznes to nie tylko zysk

Dlaczego pieniądze to jednak nie wszystko? Czy celem prowadzenia biznesu ma być tylko to, że jego właściciel będzie się bogacił? Czy skuteczny zespół musi pracować pod presją? Czy współpraca biznesu…

Kanały

Zobacz także

strefa psyche strefa designu strefa prawa strefa kultur logo
Zapraszamy na webinar „Jak nauczyć się być liderem?”