logo uswps nazwa 3

Szkolenia

Czas trwania

  • 8 spotkań grupowych, każde po ok. 2,5 godziny + dzień uważności

Kontakt

Warszawa, centrum studiów podyplomowych i szkoleń

Mindfulness = Uważna obecność

  • Rekrutacja trwa

O szkoleniu

Mindfulness = uważna obecność 8-tygodniowy Trening Redukcji Stresu oparty na uważności (MBSR)

8-tygodniowy Trening Redukcji Stresu oparty na uważności (MBSR)

"Wszyscy przejawiamy skłonność do odkładania życia na później. Jak wiele razy zdarzyło ci się powiedzieć: Odeśpię w weekend , Kiedy będę miał mniej spraw na głowie spędzę więcej czasu z dzieciakami lub W przyszłym roku pojadę na porządny urlop i się zrelaksuję ? Cóż, to teraz jest ta przyszłość, którą obiecywałeś sobie w zeszłym roku, w zeszłym miesiącu, w zeszłym tygodniu. Teraz trwa jedyna chwila, którą kiedykolwiek będziesz miał do dyspozycji. Uważność polega na tym, aby się do tego przebudzić. Polega na pełnym uświadomieniu sobie życia, które już masz, zamiast tego, które chciałbyś mieć".

Nie odkładaj swojego życia na później. Zaopiekuj się sobą! Zrób sobie prezent! Teraz!

Dla kogo?

Dla każdego kto:

  • chce poprawić jakość swojego życia,
  • chce nauczyć się być obecnym i świadomym chwili obecnej,
  • chce lepiej sobie radzić w sytuacjach stresujących i kryzysowych.

Zapraszam Cię serdecznie na kolejną edycję Treningu Redukcji Stresu opartego na Uważności - Mindfulness.

Co to takiego?

MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction) to program redukcji stresu opracowany w latach 70-tych XX wieku przez prof. Jona Kabat-Zinna w klinice leczenia stresu na uniwersytecie medycznym w Massachusetts, USA. Program był wszechstronnie i wielokrotnie badany pod względem jego skuteczności i sukcesywnie dopracowywany, aby przyjąć obecny kształt i chwili obecnej objęty jest prawem autorskim oraz może być prowadzony tylko przez certyfikowanych nauczycieli którzy przeszli proces szkolenia nauczycielskiego i mają za sobą dłuższe doświadczenie.

Ten oryginalny 8-tygodniowy program uczy metod i dostarcza narzędzi skutecznego radzenia sobie ze stresem w życiu, obniża ogólne napięcie psychofizyczne organizmu, zwiększa poziom pozytywnych emocji poprzez rozwój odpowiednich sieci neuronalnych w naszym mózgu i znacznie podnosi jakość życia. Podczas programu uczymy się także akceptacji dla samych siebie i świata wokół oraz rozwijamy postawę łagodności i współczucia.

Czego uczysz się dzięki praktyce uważności?

  • procesu aktywnego skupiania uwagi
  • doświadczania poczucia własnej skuteczności
  • postawy aktywnej w przeciwieństwie do pasywnej
  • konstruktywnego radzenia sobie z problemami
  • wyrabiania w sobie nieosądzającej i akceptującej postawy
  • żywego kontaktu z doświadczaniem rzeczywistości w teraz
  • uważnego radzenia sobie z trudnymi emocjami, bólem fizycznym i emocjonalnym
  • przeciwdziałania rozproszeniu umysłu
  • wzmacniania siły koncentracji
  • dostępu do postawy cechującej się bezstronnością, spokojem i wewnętrzną stabilnością

Jakie cechy wyrabia się przez uważność?

  • tolerancja emocjonalna
  • spostrzegawczość
  • samorefleksja (uzmysławianie sobie tego, co robimy)
  • współczucie
  • zdolność do wyciszania zamętu w umyśle
  • jasność umysłu
  • pewność siebie i odwaga
  • świeżość i elastyczność
  • wolność od osądzania siebie
  • ufność
  • postawa akceptacji i nieosądzania
  • odporność na stres, depresję, uzależnienia

Ogólne zasady działania uważności

Polepszenie umiejętności uświadamiania sobie procesów automatycznych, dziejących się poza naszym wpływem, na przykład niektórych emocji lub wzorców zachowania zniesienie automatycznych sposobów reagowania na rzecz bardziej świadomych zachowań, odczuwania i wzorców myślenia. Można odczuć jakiś impuls i umieć powstrzymać przymus działania pod jego wpływem.*

*Na podstawie tekstu Petry Meibert - psycholożki i naturoterapeutki, wicedyrektorki IMA (The Institute for Mindfulness-Based Approaches)

Przebieg treningu

Przebieg treningu:

