logo uswps nazwa 3

Szkolenia

Czas trwania

  • 8 godzin szkoleniowych efektywnej pracy - szkolenie jednodniowe

Kontakt

Warszawa, centrum studiów podyplomowych i szkoleń

Copywriting - webwriting
Jak słowem przekonywać, uwodzić i skłaniać odbiorcę do zakupu lub działania

  • Rekrutacja trwa

O szkoleniu

Cel szkolenia:

Doskonalenie umiejętności sprawnego, profesjonalnego i perswazyjnego posługiwania się słowem pisanym dzięki poznanym technikom i strategiom.

Dla kogo:

Szkolenie jest adresowane do wszystkich, którzy pracują i zarabiają pisząc teksty perswazyjne i sprzedażowe, tj.:

  • marketerów, pracowników działów PR, sprzedaży i obsługi klienta, freelancerów, przedsiębiorców z małych i średnich firm,
  • osób prowadzących aktywnie komunikację na własnych stronach www, czy na blogu/mikroblogu w mediach społecznościowych,
  • wszystkich, którzy są odpowiedzialni za wizerunek prowadzonych przedsięwzięć i projektów, np. zabiegających o pracowników w ramach działań employerbrandingowych i HR-owych,
  • pracowników administracji publicznej, samorządów i urzędów centralnych poszukujących prostoty, zwięzłości i życzliwości w prowadzonej pisemnej komunikacji,
  • osób, które planują rozwijać swoją osobistą markę ekspercką w sieci, mediach drukowanych czy biznesie.

Czego mogą dowiedzieć się uczestnicy?

  • Czy dobrego pisania można się nauczyć?
  • Jak pisać żeby innym nasze teksty chciało się czytać?
  • Czy klikbajt to samo zło?
  • Jak umiejętnie wykorzystywać formuły copywriterskie?
  • Czym różnią się copywriting, webwriting, mikrowriting?
  • Jakie oczekiwania ma Czytelnik w zależności od medium, z którego korzysta sięgając po dany tekst?
  • Jak pisać pod SEO i czy warto być niewolnikiem robotów wyszukujących przy konstruowaniu swoich wpisów?
  • Jak przełamywać pisarską blokadę i radzić sobie z prokrastynacją?
  • Jakie wymogi formalne powinien spełniać tekst by był łatwy w odbiorze, przyciągał a nie zniechęcał czytelnika?
  • Jak budować w tekście własną wiarygodność?
  • Jakimi środkami budzić u Czytelnika emocje i angażować go?
  • Jakich manier i błędów językowych należy unikać a jakich struktur warto się wystrzegać?
  • W jaki sposób prezentować dane liczbowe, aby nie były one dla odbiorcy abstrakcją?
  • Kiedy ludzie zapamiętają Twój tekst?
  • Jakie schematy narracji wykorzystują dobre kampanii reklamowe, brandingowe i PR?
  • Jak skutecznie wyróżnić się tekstem na tle konkurencji?
  • Jakimi środkami skutecznie budować swój wizerunek eksperta w danej branży?
  • Jak w tekstach opowiadać historie, aby były nośnikami wartych zapamiętania treści?

Korzyści:

  • Zdobędziesz wiedzę i przećwiczysz umiejętności ułatwiające swobodne wyrażanie się w piśmie.
  • Poznasz zasady doboru skutecznych struktur i formatów pisarskich do osiągnięcia zamierzonych celów.
  • Otrzymasz informację zwrotną na temat wykonywanych w trakcie warsztatów ćwiczeń.
  • Rozszerzysz wachlarz dotychczas wykorzystywanych środków językowej perswazji w swoich tekstach.
  • Zidentyfikujesz swoje silne strony oraz obszary wymagające dalszego doskonalenia w posługiwaniu się słowem pisanym.
  • Nauczysz się efektywniej nawiązywać relacje z odbiorcą swoich pisemnych przekazów i utrzymywać jego uwagę na tekście.
  • Rozwiniesz przydatne w zawodowej pracy umiejętności jasnego formułowania myśli i unikania najczęściej popełnianych błędów.

Program

Zanim zaczniesz. Warunki usprawniające proces pisania

  • Narzędzia wspomagające proces twórczy.
  • Przełamywanie pisarskiego bloku.
  • Zdefiniuj Twojego odbiorcę – persona.
  • Czy płeć czytelnika ma znaczenie? Kiedy i jak wykorzystać to w doborze tematów i technik pisania?

 

Jak wyjść naprzeciw oczekiwaniom czytelnika, spełnić je i dodatkowo „zakotwiczyć” twój przekaz w jego głowie i sercu?

  • Czego pragnie Twój odbiorca?
    • przyczepne koncepcje; model braci Heath.
    • SucceS; model J. Bergera.
    • 7 kluczy fascynacji. 
  • Dokąd chcesz zaprowadzić swojego czytelnika? (przypadek kota z Cheshire)
  • Projektowanie tekstów a osobowość, styl i własny głos autora.