  • indywidualne spotkanie wstępne,
  • 8 spotkań grupowych (grupa do 12 osób), trwających każde po 2,5 godziny
  • Dzień Uważności - praktykujemy cały dzień w ciszy (od 9.00 do 16.00, z 1-godzinną przerwą na obiad). Dopiero pod koniec dnia jest miejsce na wymianę doświadczeń,
  • indywidualna konsultacja po zakończeniu programu,
  • nagrania instrukcji do praktyki domowej - skanowanie ciała, uważna yoga, medytacja w pozycji siedzącej
  • materiały szkoleniowe
  • wsparcie prowadzącej w trakcie trwania całego kursu
  • dyplom ukończenia kursu

Kadra

Kadra nauczająca

Kucharczyk

Małgorzata Kucharczyk

Nauczyciel MBSR certyfikowany przez europejski Institute for Mindfulness-Based Approaches. Pedagożka, trenerka umiejętności społecznych. Specjalizuję się również w szkoleniach z tematów dotyczących uzależnień, przemocy, edukacji seksualnej, autoprezentacji, radzenia sobie ze stresem, relaksacji, integracji itp. Przez wiele lat pracowałam( i nadal współpracuję) w organizacjach pomocowych i pozarządowych dla dzieci i młodzieży ze środowisk marginalizowanych. Prowadziłam warsztaty, grupy wsparcia oraz warsztaty z zakresu uważności (mindfulness) dla osób, które znalazły się w trudnej sytuacji życiowej ze względu na orientację seksualną i tożsamość płciową. Jestem współautorką Poradnika dla gimnazjalistów dotyczącego przemocy domowej.

Rekrutacja i opłaty

Zasady rekrutacji

W celu zapisania się na szkolenie wciśnij przycisk „Aplikuj" i pozostaw dane, które pozwolą nam skontaktować się z Tobą.

Informacje dla kandydatów:

  1. MBSR nie zastępuje terapii czy innej formy leczenia. Warto skonsultować z terapeutą czy lekarzem uczestnictwo w kursie.
  2. Trening MBSR jest chroniony prawem autorskim. Jego program jest zgodny z międzynarodowymi standardami i ma taki sam przebieg na całym świecie.
  3. MBSR oparty jest na świeckiej praktyce medytacyjnej. Uczestnictwo w programie nie wymaga wcześniejszego doświadczenia w zakresie uważności.
  4. Uczestnikiem może być każdy bez względu na wiek, płeć i doświadczenia życiowe. Zajęcia są prowadzone w języku polskim.
  5. Program szkolenia nie jest programem trenerskim i nie upoważnia do szkolenia w zakresie MBSR.
  6. Opłata nie jest zwracana częściowo w przypadku rezygnacji w trakcie trwania szkolenia.
  7. Osoby w trakcie psychoterapii, farmakoterapii, doświadczające chronicznego bólu, doświadczające stanów depresyjnych, lękowych lub innych problemów psychicznych (w tym uzależnień) są zobligowane do poinformowania o tym organizatora. Powyższe nie wykluczają udziału w kursie, lecz stanowią podstawę do zaproszenia kandydata na rozmowę kwalifikacyjną.

Inwestycja

900 PLN za cały cykl szkolenia

Konto do wpłat opłat za szkolenia

SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny
03-815 Warszawa, ul. Chodakowska 19/31
Raiffeisen Bank Polska SA
36 1750 0009 0000 0000 1095 1135
W tytule przelewu prosimy o podanie imienia i nazwiska uczestnika, oraz nazwy szkolenia

Regulaminy

Termin szkolenia

Koniecznie powiadom/uprzedź SWPS Training o tym że:

- Spóźnisz się na zajęcia
- Nie przyjdziesz na zajęcia

Spotkanie nr 1 23.05.2019 18.00 – 20.30 Uważność – co to takiego?
Spotkanie nr 2 30.05.2019 18.00 – 20.30 Postrzeganie świata.
Spotkanie nr 3 06.06.2019 18.00 – 20.30 Kontakt z ciałem.
Spotkanie nr 4 13.06.2019 18.00 – 20.30 Stres a uważność.
Spotkanie nr 5 20.06.2019 18.00 – 20.30 Uważność na myśli.
Spotkanie nr 6 27.06.2019 18.00 – 20.30 Uważność na emocje.
Dzień uważności 29.06.2019 9.00 – 16.00 Pogłębienie praktyki. Milczenie.
Spotkanie nr 7 04.07.2019 18.00 – 20.30 Uważna komunikacja.
Spotkanie nr 8 11.07.2019 18.00 – 20.30 Uważność na co dzień. Podsumowanie kursu.

Termin szkolenia zamkniętego - do uzgodnienia z Zamawiającym.

W przypadku zgłoszenia się zbyt małej ilości uczestników biuro zastrzega sobie zmianę terminów szkolenia.