 

Struktura, która prowadzi; tytuł, lead, śródtytuły, zamknięcie

  • Jak dobrze zacząć, czyli o łapaniu i utrzymywaniu uwagi odbiorcy (lekcje od Ernesta Hemingwaya).
  • Tytuł, który nie pozostawi obojętnym, ale nie obieca zbyt wiele.
  • Sprawdzone formuły copywriterskie w konstruowaniu nagłówków i tytułów.
  • Cechy dobrego leadu.
  • Między nagłówkiem a zakończeniem; struktura tekstu i jej funkcje.
  • Układ treści; od odwróconej piramidy do piramidy zwykłej i alternatywnych sposobów organizowania treści (lego, lista zdań, yin yang).
  • O sztuce ostatniego akordu, czyli zasada premiera Millera w tworzeniu tekstu (finiscoronat opus).
  • Redakcja – reguła Michała Anioła; nadawanie finalnego kształtu tekstu przez odrzucanie tego co zbędne.

 

Kilka pisarskich trików, które uczynią Twój tekst lepszym

  • Psychologia w służbie dobrego tekstu (efekty specjalne w roli głównej; świeżości, pierwszeństwa, kontrastu, powtórzenia).
  • Cechy dobrego tekstu perswazyjnego.
  • Pisanie językiem korzyści (docieranie do prawdziwych motywacji za pomocą techniki ladderingu).
  • Dynamika, emocje, napięcie, oddziaływanie na zmysły – jak robić to w tekście.

 

Najczęściej popełniane błędy w sztuce pisania – jak się ich wystrzegać?

  • Galaktyka planet Małego Księcia: Wampiry energetyczne, Skamieliny, Papugi, Koturny, Urzędasy, Snoby, Tasiemce, Usypiacze i inne mocno kosmiczne, nieciekawe towarzystwo.
  • Językowe do & don’t.

 

Opowiedz im historie; od braci Grimm do Gwiezdnych wojen

  • model monomitu Campbella.
  • kształty opowieści wg K. Vonneguta.
  • projekt Guttenberg, AI i 6 podstawowych kształtów opowieści.

       Wezwanie do działania (CTA).

 

Uwaga: Szczegółowy program zajęć słuchacze otrzymają na zajęciach. Może on być elastycznie dostosowywany pod względem rozłożenia akcentów w przekazywanych treściach do potrzeb uczestników szkolenia.

 

Metody szkoleniowe:

Szkolenie ma charakter praktyczny, warsztatowy. Uczestnicy pod okiem trenera wezmą udział w serii ćwiczeń ilustrujących omawiane zjawiska, przykłady czy zagadnienia językowe. Na podstawie otrzymanych informacji zwrotnych będą mogli na bieżąco skorygować swoje teksty.

Kadra

jj bsxUx

Andrzej Łabędzki

absolwent polonistyki na UW oraz podyplomowych studiów PR; konsultant, praktyk, trener public relations i komunikacji w biznesie. Redaktor, wydawca a także edytor z ponad 20-letnim stażem. W zawodowym portfolio ma także doświadczenie pracy jako reporter radiowy (Trójka), dziennikarz w prasie biznesowej oraz konsultant i dyrektor jednej z warszawskich agencji PR. Wieloletni wykładowca i prowadzący zajęcia warsztatowe w SWPS i Akademii Humanistycznej w Pułtusku Jako szkoleniowiec i doradca aktywny od 1999 r. pracował dla m.in. takich firm, jak: Kamis S.A., Centrum Szkolenia Polskiego Radia S.A, Marks & Spencer, Totalizator Sportowy, Sokołów S.A., Nepentes Farmaceutical Trading, Zarząd Główny Polskiego Czerwonego Krzyża, Instytut Przedsiębiorczości i Samorządności, Johnson & Johnson Polska, Synoptik Polska, Cormay Poland S.A., ZG Ochotniczych Hufców Pracy, Polsoja.

 

Rekrutacja i opłaty

Zasady rekrutacji

  • Kolejność zgłoszeń

W celu zapisania się na szkolenie wciśnij przycisk „Aplikuj teraz" i pozostaw dane, które pozwolą nam skontaktować się z Tobą.

Opłata

389 zł/os.*

*cena dotyczy wyłącznie szkolenia otwartego

Konto do wpłat opłat za szkolenia

SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny
03-815 Warszawa, ul. Chodakowska 19/31
Raiffeisen Bank Polska SA
36 1750 0009 0000 0000 1095 1135
W tytule przelewu prosimy o podanie imienia i nazwiska uczestnika, oraz nazwy szkolenia

Regulaminy

Termin szkolenia

31 stycznia 2020

Termin szkolenia zamkniętego - do uzgodnienia z zamawiającym.

Istnieje możliwość rozbudowania szkolenia do dwóch dni.